Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

A főrektor eltörölné a kétszintű érettségit

A Magyar Rektori Konferencia (MRK) elnöke eltörölné a kétszintű érettségit. Szabó Gábor a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkozott: a jelenlegi rendszer súlyosan rontja a felsőoktatás színvonalát.
A napilapnak a főrektor azt mondta, visszaállítaná a hagyományos, egyszintű érettségirendszert, és a központi írásbeli felvételi vizsgát, valamint újra lehetővé tenné az egyetemeknek a szóbeliztetést.

Szabó Gábor úgy látja, a középszintű érettségi vizsga túl könnyű, az emelt szintű viszont elképesztően nehéz, és az iskolák egy része képtelen erre felkészíteni a diákokat.

Olvasóink írták

  • 10. wg62 2010. január 12. 11:11
    „Objektívitást csak a központi írásbelivel lehet elérni.
    Szóbeli esetén nem lehet kizárni a szubjektív szempontokat: megjelenés, beszéd, szimpátia, egyéni értékelés, hangulat, körülmények, stb. És a véletlen is nagy szerepet játszik: ki milyen tételt/kérdést húz, szerencse dolga.
    Az emelt szint = diszkrimináció. Nagyon sokszor csak az "elit" gimnáziumok tudják felkészíteni az emelt szintre a tanulót. Pedig nagyon sok műszaki értelmiségire (igazi szakemberre) lenne szükség, akik a szakközépiskolákból kerülnek ki, ahol megtanulják egy-egy szakma alapjait.”
  • 9. szunyi 2010. január 12. 09:32
    „7. hozzászólás liongate

    SZVSZ csak a középiskolai anyagot lehet számonkérni a felvételizőtől és semmi extrát.
    Általába korrektek a felvételeztető tanárok, de amikor irnokoskodtam (10 éve) volt aki tudta, hogy mit kérdezhet és volt aki nem, ettől is szubjektiv a rendszer. Egy központi irásbeli, az sokkal objektívabb + az se számít, hogy a felvételiztető éppen náthás és rosszkedvű.
    Te néhányszor voltál felvételin én viszont pár éven kereszült átéltem a dolgokat és nagyon jól láttam, hogy pl., az egyik nő ált. a fiuknak 1-2 + ad (ilyen volt a természete jobban szertte a fiukat, a lányokkal jóval kritikusabb volt)”
  • 8. linda83 2010. január 12. 09:29
    „szunyival értek egyet leginkább. Valóban 18 évesen még nem igazán tudja melyik irány lenne a jobb. Sokan menetközben dőlnek ki, (nem a hülyék) mert túl nehéznek bizonyult amit választottak. Az biztos, hogy így nagyon tré ez a rendszer. Főleg amikor felvételik idején kiderül, hogy több szakra is gyakorlatilag kettes érettségivel is be lehet jutni. Röhej! Sajnos a mai tanárok nagyrésze nem pedagógus! Ledarálja az anyagot.”
  • 7. liongate 2010. január 12. 09:20
    „Ezzel vitatkoznék,szerintem az egyetemi tanárok többsége tisztában van a középiskolás anyaggal,aminél azért többet kell tudni,mert nem hiába nem középiskolába akar az ember felvételizni újra,amit én írtam tesztet orvosin és szóbeli teljesen korrektek voltak!Hiába van fejkvóta,akárki nem mehet oda és még sok más szakra sem!”
  • 6. 140 2010. január 12. 09:20
    „#4, ez egész jól hangzik!”
  • 5. liongate 2010. január 12. 09:18
    „A bolognai rendszer minden értelemben megbukott!!!!!A magyar felsőoktatás szégyene!”
  • 4. szunyi 2010. január 12. 08:50
    „Van még a francia rendszer, szerintem nagyon jó.
    Első év alapozó (matek, fizika, kémia, biológia) és az év végi jegyek alpján eldől, hogy kiből mi lesz.
    Ezek egy ember által nagy előadóba leadott dolgok, nem túl pénzigényesek.
    A legtöbb ember orvos akar lenni (oda kell a legjobb átlag), utána biológus, majd tanár, majd labortechnikus.
    Hogy mennyit finansziroz az állam az előre tudott (hasraütés csak a példa kedvéért:15,15,30,70). Akinek nem sikerült bekerülni az állami finanszírozott rendszerbe annak csáó.
    A technikus képzés 3 év a többi 5 év.”
  • 3. szunyi 2010. január 12. 08:44
    „Vegyes érzelmeim vannak.
    Maga az ötlet nem rossz, de a kivitelezés pocsék.
    Ha az egyetemeknek nem a létszámra kéna hajtani (fejkvóta), akkor már az elitebb (jóbban megfizetet, nehezebb szakokon) már régen csak emelt szintűvel lehetne bejutni.

    A szóbeliről pedig:
    Elvileg nem kéne, mert szubjektív a dolgo (éppen melyik tanár kérdezi ki (a legtöbb egyetemi ember nincs tisztába a középiskolai tananyaggal)).
    Viszont volt egy eset, amikor bent voltam a szóbelin (mint irnok) és jött egy sráv.
    Első 2 tétel nagyon jó (láttuk, hogy érti, nem csak visszadja), a 3 tétele genetika volt és 0 volt a tudása.
    Kiderült (a kérdező egyetemi ember nagyon humánus volt (Kevei isten nyugosztalja)) és kiderült, hogy egy egyszerű, nem túl müvelt családból jött (nuku különóra lehetőség) és a tanára egy 7x éves volt, aki még nem tanult genetikát az egyetemen és le se adta!
    Amikor kiment a srác összedugtuk a fejünket és az mondtuk 2 tétel 5-ös 10 pont 1 tétel 0 pont, de akkor nem fogjuk fel venni, holott az esze, szorgalma megvan és addig statisztikáztunk, hogy biztosan fel legyen véve (13 pont).”
  • 2. achilleus 2010. január 12. 08:26
    „Ha a finanszírozást is elfogadhatóan rendezik, akkor teljes mértékben egyetértek az elképzeléssel. A jelenlegi felvételi-bekerülési szisztéma tarthatatlan. Én még a Bolognai Rendszer felülvizsgálatát sem tartanám elképzelhetetlennek, akár úgy is, hogy a két rendszer egymás mellett is létezhessen, választható alapon. A bolognai rendszer a tanárképzésben már így is kvázi megbukott.”
  • 1. liongate 2010. január 12. 08:26
    „Teljesen egyetértek,én tettem sima egyszintűt is,aztán mikor elhatároztam irány az egyetem,kénytelen voltam emelt szinten is rá 4 évre,hát nem semmi volt!Tragédia szerintem is,amit az oktatásban művelnek,ha valakik tudják mit kell tudni,azok az egyetemi oktatók,az volt a jó,mikor egyetemek felvételiztettek!!!!!!!!!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs megállapodás, itt a sztrájk!

Az utolsó, hétfő este 10 órakor kezdődött megbeszélésen sem született megállapodás a BKV… Tovább olvasom