Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 1°C | 8°C Még több cikk.

A BKV finanszírozásáról és forrásmegosztásról is dönthet a Fővárosi Közgyűlés

A BKV-nak nyújtandó tulajdonosi hitelről, valamint a főváros és a kerületek közötti forrásmegosztásról is döntés születhet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.
A képviselők arról határozhatnak, hogy az önkormányzat 9 milliárd forintos tulajdonosi kölcsönt biztosít a BKV-nak április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizet a cégnek.
Az előterjesztés a korábbi, rendkívüli, de elhalasztott közgyűlésre beterjesztett dokumentumhoz képest több ponton is változott, így a határozati javaslatok között megjelent, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat, kikerült viszont a jegyáremelés lehetősége.

A forrásmegosztásról szóló törvény szerint összesen csaknem 11 milliárd forinttal kevesebb bevétel illetheti meg a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat az idén, ezért az előterjesztésben azzal számolnak, hogy a főváros 5,1 milliárd forinttal, a kerületek pedig 5,689 milliárd forinttal kevesebb forrást kapnak.

Az idén összesen 201 milliárd 750 millió forint az a tervezett összeg, amely megosztottan illeti meg a fővárosi önkormányzatot és a kerületeket, ez 10 milliárd 775 millió forinttal kevesebb az előző évinél. A forrásmegosztásról szóló törvény szerint az összeg 47 százaléka, vagyis 94 milliárd 788 millió forint a fővárosi önkormányzatot illeti meg, míg 53 százalékra a kerületi önkormányzatok jogosultak, ez az összeg 106 milliárd 961 millió forint.

Több közlekedési tárgyú előterjesztést is tárgyal a közgyűlés. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kidolgozta azt a tervezetet, amelynek alapján bevezetnék az elektronikus jegyrendszert a BKV-nál 2014-ben. Megjelenhet az időalapú jegy, az utazásra elköltött pénzre vonatkozó napi limit és az úgynevezett érintésmentes bankkártyás fizetés lehetősége is, a bérletes utasok pedig otthonról, a számítógépük mellől hosszabbíthatnák meg bérletük érvényességét.

Több lépésben vezetnék be az új rendszert, erről a BKK egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített. Ebben kitérnek arra, hogy az utasok számára átláthatóbb és igazságosabb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használók számára is.

György István ágazati főpolgármester-helyettes kezdeményezésére dönthetnek hét új P+R parkoló HÉV- és metróvonalak melletti kialakításáról. Az előterjesztés szerint 2013-tól új parkolási lehetőséget biztosítanának a 2-es metró Pillangó utcai és Örs vezér terei állomásánál, az 5-ös (szentendrei) HÉV békásmegyeri és kaszásdűlői megállójánál, a 6-os (ráckevei) HÉV közvágóhídi végállomásánál, a 7-es (csepeli) HÉV csepeli végállomásánál, továbbá a 8-as és 9-es (cinkotai, gödöllői) HÉV cinkotai megállójánál.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új eljárás egy keszthelyi szurkálás ügyében

Az első fokú ítéletet hatályon kívül helyezte, és a Zalaegerszegi Törvényszéket új eljárásra… Tovább olvasom