Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

80 milliós bírságot kapott három kereskedelmi lánc

Akciós újságaival megtévesztette a vásárlókat az Auchan, a Cora és a Metro, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 80 millió forint bírságot szabott ki a három kereskedelmi láncra.
Az újságokban hirdetett termékeket több esetben egyáltalán nem, vagy nem a hirdetésben szereplő áron lehetett megvenni - tájékoztatott hétfőn közleményben a versenyhivatal.

A Metro 2006. decemberében olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházaiban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, illetve amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet. Emellett akciós árú termékként hirdetett olyanokat is, amelyeket a korábbival azonos, vagy annál magasabb áron kínált. Volt olyan termék is, amelynél régi árként egy korábbi, az akciót közvetlenül megelőző árnál magasabb árat tüntetett fel. Mindezek miatt a Metro 35 millió forintos bírság megfizetésére köteles.

Az Auchan 2006 novemberében és decemberében, illetve 2007 januárjában hirdetett olyan termékeket, amelyeknek 27 százalékát valamelyik áruházában nem lehetett kapni, a megvizsgált termékek csaknem 17 százaléka az akció induláskor nem volt raktáron, 12 százalék esetében pedig az induló készlet gyorsan elfogyott. Az érintett termékek 24 százalékánál hosszabb ideig nem volt készleten az áru, bár utánszállítással az Auchan pótolta a hiányt. A megtévesztő hirdetések miatt az Auchanra 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Idén januárban és februárban a Cora által kiadott akciós újságban meghirdetett termékeket vagy egyáltalán nem lehetett kapni, vagy irreálisan alacsony volt az induló készlet. Előfordult az is, hogy az akciós termékeket nem a meghirdetett áron lehetett megvenni. A vásárlók megtévesztése miatt a vállalkozásnak 15 millió forintot kell fizetnie.

A Cora ellen egy másik ügyben is eljárás indult, a kereskedelmi lánc ugyanis 2006 januárja és 2007 márciusa között reklámjaiban nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a nála kapható kerékpárok és más termékek esetén a garancia feltétele, hogy a megvásárolt termékeket - külön díjazás ellenében - kijelölt szakszervizben helyezzék üzembe. A versenyhatósági vizsgálat hírére a társaság vállalta, hogy a jövőben erről a feltételről érzékelhető módon tájékoztatja a vevőket, így a GVH ezt az eljárást megszüntette.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező biztosítás: rekordszámú váltás lehet idén is

Mialatt a MÁV és az AEGON biztosítókhoz szerződnek a legtöbben az első hét adatai alapján, az… Tovább olvasom