Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

A kerékpárpiacon is hódít a retrostílus

A tavasz beköszöntével ismét előkerülnek a kerékpárok. Ha valaki új biciklit szeretne vásárolni, nem árt alaposan tájékozódni, már csak azért sem, mert az árak rendkívül széles skálán mozognak: a 28 ezer forinttól a kétmillióig. A legtöbben egyébként ez alapján választanak, és csak második, harmadik szempont a kényelem, a strapabírás és a márka. Nem csak a ruhák, a kerékpárok piacán is hódít a retrostílus.
A néhány évvel ezelőtt oly divatosnak számító mountainbike már nem tartozik a legkeresettebb kerékpárfajták közé. Sokkal inkább hódít a kényelmes, trendinek számító cruiser, melynek jellegzetessége a középen hajlított váz és az átlagosnál nagyobb kormány.

A hagyományos, 26-os és 28-as Csepel biciklik is ismét egyre keresetebbek, értékük az elmúlt években a duplájára emelkedett. Az alsó kategóriás kerékpártípusok ára a rendszerváltás óta nem sokat változott, a legfelső kategóriába tartozóké viszont körülbelül az ötszörösére emelkedett.

A Szegeden működő szaküzletekben bárki megtalálhatja a saját igényeinek megfelelő kerékpárt. Attól függően, hogy közlekedésre, szabadidős tevékenységre vagy sportolásra használjuk, más-más típus közül választhatunk – 28 ezer forinttól egészen a milliós árkategóriáig. Az egy-, vagy több millió forintos bicikliket kis szériában gyártják, és csúcsminőségű anyagokból, például titániumból készülnek.

– Jelenleg Magyarországon még nincs kiforrott kultúrája a kerékpározásnak, ennélfogva a vásárlásnak sem. Talán azért, mert nem megfelelőek a körülmények a kerékpározáshoz, főképpen az utak minősége miatt – mondja Nagy András, egy Kossuth Lajos sugárúti üzlet tulajdonosa. Tapasztalata szerint a vásárlók legnagyobb része a 100 ezer forint alatti kategóriákat választja.

A sisaktól a kesztyűig

A sisak az egyik legfontosabb tartozéka a biciklinek, hiszen annak ellenére, hogy nem kötelező, megóvhatjuk vele testi épségünket. Többféle méretben megtalálható a boltokban, az ára minőségtől függően 4 és 40 ezer forint között mozog. Főleg a gyerekek kedvelik, hiszen már sokféle, például katicabogaras, méhecskés mintával kaphatók. A villogók tárháza szintén széles, egészen 5-6 ezer forinttól 12 ezerig válogathatunk, attól függően, hogy a bicikli elejére, vagy a hátuljára szeretnénk-e tenni.
A spirál és a legújabb görgős kerékpárzárak közül az úgynevezett U-lakat az egyik legbiztonságosabb. Ára 400 forinttól 20 ezerig terjed. Persze minél drágább, annál megbízhatóbb.
A legmodernebb önhordós bicikliülések a legpraktikusabbak, mivel azok bármely kerékpárra áthelyezhetők. Áruk 6 és 20 ezer forint közé tehető. És persze 800–10 000 forintért léteznek még, szintén a biztonságunkat szolgáló térd-, könyök- és sípcsontvédők, illetve kesztyűk.

– Ha valaki új biciklit szeretne vásárolni, mindig azt kérdezzük tőle először, hogy mire fogja használni, és csak ezután következik a vevő adottságainak felmérése, ami szintén jelentős mértékben meghatározza, milyen kerékpárt ajánlunk neki. A magasabb, erősebb testalkatú vevőknek más ülést, vázat, küllőt és gumikat javaslunk. A gyerekek bicikliméreteit általában az életkoruk határozza meg. Az idősebb embereknek – nemtől függetlenül – női, alacsonyan lévő, könnyen átléphető vázzal felszerelt bicikliket mutatunk – tette hozzá a tulajdonos.
Egyre nagyobb teret hódítanak az extrém kerékpárok, amelyeket versenyzés céljára, vagy divatból vesznek. A street és extrém kategóriához tartozó biciklik – a bmx, dirt jump, trial – sajátos nagyvárosi életérzést sugallnak. Használóik bandákba tömörülnek, és egyedi öltözködésükkel fejezik ki összetartozásukat.

Veres Csaba, egy Csongrádi sugárúti üzlet vezetője úgy véli, az elmúlt évben rohamosan nőtt Szegeden a női kerékpárosok száma, és ezzel együtt a családok egyre inkább figyelnek gyermekeik biztonságára.

– Tavaly a duplájára nőtt a női vásárlók száma, valószínűleg annak köszönhetően, hogy olcsóbbak lettek a hétköznapi közlekedésre alkalmas biciklik, illetve hogy egyre praktikusabbak és biztonságosabbak a gyerekülések – mondja az üzletvezető.

A legkedveltebb magyar gyártású, de külföldi alkatrészeket használó, magas színvonalat képviselő márkák a Caprine, a Magellan és a Hauser. Az import kerékpárok és alkatrészek többsége a keleti országokból érkezik. A Kínából és Indiából behozott biciklik és alkatrészek nem tartoznak a legelismertebbek közé, a Tajvanon gyártott kétkerekűek azonban profibb kivitelűek. A vevők egy része kifejezetten ragaszkodik valamilyen márkához, például a Trekhez, amellyel Lance Armstrong, a Tour de France már visszavonult hétszeres bajnoka is versenyzett.
A kerékpárokat mustráló Pusztaszeri Csabának a kényelem, a strapabírás és az ár a legfontosabb szempont, és csak ezután jöhet a dizájn és a márka.

– Itt a tavasz, és már régóta szeretnék egy biciklit. Valószínűleg egy nagy kormányos, retrostílusú bringát veszek, mivel nagyon elnyerte a tetszésem. Körülnézek a városban, és a legolcsóbb helyen fogok vásárolni. Legfeljebb majd később lecserélem a szükséges tartozékokat jobb minőségűre – magyarázza.

Kancsár Tímea
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nézi a sztárokkal készült mqsorokat?

Tovább olvasom