Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 12°C Még több cikk.

A Jobbikot a Fidesz idővel felszámolhatja?

A Jobbik népszerűsége egyelőre nem apad, a Fidesz idővel azonban felszámolhatja a pártot - írta a Jobbikról közölt elemzésében a Foreign Policy amerikai külpolitikai magazin.
A folyóirat emlékeztetett arra, hogy a Fidesz a múltban határozottan lépett fel a jobboldali támadókkal szemben, Orbán Viktor első miniszterelnöksége idején "kooptálta Magyarország első szélsőjobboldali pártját". Ezúttal ugyanez a folyamat veheti kezdetét, igaz lehet az, amit Vona Gábor, a Jobbik vezetője a választások után Facebook-bejegyzésében írt arról, hogy Orbán Viktornak terve van a Jobbik felszámolására.

A Jobbik meglepő 16,7 százalékos választási eredményével a legsikeresebb "hipernacionalista" párt a posztkommunista Kelet-Európában - írta Gyöngyösről, Vona Gábor szülővárosából keltezett cikkében az újságíró szerző, Michael J. Jordan, aki 17 éve Pozsonyból tudósítja az amerikai sajtót Közép-Európáról.

A párt sikerét a szerző egyebek mellett azzal magyarázza, hogy bár a térség két évtizede megszabadult a kommunista diktatúrától, az Európai Unió és a NATO részévé vált, kevesen örülnek. A beígért fényes posztkommunista élet helyett az emberek emelkedő árakat, növekvő munkanélküliséget és járványszerű korrupciót látnak; a kiábrándultság pedig az egész régióban táplálja a jobboldali szélsőségek iránti igényt - idézte a Political Capital budapesti kutatóintézet friss felmérésének eredményét a cikk írója.

Az emberek folyamatos illúzióvesztésen mennek keresztül, az egész rendszerről rossz a véleményük, és Vona Gábor erre a mély kiábrándultságra válaszol, azt manipulálja - idézte a szerző Alex Kulit, a Political Capital elemzőjét.

Az újságíró utalt arra, hogy a Jobbik meglepően sikeres a magyar fiatalok körében, amit részben a fiatal pártvezetésnek, részben a párt internetes jelenlétének köszönhet. A Jobbik erőteljesen jelen van a Facebook és a Twitter közösségi portálokon, a YouTube videomegosztó portálon saját csatornát működtet. A párt fiatalok közötti népszerűségében szerepet játszik, hogy a 25-40 évesek körében 25 százalékos a munkanélküliség, szemben az országos 12 százalékos átlaggal. Sok fiatal számára a Jobbikra adott voks egyfajta proteszt szavazat a nagy pártokkal szemben, amelyek láthatóan nem tudták megnyerni a fiatalok nemzedékét.

