Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

A magas vérnyomás és a testmozgás hiánya

A mozgás hiánya és az ebből esetleg következő elhízás hozzájárulhat a magas vérnyomás kialakulásához.

A rendszeresen végzett és nem eltúlzott testedzés minden ember számára egészséges. A mozgás hiánya és az ebből esetleg következő elhízás hozzájárulhat a magas vérnyomás kialakulásához.

Ne feledje a bemelegítést!

Azt biztosan tudjuk, hogy bizonyos tornagyakorlatok végzése javítja a szív teljesítőképességét és az érrendszer állapotát. Célszerű – ahhoz értő szakember előírásai alapján – olyan edzésprogramot összeállítani, amely a legjobban megfelel az ön egyéni igényeinek és fizikai állóképességének.
Minden testmozgás első lépése a bemelegítés. Azon testrészek, ízületek fokozatos bemozgatása, melyek a következő percekben fokozott terhelésnek lesznek kitéve.

Nem minden gyakorlat egészséges

Fontos, hogy tudja: nem minden tornagyakorlat egészséges a szív-ér rendszerre. Magas vérnyomásban kerülni kell az izometrikus gyakorlatokat, mint a súlyemelés, kötélhúzás, súlyos tárgyak lökése, húzása, emelése, melyek nemcsak a szívverést fokozzák nagymértékben, de nagyon nagy vérnyomás-emelkedést is okoznak.
Az izotonikus vagy aerobikgyakorlatokat, mint a séta, futás, úszás, kerékpározás és ritmikus tornagyakorlatok, nagyon jótékonynak tartják.

Fokozatos terhelés

A tornagyakorlatokat csak úgy szabad végezni, hogy a megterhelést lassan, óvatosan és fokozatosan emeli. A megfelelően kiválasztott gyakorlatokat hosszú időn keresztül gyakran és kellő intenzitással kell végezni. A gyakorlatokat mindennap vagy minden másnap rendszeresen kell végezni. Még az olyan könnyű, kis megterheléssel járó tevékenység is jótékony lehet, mint a séta.

Mozogjon mindennap!

Ne legyen csak hétvégi „sportoló", ami azt jelenti, hogy a hét közbeni mozgáshiány után a hétvégén kimerítő és túlzott megterhelést jelentő gyakorlatokat végez az „egészsége" érdekében. A megerőltető torna nem való mindenkinek. A hirtelen fellángolásból végzett torna nem tesz jót a szív- és érrendszernek, sőt, árthat is. Mozogjon mindennap, legalább fél órát. Ezáltal szerezhet kellő kondíciót, edzettséget.

Az egészségért végzett torna ne legyen ártó stresszhatás: élvezze a mozgást, vonja bele programjába a családját, a barátait, töltsék az időt kellemesen együtt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vulkánkitörés egy Alaszka melletti lakatlan szigeten

Hópihe finomságú, szürke hamu tart Anchorage felé abból a sorozatos vulkánkitörésből, amely… Tovább olvasom