Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

A magyar vasúti pályára terelné a MÁV az Ázsia-Európa tranzit-áruforgalmat

A MÁV határozott lépéseket tesz azért, hogy az Ázsiából Európába érkező áruk fuvarozása a magyar vasúti hálózaton keresztül történjen, ami a pályahasználati díjak révén komoly bevételt jelenthet Magyarországnak - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel.
A közleményből kiderül, hogy Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója vezetésével a MÁV küldöttsége részt vett a Transzszibériai Árufuvarozást Koordináló Tanács idei, Helsinkiben rendezett plenáris ülésén, ahol 24 ország 113 vállalatának képviselője - például európai és ázsiai országok vasúttársaságai, árufuvarozási nagy megbízók, speditőrök, önkormányzatok, kikötők - volt jelen.

Dávid Ilona az ülés ideje alatt külön tárgyalást folytatott Vlagyimir Jakunyinnal, az Orosz Vasutak elnökével. A felek megállapodtak abban, hogy a magyar-orosz vasúti együttműködés fejlesztése érdekében együttműködési memorandumot dolgoznak ki. A két vasúttársaság - magyar javaslatra - a transzszibériai vasútvonal magyarországi leágazásának az eddiginél fokozottabb igénybevételét és a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségek jobb kihasználását szolgáló intézkedéssorozat kidolgozásában állapodott meg. Az ezzel kapcsolatos munkát magyar részről Dávid Ilona személyesen irányítja.

Emellett a MÁV meghívására a több mint száz szervezetet tagjai közt tudó Transzszibériai Árufuvarozási Koordináló Tanács Magyarországon tartja következő plenáris ülését. A MÁV szerint a tanácskozás budapesti megrendezése fokozottan ráirányítja a figyelmet a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségekre.

A Transzszibériai Árufuvarozást Koordináló Tanács az Ázsia, a többi közt Japán, Kína, Korea, illetve Európa közötti, a transzszibériai útvonal igénybevételével megvalósuló vasúti fuvarozások volumenének növelésére és koordinálására hivatott szervezet.

Olvasóink írták

  • 2. klj-54 2012. október 03. 11:51
    „Két választásunk van:
    1, Építünk és fenntartunk egy valóban vasúti forgalomra, ütemes menetrendre alkalmas pálya struktúrát.
    2, Az autópályáinkat a kamionforgalomhoz igazítjuk.
    Ez alatt azt értem, hogy európai módon WC, folyóvizes parkoló 30 Km-enként, 90 Km/h sebesség engedélyezése.
    Az M0 négysávosítása, M9, M4, M3, M43, M2, M6 befejezése.
    Ez utóbbi (2.) pont teljesítése tizedébe kerülne a vasutas bohóckodásnak!

    Ha ezt elmulasztjuk kikerülnek bennünket, bár ennek nem csak környezetvédelmi okai és előnyei lesznek.”
  • 1. PiszokAlfréd 2012. október 03. 11:49
    „Ehhez első lépésként a Dunán kellene építeni egy vasúti hidat és a teherforgalmat erre elvezetni, nem Budapesten keresztül!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A választási regisztráció alapvető szabályait is az alkotmány rögzítse

Az előzetes regisztráció szabályait is tartalmazza az alaptörvény - a módosító javaslatot szerdán… Tovább olvasom