Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

A magyarok egyharmada a korábbinál többet közlekedik kerékpárjával

A biciklizés népszerűségével együtt az elmúlt években nagy mértékben emelkedett a balesetekben meghalt kerékpárosok aránya is.
A magyarok 34,1 százaléka - anyagi okokból - az elmúlt 2-3 évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint a korábbi években. A többség ezzel akár havi tízezer forintot is megtakarít - derült ki egy felmérés eredményeiből.

A rendszeresen kerékpározók csaknem 43 százaléka ötezer forint alatti összeget, 42 százaléka öt és tíz, míg 15 százaléka tízezer forintot meghaladó összeget takarított meg havonta annak köszönhetően, hogy nem autóval vagy tömegközlekedéssel jutott el munkahelyére vagy bevásárolni - számolt be a csaknem 22 ezer kerékpáros megkérdezésével készült felmérésének eredményeiről az AEGONdirekt.hu közleménye.

A veszélyekre vonatkozó kérdésekből kiderült, hogy a megkérdezettek csupán valamivel több mint 18 százaléka érzi magát teljesen biztonságban az utakon. A kerékpározók azonban nem is tesznek meg mindent saját biztonságuk érdekében, hiszen sokuk kerékpárja nem felel meg a KRESZ-ben előírt alapvető biztonsági követelményeknek, valamint sem bukósisakot, sem térd és könyökvédőt nem használ a két keréken közlekedők csaknem 80 százaléka.

A biciklizés népszerűségével együtt az elmúlt években nagy mértékben emelkedett a közúti közlekedési balesetekben meghalt kerékpárosok aránya is: ez a 2008-as 10,94 százalékról a tavalyi évre 15 százalékra nőtt. Az elmúlt évek adatai szerint a következő két és fél hónapban kell a legjobban vigyázni, ebben az időszakban történik ugyanis a bringások által okozott évi nagyjából 2000 baleset mintegy 40 százaléka.

A közlekedési eszközök tárolásával kapcsolatban a megkérdezettek 10 százaléka úgy nyilatkozott, hogy lezáratlanul szokta hagyni járművét, míg 59 százalékuk csak gyenge minőségű lánccal vagy spirálzárral rögzíti biciklijét. Az elmúlt években azonban egyre többen kötnek biztosítást kerékpárjukra, amely a lopás, elemi- és töréskár mellett akár a személyi sérülésekre is fedezetet nyújthat.

Olvasóink írták

  • 4. J.G. 2013. július 03. 10:29
    „Terdvedo es konyokvedo? Varosban?... Tejoeg. Sisak meg csakcsak, bar az elmult 30 evben nem hordtam sisakot biciklin es nem is tervezek. Estem mar egyszerketszer (regen), de nem a sisak miatt maradtam meg.

    Az utakon pedig jo lenne vegre utanajarni, hogy miert is veszelyes biciklizni... Segitek: nem a biciklisek miatt...”
  • 3. Lombos_Tuja 2013. július 03. 09:10
    „A cikk hangsúlyos állítása, hogy a kerékpározás életveszélyes. Ugyanakkor nem derül ki (holott kíváncsi lennék rá), hogy a halálos kerékpáros balesetek aránya minek a százalékában nőtt 11-ről 15-re.
    Nemzetközi kutatási eredmények szerint a kerékpározás részarányának növekedésével kissé emelkedik a kerékpáros balesetek száma, ugyanakkor a megtett kerékpáros km-ekhez képest erőteljesen csökken. Más szóval: minél többen kerékpároznak, annál nagyobb biztonságban vannak a kerékpárosok. Ezt nevezik "safety in numbers" elvnek.
    A sisak persze hasznos dolog, a gyerekeimmel is hordattam, amíg kisebbek voltak, és gyakrabban elestek. Ugyanakkor kisebb az esélye egy kerékpáros balesetnél a fejsérülésnek, mint autóbalesetnél a nyakcsigolya-sérülésnek. Mégsem mondja senki, hogy ajánlatos lenne az autóban csigolyavédő merevgallért viselnünk. A sisakviselésre buzdító kampányoknak több negatívumuk van a kerékpározás veszélyességének sulykolásával, mint balesetvédelmi hasznuk. A kerékpáros nagyhatalom Dániában alig viselnek sisakot, Koppenhágában a kerékpárosok részaránya 55% a napi forgalomban. Ausztráliában a kötelező sisakviselés bevezetésekor drasztikusan csökkent az eleve alacsony kerékpározás.”
  • 2. balihoho 2013. július 02. 14:46
    „Az elszegényedés, ezen is mérhető! Kevesebb autó, több kerékpár”
  • 1. kormoska 2013. július 01. 20:09
    „Azért van ez így mert a magyarok nem egy hanem 2/3-a csóróbb mint pár éve+a tömegközlekedés is drágult!
    A magyarok nagy része budira is kocsival menne,ha tehetné,nekünk a kocsi továbbra is inkább státusszimbólum mint használati eszköz.
    Csak nehogy kitalálják a kerékpár adót ezek az"okosok"........”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Orbán: új fejlesztési korszak kezdődik a Margitszigeten

Az elmúlt 20 évben a Margitsziget tetszhalott állapotban volt - mondta a kormányfő. Tovább olvasom