A Foreign Policy cikkírója szerint a Jobbik jövőjét illetően az az egyik nagy kérdés, hogy a politikai elitekkel szembehelyezkedő párt mit fog kezdeni azzal a szereppel, hogy beválasztották a parlamentbe? A szerző utalt arra, hogy a Jobbik másik ismert arca, Morvai Krisztina Európai Parlamenti képviselőként "nem tűnt el" Strasbourgban, még mindig nagy a vonzereje országszerte, és az ambíciói kettéoszthatják a pártot.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. jozko 2010. július 14. 23:22
    „53, 54 : anyahaj........tó: A remény hal meg utóljára! De amikor arról beszéltek, hogy 2 év múlva...4 év múlva...olybá tűnik, mintha feladtátok volna! Ez így kevés! Parlamenti párt lettetek, mert az Mszp bénázott-nem a Ti érdemetek! Sok elkeseredett, ellhetetlenült választó "radikális" változásokat remélt a korrupció, az ingyenélés felszámolásától.nem a Ti érdemetek, de beígértétek a radikális változásokat . Most kell a tettek mezejére lépni! Nem kevesebb, amit várnak Tőletek, minthogy csináljatok fából vaskarikát-jöhetnek a törvényes, de kratív megoldások! Ha nem tudtok ilyenekkel előrukkolni, lebőgnek a Parlamentbe jutott vezetőitek és lebőgtök Ti is egymás előtt is, a háttér támogatóitok előtt is! Fiúk, elő a farbával!”
  • 54. anyahajókabinajtóhajtogató 2010. július 14. 21:46
    „Az Orbán kormány nem fog tudni megbírkózni ezzel a problémahalmazzal, amit a szoclib kormány ráhagyott.
    Csak drasztikus, radikális kormányzati lépésekkel lehetne az országot kivezetni a bajból, amit a fidesz nem akar vagy tud megtenni.Kb 2 év múlva megbuknak, ekkor jön el a Jobbik ideje, akik meg merik tenni azt amit a fidesz nem.Tudják ezt a fidesznél, ezért támadják a Jobbikot minden hozzájuk köthető médiában/hír, echo, magyar hírlap stb./.”
  • 53. anyahajókabinajtóhajtogató 2010. július 14. 21:43
    „A következő miniszterelnököt remélem Vona Gábornak fogják hívni!”
  • 52. jozko 2010. július 14. 21:21
    „10-Nostradamus-: A Fidesz nyert, minek kapkodna, hogy többet hibázzon? Csak a csodavárók estek pofára...A Jobbik a választások előtt és alatt is ellenzéki szerepre számíthatott . Felkészült rá? Tegye a dolgát! Neked senki nem hányhatja a szemedre, hogy nincs "kilábalási" programod-ez nem a Te felelősséged! Velem kicsit más a helyzet. Tavasszal csak "karnyujtásnyira" voltam a képviselőjelöltségtől /függetlenként/. A programomat sokan tanulmányozták-de kevés lett a támogatottságom. Tudomásul vettem-de a győztesektől elvárhatom, hogy az övék jobb legyen, hiszen ők kaptak bizalmat!Sok dologban egyetértek Veled, sőt a független szemléletemhez is közel áll a Jobbik jónéhány programpontja. Arra viszont a Te helyedben nem alapoznék, hogy Vona Gábor miniszterelnök lesz! Alaposan tanulmányoztam őt: sem a személye, sem a Jobbik jelenlegi programja nem kormányképes. Szerintem nem is ez a céljuk..de ha nem állnak következetesen a sarkukra, egyszerűen felőrlődnek!”
  • 51. Sportplusz 2010. július 14. 17:34
    „NEHOGY FORDITVA LEGYEN ...A FIDESZ MÁR A LEJTŐRE KERÜLT MIKOR pINTÉR "papa" LETT A bm .MINISZTER .. EZZEL ELMONDTAK -JELKÉPESEN- MAGUKROL MINDENT ??!!”
  • 50. 620829 2010. július 14. 16:32
    „Egy biztos-ha lesz elég börtön...és elég munka sok köztörvényes bümözőnek-LEGALÁBB BENT MEG KELLENE ŐKET DOLGOZTATNI-MERT A SZABADÉLETBEN EGY SEM AKAR DOLGOZNI---akkor a jobbik cigánybünőzéses mondanivalója okafogyottá válhat-ez tény-----az nis tény-ha nem lesz rend ebben az országban akkor káosz lesz--------és nem csak néhány unalmában vadászgató ember fogja megvédeni önmagát---ami nem megoldás-----de a bűnt igenis el kell kapni és meg kell büntetni...........bár jobb,mint otthon----szól a szlogen....bent is a család várja őket!..........”
  • 49. Lacas 2010. július 14. 15:41
    „Az LMP-nek az a nagy előnye,hogy őket is amerikából pénzelik mint az szdsz utódpártját.Éppen ezért a médiában csak pozitiv hireket hoznak le róluk szemben a Jobbikkal.Ennyi elég,hogy az agymosott nép rájuk szavazzon.Gondolkodás helyett sokan csak szimpátia alapján szavaznak.Ezt ki is használják.Egy kis vigyorgó smile figura,egy kis zöld máz és már más is a politika az emberek szerint.Átverés az egész ahogy a többi párt is a Jobbikot kivéve.Nem csoda,hogy közellenség a többi párt számára.A Fidesz sem a velejéig korrupt mszp-t akarja eltüntetni,hanem a Jobbikot.Érdekes”
  • 48. tzrtz 2010. július 14. 15:33
    „Szerintem a Fidesz leginkább magát fogja felszámolni a gusztustalan diktatórikus központosítással, személyi politikával, ráadásul nem is sokára. Ideológiája egyáltalán nincs, persze önmaga erősítésén és istenítésén kívül (lásd: nyilatkozat kifüggesztési kötelezettség), ami elég gyorsan visszaüt. Ma még sokan tartják valamiért középjobboldalinak, meg konzervatív-liberálisnak, de ezek egyikére se szolgáltak rá, mitöbb, maguk se hangoztatják már egyiket se, csak ezt az idióta forradalmi jelleget. Életszínvonal jobbító intézkedésük egy se volt, nem is várható, márpedig a helyzet országosan katasztrofális.

