Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

A bizottság támogatta Szabó Pál miniszteri kinevezését

A Gazdasági és informatikai bizottság szerdai ülésén a kormánypárti szocialista képviselők 14 igen, az ellenzékiek 11 nem szavazatával és 1 tartózkodás mellett Szabó Pál alkalmasságáról döntöttek a miniszteri poszt betöltésére.
A Gazdasági és informatikai bizottság szerdai ülésén a kormánypárti szocialista képviselők 14 igen, az ellenzékiek 11 nem szavazatával és 1 tartózkodás mellett úgy döntöttek, hogy Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterjelölt alkalmas a tisztség betöltésére, és javasolják a köztársasági elnöknek miniszteri kinevezését.

Szabó Pál a meghallgatáson elmondta: a rendelet szerint szerda éjfélig még működik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, ám csütörtöktől már annak szétválásával megalakul a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM), valamint a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.

A Független Hírügynökség érdeklődésére elmondta: az új tárca várhatóan a Szociális és Munkaügyi Minisztérium Akadémia utcai telephelyére költözik, ahonnan az SZMM elköltözne. A KHEM szerkezetét, főosztályi elrendezését firtató kérdésre Szabó Pál azt felelte, hogy az csak a következő 1-2 hétben alakul ki.

A miniszterjelölt legsürgetőbb feladatának nevezte, hogy a GKM meglévő 2007-2010-re szóló stratégiáját beemeljék az új tárca feladatkörébe, és azt összhangba hozzák az Új Magyarország Fejlesztési Terv programjaival, hogy az infrastruktúrára 2013-ig rendelkezésre álló 1700 milliárd forintos uniós támogatás lehívását felgyorsítsák. Szabó Pál kiemelte: további fontos feladatának tekinti az energiaellátás biztonságának garantálását, a versenyképesség javítását, az EU-s jogharmonizációt, és a hatósági felügyeleti stratégia megalkotását.

A kartellezés miatt elmarasztalt, és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által 11 milliárd forint kártérítésre perelt Srabag, Egút, Debmút, Hídépítő és Betonút sztráda építő cégekkel kapcsolatban Szabó Pál elmondta: ha e társaságokat kizárnák a jövőben kiírandó autópálya tenderekből, akkor a versenykínálat olyan mértékben csökkenne, hogy magasabb áron épülnének gyorsforgalmi utak Magyarországon. Ezért az a véleménye, hogy e meghatározó cégek a jövőben is indulhassanak Magyarországon a sztráda tendereken.

Szabó Pál kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV Start Zrt. és az állam közötti 2008. évi személyszállítási megrendelés tervezete 3 hete elkészült, és kedden tárgyalt arról a cég vezetőivel. Miután azt a MÁV Start igazgatósága megtárgyalja, újra egyeztetni fog a vasúti személyszállító céggel a mellékvonalak kérdésről.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Euróhamisító bandát fülelt le Nemzeti Nyomozóiroda

A nyomozók összesen nyolc bűnözőt fogtak el, akik Bulgáriából származó hamis 200 eurósokat hoztak… Tovább olvasom