Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

A kamara a győr-belvárosi üzletekért

Bevásárlóutca-projekt:citymarketing bécsi mintára. A nehézséget növelte az ázsiai kereskedelem térnyerése.

Sajnálatos módon tudomásul kell venni, hogy a multinacionális cégek megjelenésével, a koncentrált bevásárlóközpontok terjeszkedésével a győri belváros hagyományos üzletekben működő kereskedelmi forgalma erősen visszaesett. A nehézséget növelte az ázsiai kereskedelem térnyerése. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a belváros kereskedelmi hálózata elértéktelenedik, idegenforgalmi szerepe csökken és kiürülhet.

A kereskedelmi vállalkozások célja, hogy az üzletek ragyogjanak, esztétikai állapotuk a legmagasabb színvonalú legyen, olyan, ami javítja a városban élők, az idelátogatók hangulatát, és a forgalomra is jótékonyan hat. Hogyan lehet ennek a kihívásnak a legegyszerűbben megfelelni? Ez a kérdés nem csak Magyarországon foglalkoztatja a kereskedőket, Európa számos nagyvárosa szembesült ezzel a problémával és kereste rá a megoldást. Így Bécs belvárosának kereskedői is. A bécsi Bevásárlóutca-projekt a szakemberek szerint a világ egyik legsikeresebb városmarketing-koncepciója, amely e nehézségekre próbált megoldást találni a vállalkozások egyesületbe szervezésével.

Az osztrákok megoldották

A Bevásárlóutca-projekt 1992-ben kezdődött a Bécsi Gazdasági Kamara keretein belül. A három érdekelt összefogásával a bécsi önkormányzat városa, a gazdasági kamara és a Bécsi Bevásárlóutca Egyesület tagjai eddig több millió eurót fektettek be az Európa-szerte egyedülálló városmarketing-projektbe.

A minőséget, a professzionalitást és a partnerséget hirdető projekt lényege, hogy az addig egymástól elszigetelt, különböző profilú kereskedelmi egységeket láncolatba, egyesületbe tömöríti. Az egyesület feladata a közös marketingtevékenység, a minőségfejlesztés és a lobbitevékenység. A citymarketing közös kiadványokkal, kampányokkal, együttes beszerzésekkel, közös tévé- és rádióreklámmal, a nyitva tartás összehangolásával és sok egyéb eszközzel támogatja a kereskedő, a vendéglátó és a szolgáltató vállalkozásokat, azok szakmai munkáját. A vásárlók megtartásáért a kereskedők együttműködnek, kölcsönös engedményeket és vásárlási bónokat adnak a vevőknek. A részletek elolvashatók a bécsi bevásárlóutca honlapján (www.einkaufsstrassen.at).

A vevők visszacsalogatása

A kamara azt szeretné, ha a győri belváros utcái megmaradnának bevásárlóutcáknak, ahol az emberek kulturált környezetben, egyre szebb és csillogóbb üzletekben gyönyörködhetnének, vásárolhatnának. Csalogassuk vissza a vevőket a szebb környezettel, a hatékonyabb reklámmal és marketinggel, tegyük gazdaságosabbá a vállalkozásokat! Fogjanak össze a vállalkozók és együttesen, közös erővel alkossák újjá és vonzóvá Győr patinás belvárosát! Ehhez a városi önkormányzat is partnerként társul, hiszen közös az érdek.

A kamara, kihasználva meglevő bécsi kapcsolatait, a tapasztalatok átadásával, szakmai támogatással kíván segítséget nyújtani mindaddig, amíg a létrejövő kereskedői közösség önállóan nem működik. Terveink szerint a programnak egy év alatt kialakulhat a végleges formája, ez idő alatt biztosítjuk a működéshez szükséges infrastruktúrát, részt veszünk a szervezésben, a működési feltételeket biztosító alapítvány létrehozásában. A bécsi kamarához hasonlóan ezután már csak a háttérből támogatjuk - igény szerint - a működést.

Várjuk a tenni akarókat!

Várjuk minden belvárosi üzlet tulajdonosát, bérlőjét, szolgáltatóját, kamaránk tagjait és azokat, akik jelenleg még nem tagok. Keressék meg a kamarát, jelezzék csatlakozási szándékukat! Közösen alakítsuk ki a profi menedzsmentet, vegyük át a tapasztalatokat és hozzuk létre Győr citymarketing-alapítványát a kereskedők önkéntes csatlakozásával! A programot a Kisosz, a kiskereskedők érdek-képviseleti szervezete is támogatja. Az érdeklődők jelentkezhetnek a www.gymskik.hu honlapon, vagy személyesen a kamarában Nagy László koordinátornál (96/520-223, 30/2723-460, 20/5659-899).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMS 04.27.

Tovább olvasom