    A Jobbik igen jól járhat vele, ha szépen kivár, megtartja a jobboldali jellegét, ezt hangoztatja, és a Fidesz várhatóan rövid időn belül bekövetkező bukása (szerintem akár két év alatt bekövetkezhet) után ott fog állni, ismert arcokkal, országos szervezettséggel, parlamenti múlttal és képviselettel, mint az igazi jobboldali alternatíva. Már ha képesek kitartani persze, és nem szakadnak szét.

    Amire egyáltalán nem látok esélyt, az a Jobbik beolvasztása. Előbb nem mennek el a Jobbik szavazók ugyanis szavazni, mint hogy a kampány óta a Jobbikot balliberális, Ron Werbert is hajazó ocsmány módon gyalázó Fideszre vagy annak bármilyen csatlósára szavazzanak. A 855 ezer szavazó ugyanis úgy jött össze, hogy a Fidesz elmúlt 8 évi szerencsétlenkedését és köldöknézését megunó emberek az új pártra szavaztak, nem beszélve az elégedetlen szoci szavazókról meg az egész rendszert gyűlölő emberekről, akik teljes változást akarnak. Vagyis szerintem az 1 tábor 1 zászló agybajon már rég túl vagyunk, ez nem a MIÉP súlycsoportja, ráadásul a Fidesz 2002 óta maga is nagyon sokat vesztett a régi súlyából a jobboldalon, és ezt Orbánnal, Kövérrel meg a többi agyon használt, kompromittálódott gengszterrel már nem is tudják visszaválzoztatni.”
  • 47. Léni 2010. július 14. 15:25
    „Aki vissza tud emlékezni néhány évre, az tudja, hogy a Jobbik és a Fidesz nagyon is egy húron
    pendült. A Jobbik vezéregyéniségei mind a Fidesz pártkatonái voltak, sőt a mai napig vannak
    fideszesek, akik a Jobbik eszméit sem tagadják meg. Az, hogy Orbán hogy bánik el azokkal, akiknek
    sokat köszönhet /Torgyán, Sólyom,stb./ már tudjuk. Bizony jól jött a Fidesznek a Jobbik viselkedése
    és nem határolódott el Tőlük amikor az előző kormány helyzetét kellett megnehezíteni!
    Ez Orbánnak sikerült!!! Ezután lesz-e még olyan sikeres, mint az amortizáló munkában? Úgy tűnik
    nem. Azok a sikerek, amiket a Fidesz kapkodva, rohanva elér, csak nekik jó, az ország
    lakossága ráfog döbbenni, hogy át van verve elég rendesen! A Jobbiknak szerintem van magához
    való esze, nem hagyja magát, az LMP-t viszont szerintem könnyen becserkészik.”
  • 46. Lacas 2010. július 14. 15:24
    „"A beígért fényes posztkommunista élet helyett az emberek emelkedő árakat, növekvő munkanélküliséget és járványszerű korrupciót látnak; a kiábrándultság pedig az egész régióban táplálja a jobboldali szélsőségek iránti igényt " Talán mert éppen hogy az az egészséges,amit ezek a "szélsőséges" pártok képviselnek.Én inkább azt a rendszert nevezném szélsőségesnek,ami emelkedő árakat,növekvő munkanélküliséget,járványszerű korrupciót stb.-t hoz.A Fideszt is a nemzetközi hatalmak irányitják.És Mo. nem is lesz független sosem,amig igy van.A nemzetközi hatalmak pedig megkövetelik a nem nekik tetsző és dolgozó szervezetek eltüntetését.A Fidesz kétharmad pedig diktatúra,nem forradalom.A Political Capital meg ne kémkedjen itt Amerikának”
  • 45. Priscilla_ 2010. július 14. 14:56
    „Az EGYETLEN szimpatikus jellemvonás a Jobbikban számomra, hogy a frakció kb. 2/3-a, 3/4-e mindig bent van a parlamentben (az LMP-re ugyanez. Vajon miért csak az új pártok dolgoznak?) A fideszesek és az mszpsek közül úgy ketten-hárman szoktak bent lenni.”
  • 44. achilleus 2010. július 14. 14:34
    „38. hozzászólás Logaritmus 2010.07.14. 13:09
    "A Fidesz akkor számolja fel a Jobbikot, ha az valamilyen formában, akár csak informálisan is kooperálni kezd vele."

