Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Volt egyszer egy Mexikó

A film egy fejezetnyi időt átugrik a Desperadóhoz képest, és gyakran utal különböző jelenetekre, mint a Mariachi házasságára vagy gyermekei születésére. A visszautalások segítik a történet megértésében azokat is, akik esetleg nem látták az előző két filmet.

A Desperado legendája újraéled: Mariachi a magányos gitáros története folytatódik. Az üldözött zenész a világtól elvonultan él tragédiájának magányában, mígnem egy napon megkeresi őt egy korrupt CIA-ügynök, Sands, és megkéri, segítsen megakadályozni egy merényletet, amelyet a rettegett gengszter, Barrillo és csapata készített elő a mexikói elnök meggyilkolására. A Mariachi elvállalja a megbízatást, mert ez az akció alkalmat kínál számára a vérbosszúra...

A Mariachi legendája különleges atmoszférájának köszönhetően hihetetlen népszerűségre tett szert; A zenész című epizódot a kritikusok előszeretettel hasonlították a klasszikussá vált Mad Max trilógiához. Ahogyan azonban a Desperado sem tekinthető A zenész folytatásának, sok szempontból a Volt egyszer egy Mexikó is független az előzményektől. Természetesen ismét találkozhatunk Banderasszal és Salma Hayekkel, a kisebb
szerepekben újra láthatjuk Danny Trejót és Cheech Marint - ők azonban ezúttal más figurákat jelenítenek meg. Ismét egy Sergio Leone-vonatkozás: az előző részben meggyilkolt figurák új szerepekben kelnek életre. Sikerült további sztárokat is megnyernie a filmhez, így például Willem Dafoe-t, Johnny Deppet, Mickey Rourke-t és az énekes Enrique Iglesiast, aki most első alkalommal szerepel a mozivásznon.

A Volt egyszer egy Mexikó a Mariachi legendájának legújabb, harmadik fejezete, amelyet rendezője, Robert Rodriguez - aki egyben operatőre, látványtervezője, vágója és zeneszerzője is a filmnek -, akárcsak a trilógia első két darabját, az El Mariachi - A zenészt, illetve a Desperadót, ezúttal is Mexikóban, viszonylag alacsony költségvetéssel forgatta le.

A Mariachi legendája különleges atmoszférájának köszönhetően olyan népszerűségre tett szert, amelyről Robert Rodriguez azelőtt nem is álmodott. A zenész című epizódot a kritikusok előszeretettel hasonlították a klasszikussá vált Mad Max trilógiához.
„A Mad Max mindig is a kedvenc filmjeim közé tartozott - mondja Rodriguez -, amikor felötlött bennem a filmkészítés gondolata, a Mad Max képei lebegtek a szemem előtt. Aztán jött a hős: a magányos zenész, akinek gitártokjában fegyverek pihennek. Ezentúl aztán úgy kísértett a figura, mint egy fantom, nem hagyott nyugodni, önálló életre kelt." 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soproni és burgenlandi rezsi költségek összehasonlítása

Tovább olvasom