Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

A GYSEV veszi át a zalalövői vonalat?

A GYSEV-et kereste meg Körmend és Zalalövő polgármestere annak érdekében, hogy ne szüntessék meg a két várost összekötő vasúti szárnyvonalat. A vasúttársaságnál már szóba került a Szlovénia irányába vezető szakasz átvétele.
Bebes István országgyűlési képviselő, Körmend polgármestere azért sem látja ésszerű megoldásnak a forgalom leállítását, mivel az elmúlt hónapokban a MÁV 100 millió forintot költött a pálya rendbetételére.

Összeköttetés Szlovénia felé

– A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút az év végén veszi át a MÁV-tól a Szombathely–Szentgotthárd vonalat, és úgy vélem, lenne mód arra, hogy erről a pályáról leágazó szárnyvonal is a GYSEV kezelésébe kerüljön – mondta el Bebes István a Kisalföldnek. – Ez már csak azért is fontos lenne, mivel a megszüntetésre ítélt 18 kilométeres pálya biztosít összeköttetést a szlovén vasút felé is. Az ötlettel megkerestem a GYSEV vezetőit is, ők nem zárkóztak el ettől. Úgy látom, reális esély van arra, hogy a vasútvonal a GYSEV kezelésébe kerüljön.

Naponta hat vonatpár

– Tisztában vagyok vele, hogy most a legfontosabb a szentgotthárdi szakasz átvétele, de bízom abban, hogy felgyorsíthatók lesznek ezek a tárgyalások is – folytatta Bebes István. – A szárnyvonal nem nagy, mindössze 18 kilométer hosszú, és naponta hat vonatpár közlekedik rajta. A szárnyvonal nem is emiatt, hanem az áruszállítás szempontjából lehet fontos, ezzel ugyanis akár a 86-os főút forgalmát is tehermentesíteni lehetne.
A szárnyvonal átvétele egyébként beleillik a GYSEV fejlesztési koncepciójába, tudtuk meg a vasúttársaságtól. Tavaly készült is egy munkaterv, amelyben szó van a vonal kezelésének átvételéről, mivel ez a szakasz jelenti a kijáratot Szlovénia felé. A szentgotthárdi vonalról leágazó sínpár azonban rendkívül rossz állapotban van, a szerelvények alig 40 kilométer per órás sebességgel haladhatnak rajta, teherszállításra pedig jelen állapotban alkalmatlan. A GYSEV-nél megtudtuk, számításaik szerint mintegy 15 milliárd forintból rendbe lehetne hozni a pályát. Átvételéről egyelőre azonban nincs szó, a társaság ugyanis először a Szombathely–Szentgotthárd szakasz birtokba vételére koncentrál, amelyre a tervek szerint december közepén kerülhet sor.

Dél felé terjeszkedik

Korábban a soproni, a szombathelyi, a körmendi és a zalalövői polgármester tárgyalásokat kezdeményezett, hogy a térség számára kulcsfontosságú Bécs– Sopron–Szombathely–Graz vasúti folyosó mellett a Szlovénia irányába vezető szakasz is a GYSEV kezelésébe kerüljön, hiszen a társaság amúgy is dél felé terjeszkedik. A négy város önkormányzata akár a fejlesztéshez szükséges anyagi források felkutatásában is részt venne.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Medgyessy Péter lehet a unió külpolitikai főképviselője?

Medgyessy Péter volt magyar miniszterelnököt is Javier Solana, az Európai Unió jelenlegi biztonság-… Tovább olvasom