    éveken keresztül azzal hülyítettétek a népet, hogy a Fidesz meg a Jobbik együttműködik, meg így az önkormányzatokban, meg úgy segédcsapat .... Akkor, hogy is van ez logaritmus? Hazudtatok?? Mondd egyetlen rövid hozzászólásba, hogyan tudsz ennyi hamis csúsztatást és önellentmondó okoskodást belegyűrni?? Nem tűnik fel, hogy ez már kóros?”
  • 43. achilleus 2010. július 14. 14:30
    „38. hozzászólás Logaritmus 2010.07.14. 13:09
    ÍROD " Akit a Fidesz keblére ölel, annak befellegzett. "

    Mindig meglep az a bolsevista trükknek a pofátlansága, miszerint fogd rá a saját bűneidet a másikra. Tudtommal az SZDSZ és az MDF mielőtt egymásba ölelkeztek volna, előtte az MSZP-vel ölelkeztek. A KDNP még létezik, értsd vannak parlamenti képviselői, az SZDSZ és az MDF már nem. Az LMP nem léptetett vissza senkit a szocialista erőszak ellenére sem, mert nekik van annyi eszük, hogy felismerték a bolsevista kígyó halálos ölelését. Az MSZP elődpártja hatásosan nyírta ki az MSZDP-t, szalámizta le a koalíciós idők demokratikus pártjait, a rendszerváltáskor pedig gondoskodott róla, hogy egyetlen baloldalinak látszó formáció foglalja le a teljes palettát, a többiekket elügynökösítették, vagy hasonszőrű milliárdosokkal (Kapolyi) "konszolidálták".”
  • 42. jozicsenko 2010. július 14. 13:49
    „31. hozzászólás koszone 2010.07.14. 11:08
    és közel 9.1 millió ember utasította el az mszp-t...

    38. hozzászólás Logaritmus 2010.07.14. 13:09 : ahogyan az LMP-t meg az mszp szeretné benyelni: ha nem össze az szdsz-re hivatkozás, ledarálják majd azzal, hogy a fidesszel mossák össze őket: remélem 4 év múlva az lmp lesz az mszp váltópártja: normálisak, talpraesettek, szimpatikusak: igazi baloldali párttá nőheti ki magukat, olyanná, amire ma Mo-n nagyon nagy szükség van: sem Gyurcsány, sem Draskovits, Lendvai, Kovács, Szekeres nincs közöttük...”
  • 41. Srác20 2010. július 14. 13:46
    „Dehogyis:D”
  • 40. Logaritmus 2010. július 14. 13:33
    „koszone: azért ne felejtsük el, hogy milyen kis SZDSZ szatelit párt volt a Fidesz is, és pár év alatt milyen nagyra hízott konzervatív-katolikus térítő párt lett belőle. A Jobbikból is akármi lehet, elsüllyedhet de ügyesen elvehet további szavazókat akár a Fidesztől is. Egyetlen gondjuk az, hogy szellemileg nem túl nagy a Jobbik háttere. :P”
  • 39. koszone 2010. július 14. 13:13
    „tótkomlósi !

    Vajon miért kis párt,valószínű azért mert kevesen vannak azok akik a ti szemléleteikben hisznek,nem tudom ez fel tűnt már?”
  • 38. Logaritmus 2010. július 14. 13:09
    „A Fidesz akkor számolja fel a Jobbikot, ha az valamilyen formában, akár csak informálisan is kooperálni kezd vele. Így nyiffant ki az MDF, az FKGP és lett szerintem báb párt a KDNP. Akit a Fidesz keblére ölel, annak befellegzett. Hogy ezt szándékosan csinálják ("egy a tábor") vagy csak méretüknél fogva elszippantják a másik párt támogatóit nem tudom de sajnálatos.”
  • 37. tótkomlósi 2010. július 14. 12:51
    „Ahogy a kisgazdikat bedarálta úgy a jobbikot és az lmp-t is be fogja darálni. Mit várt a sok idióta? Csak idő kérdése. Ha valamit el akar érni a két kis párt, akkor engedni kell a fidesz nyomásának. HA enged, akkor előbb utóbb eltünik a süllyesztőben mint torgyánék.”
  • 36. koszone 2010. július 14. 12:10
    „teebee !

    Most nem kötözködés,de mond el nekem kik azok a "mi magyarok" !
    Nagyon szeretném tudni !
    Gondolom tudsz választ adni,mert én nem igazán értem!”
55 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végleg megszűnhet a tévédíj

Nagyjából egymilliárd forinttal több maradhat a vendéglátósok és a szállodások zsebében, ha a… Tovább olvasom