Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

A magyar vonatok késnek a legtöbbet Európában

Magyarországon a legpontatlanabbak a vonatok, és nagyon drágult az elmúlt tíz évben. Az infrastruktúra nem fejlődik gyorsan. Kevés az idős vasutas, míg a fiatalok számára pedig nem vonzó pálya a vasutas.
Pár napja publikált átfogó jelentést az Európai Bizottság az európai vasúti közlekedésről. Ebből kiderült, hogy Magyarországon a legpontatlanabb a vasút, és nagyon drága. A jelentés foglalkozik az európai vasúthasználati szokásokról, a vonatok felszereltségéről, a hálózatok tulajdoni viszonyairól, az árakról, a dolgozók összetételéről.

Kirajzolódni látszik egy folyamat, ami fenntarthatatlan ördögi kör: egyre többen ülnek inkább autóba, ami miatt az állam számára egyre kevésbé fontos a vasút, ami miatt csökken a járatok száma, így egyre többen ülnek inkább autóba.

Európában a legtöbbet a luxemburgiak vonatoznak, akiknek 16%-a hetente vonatozik, a magyarok közel ötöde havonta többször is utazik vasúttal, 8% pedig hetente veszi igénybe az utazásnak ezen formáját.

2005-2012 között Magyarországon közel százszázalékos drágulás volt a vasúton. Míg hatalmasat drágult a közlekedés, az infrastruktúra nem fejlődött látványosan.

Az Európai Bizottság felméréséből az is kiderül, hogy a magyar vonatok a legpontatlanabbak Európában.

A jelentésről az index közölt infografikás, nagy beszámolót.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teljes jogú tagja lett a Tigernek a kecskeméti Puma század

A Magyar Honvédség kecskeméti Puma százada teljes jogú tagjává vált a NATO egyik legrangosabb repülőszövetségének, a Tigernek. Tovább olvasom