Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

A hónap végére elkészül az M6/M60 aszfaltozása

Az eredeti ütemterv szerint, november végére befejeződnek az M6/M60-as autópálya 81 kilométer hosszú, Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszának aszfaltozási munkái - közölte a kivitelezést végző Mecsek Autópálya Koncesszió Zrt. főmérnöke kedden a pálya nyomvonalán a pécsi közgyűlésnek tartott helyszíni bejárás alkalmából.
Az M6-os autópályán a mözsi M6-M9-es csomóponttól a bátaszéki "A" alagútig, valamint a "D" jelű alagúttól Pécs-déli csomópontjáig már most végig lehet autózni - számolt be a kivitelezés állásáról Rakita András, a Mecsek Construction Group főmérnöke.

Hozzátette: jelenleg üzemi forgalom van ezen a szakaszon és folyik a növénytelepítés, a vadvédő kerítések építése, valamint forgalomtechnikai elemek szerelése. A terveknek megfelelően elkészültek mind a pálya, mind pedig az alagutak valamint az egyéb műtárgyak, hidak, átereszek, illetve az autópálya építéshez kapcsolódó további beruházások: az elkerülő utak, csomópontok, körforgalmak. Rakita András kijelentette: semmi nem hátráltatja a 2010. március 31-i ünnepélyes átadást, illetve a Szekszárd-Bóly-Pécs szakasz forgalomba helyezését.

A Szekszárd-Bóly szakasz 50,9 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, illetve burkolt leállósávval épült. Hat új csomópont is létesült: az M6/M9-es mellett a Szekszárd-keleti, a Szekszárd-déli, az alsónyéki, a Véménd-palotabozsoki, és az 57-es út mohácsi csomópontja. Az M6-os autópálya ezen szakaszán négy alagutat, 55 műtárgyat, hidakat és völgyhidakat, három pihenőhelyet, és egy autópálya-mérnökséget alakítottak ki. Véménden a tűzoltóságot bővítik, ahonnan az alagutak tűz- és katasztrófavédelmi felügyeletét látják majd el.

Az M60-as autópálya Bóly és Pécs közötti szakszán két pihenőhely, 32 műtárgy (hidak és völgyhidak), illetve egy autópálya-mérnökség épült. A 30,2 kilométer hosszú szakaszt kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, valamint leállósávokkal építették meg. Négy új csomópontot alakítottak ki: az M6/M60 elválási, a Bóly-északi, a Pécs-keleti, és a Pécs-déli csomópontot.

Rakita András hangsúlyozta: az M6/M60-as autópályán található az ország második leghosszabb völgyhídja, a 866 méter hosszú Szebényi völgyhíd és leghosszabb alagútja is. Összesen 2x4 alagútjáratot fejtettek ki a Szekszárd-Bóly szakaszon Bátaszék és Véménd között. Az ominózus, korábban beomlott "A" jelű 1.331 méteres leghosszabb alagúton kívül a "B" jelű 386, a "C" 865, a "D" jelű pedig 414 méter hosszú. Az alagútfejtést megelőző előbevágással együtt mintegy 600 ezer köbméter földet fejtettek ki és közel 150 ezer köbméter lőttbetont használtak fel - emelte ki a főmérnök. A munkálatok folyamatosan, napi 24 órában zajlottak, volt úgy, hogy egyszerre 120 bányász dolgozott a fejtésen. Páva Zsolt, Pécs polgármestere az MTI-nek azt mondta: tényleg az utolsó simítások zajlanak az autópálya-építkezésen. "Laikusként úgy látom, tartható a 2010. március 31-i határidő" - erősítette meg.

Olvasóink írták

  • 1. FűzfaVessző 2009. november 24. 20:10
    „Szomorú vagyok,hogy január 10-én még nem a pályán mehetek Harkányba...
    F.V.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Konferencia a gyermekvállalásról

A párkapcsolatok és a gyermekvállalás áll a középpontjában annak a konferencia-sorozatnak, melynek… Tovább olvasom