Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

A boldoggá válást tanítják Angliában

Egy angol kisváros középiskolájában rövidesen megkezdik a „boldoggá válás” oktatását. Sopronban a diákok egyértelműen helyeslik a lépést.
Egy londoni keltezésű hír szerint egy brit iskolaigazgató rájött, mi az, amire a fiataloknak valóban szükségük van életükben. Nos, annak a képességnek a birtoklására, kiteljesítésére, hogy boldog emberek legyenek. Ezért a Londontól délre fekvő kisváros, Crowthorne középiskolájában rövidesen megkezdik a boldoggá válás oktatását. A teljesen újnak számító projektben azt akarják megtanítani a tinédzsereknek, miként alakíthatók harmonikusan a kapcsolatok, illetve hogyan lehet megbirkózni a negatív érzelmekkel. Az iskola új tantárgyának oktatását támogatják a Cambridge-i Egyetem pszichológusai és társadalomtudósai is.

Helyeslik az ötletet

A megkérdezett soproni középiskolások helyeselték az ötletet. Szerintük a most oktatott tantárgyak mellett az érzelmi élet sajátosságaira, azok tudatos formálására is nagyobb figyelmet kellene szentelni az iskola keretei között. Ugyanígy például arra is, miként válhatnak majd jó társakká, szülőkké. Mert erről nemigen hallhatnak az órákon, az otthoni minta pedig sok esetben hiányos, nem elégséges – gondoljunk csak az elvált, gyermeküket egyedül nevelő szülőkre.
– Jó dolognak tartom, hogy az angol iskolában tantárgyként fogják oktatni a boldogságot – mondta Almássy Zsófia 9. osztályos tanuló. – Szerintem vannak olyan emberek, akik valamilyen okból nem tudnak igazán örülni az életnek, s nem képesek ezen változtatni. Ha annak idején, tizenéves korukban konkrétan felkészítik őket arra, hogyan küzdhetik le a negatív hatásokat, a csalódásokat, talán most boldogabban élnének.

A legéletszagúbb tantárgy

– Véleményem szerint idehaza is bevezethetnék a boldogságtanórát, azt hiszem, ez lenne az egyik legkedveltebb, legéletszagúbb tantárgy – vélekedett Szabó Gergely középiskolás. – Hasznos eligazodási pontokkal találkozhatnánk mindennapjainkhoz. Például tavaly nehezen dolgoztam fel nagypapám halálát; a boldogságóra bizonyára nagy segítséget jelentett volna, miképpen viselje el bánatát, szomorúságát az ember.
– A boldogság az egyén talán legfontosabb elérendő célja – mondta Barta Róbert, a Berzsenyi-líceum igazgatóhelyettese. – Pedagógiai munkánk célja az egészséges személyiség kialakítása, fejlesztése; tehát eleve arra törekszünk, hogy a gyerekeket megpróbáljuk önmagukkal és környezetükkel jóban, jó barátságban lévő személyekké nevelni. Ezáltal nagy lépést teszünk boldoggá válásukhoz. Hogy az angol iskola tapasztalatai nyomán majdan nálunk is bevezethetővé válik-e vagy sem a „boldogságtanóra”, erre még nem lehet konkrét választ adni.

„ Nem lehet tanítani”

– A boldogság állapot, azt nem lehet tanítani. Csak azok az emberek képesek a maradéktalan boldogságra, akik ismerik és elfogadják saját magukat, azaz önmagukkal és környezetükkel harmóniában élnek – fejtette ki Dékány Zsigmondné, a Széchenyi-gimnázium helyettes igazgatója. – Annak felmutatása, hogy miként is juthatunk el odáig, kétségtelenül hasznos pedagógiai munkának ígérkezik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Júniusi letölthető sudoku!

Folytatódik Sárdi Tibornak, az "Ész Ász Top 100" játék győztesének új logikai játéka a sudoku.… Tovább olvasom