Délmagyar logó

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 12°C | 24°C

A legfontosabb szeretteik biztonsága - vallják a magyar nők

A Magyarországon élő nők túlnyomó többsége számára legfontosabb szeretteik biztonsága és a jókedv - az önbecsülés, mint érték, csupán a lista kilencedik helyére szorult - derül ki a GfK Csoport jelentéséből, amely a globális fogyasztói trendeket vizsgálta.
A GfK Csoport aktuális tanulmányban arra keresték a választ, hogy milyen a fogyasztói társadalomban élők attitűdje, életmódja, értékrendje és viselkedése. A megkérdezettek a hagyományos társadalmi nemi szerepek ellen nem lázadnak, jellemzően úgy vélik, koruknak megfelelően néznek ki. Harmaduk elégedett jelenlegi külsejével.

A világ mintegy harminc országában harmincezren válaszoltak a kérdésekre. A kutatás szerint szerint a magyar nők számára a család védelme, azaz szeretteik biztonsága a legfontosabb, ugyanakkor a jókedvet, a tisztességet, a békét és belső harmóniát is sokkal fontosabbnak tartják, mint a régió más országaiban élő társaik. Az önbecsülés, azaz a saját értékekben való hit a fontossági sorrendben csupán a kilencedik helyre szorult a tízes toplistán, amelyen szerepel még az anyagi biztonság, a büntetés, a hitelesség, a barátság és az igazságosság is.

A magyar nők nem lázadnak a hagyományos társadalmi nemi szerepek ellen: több mint háromnegyedük egyetért azzal az állítással, hogy egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról, és 71 százalékuk véli úgy, hogy elsősorban a nők feladata a háztartás és a család dolgairól gondoskodni. Ezzel egyidejűleg a nők nagyobb arányban érzik úgy, hogy sok lemondással jár a család, nehezebben viselik a stresszt, és nagyobb arányban fárasztja őket a napi rutin, mint a férfiakat.

A külső

Hazánkban ötből három nő érzi úgy, hogy korának megfelelően néz ki, egyharmaduk pedig úgy véli, koránál fiatalabbnak látszik. A hölgyek harmada ennek megfelelően semmit nem változtatna külsején - aki nem teljesen elégedett megjelenésével, az főként a csípőjén alakíttatna, ha tehetné.

A magyar hölgyek saját bevallásuk szerint többet vannak együtt gyermekeikkel és házastársukkal, valamint kevesebb időt töltenek munkával, mint a régió más országaiban élők. A gondoskodáson kívül a legtöbb nőnek alig jut ideje az aktív kikapcsolódásra. Szabadidejében tízből kilenc nő legalább hetente egyszer élelmiszervásárlással tölti idejét. Természetben, parkban vagy szabadtéri helyeken tízből négy nő tölti idejét heti rendszerességgel. Fittségének megőrzése érdekében testedzésre csupán tízből hárman szánnak időt. Ha idejük jut rá, legtöbben zenét hallgatnak, újságot, magazint, illetve könyvet olvasnak. Múzeumba, kiállításra tízből kettő sem jut el közülük hetente, de templomba, sportrendezvényekre, diszkóba és éjszakai klubokba, moziba is csak hasonlóan alacsony arányban járnak.

A magyar nők is szeretik a "szép dolgokat" - gyakrabban adnak tanácsot vásárláshoz, és nagyobb arányban gondolják, hogy a szép dolgok birtoklása megmutatja a világnak, vitték valamire. Ugyanakkor - eltérően a régióban élő társaiktól - nem feltétlenül vásárolnak presztízsmárkát. Az élelmiszervásárlásról, tévénézésről jellemzően egyedül döntenek a nők, a nyaralásról vagy az otthon korszerűsítéséről viszont partnerükkel együtt. A magyar nők és családjuk 26 százaléka - saját bevallása szerint - soha nem megy étterembe, 15 százalékuk sohasem nyaral.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hat éves kislányt gázoltak el Ófehértó közelében

Súlyos fejsérülésekkel vitték kórházba azt a 6 éves kislányt, akit egy kisteherautó gázolt el péntek… Tovább olvasom