Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 28°C Még több cikk.

A Malév egyelőre nem lép az emisszió kereskedelem kiterjesztése

A Malév még vizsgálja, hogy mennyivel módosul az árazási politika 2012-ben az emisszió hatására.

A Malév vizsgálja, hogy milyen hatással lesz az emisszió kereskedelem a Malév árazási politikájára 2012-ben, valamint a nemzetközi iparági reakciókat is értékeli - mondták el a légitársaságnál az MTI kérdésére.

Az Európai Unió tagállamainak repülőtereit használó légitársaságokat január elsejétől vonták be az emisszió kereskedelembe (ETS), az ingyenes kvóta kiosztásakor a Malév 2012-re az összes kibocsátása 85 százalékát kapta meg.

A légitársaságok ingyenes egységeket kapnak meghatározott referencia értékek alapján, amit a 2004 és 2006 közötti kibocsátások alapján határoztak meg. A január elsején kezdődő naptári évre a referenciaérték tonnakilométerenként 0,00068 kibocsátási egység. Ez 2013. január elseje és 2020. december 31. között 0,00064 egységre mérséklődik tonnakilométerenként.

Ezzel a légitársaságok is rákényszerülnek az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére, ellenkező esetben - a kvótavásárlás miatt - növekszenek költségeik.

A Ryanair diszkont légitársaság pénteken jelentette be, hogy pótdíjat vezet be a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó uniós szabály miatt.
A társaság közlése szerint január 17-étől fejenként és utanként 25 eurócentet tesznek rá a jegyárakra. A Ryanair számításai szerint az új szabályozás az idén 15-20 millió euró többletköltséget jelent a légitársaság utasainak.

A Ryanair - több más európai légitársasághoz hasonlóan - hevesen bírálta, hogy a légitársaságokat is bevonják az úgynevezett szén-dioxid-kvóta kereskedelmi rendszerbe, mert szerinte ez rontja az európai légitársaságok versenyképességét.

A Lufthansa már január elején jelezte, hogy a szén-dioxid-adó bevezetésének költségeit kénytelen az utazóközönségre hárítani, ez a csoporthoz tartozó légitársaságok számára az idén 130 millió eurót jelent.
A Delta Air Lines 3 dollárral emelte Európába közlekedő járatainak jegyárát az ETS kiterjesztése miatt.

A légitársaságok nemzetközi szövetsége, a IATA is kifogásolta az intézkedést, amely számításai szerint a légiközlekedési iparág ETS miatti éves költsége 2020-ra 2,8 milliárd euróra emelkedik az idei 900 millióról.
A BruxInfo internetes portál egy szeptemberi cikke szerint 2012-ben 380 millió kibocsátási egységeket kell vásárolniuk a cégeknek, ingyenesen 182 milliót osztottak szét.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A külföldi sajtó írja: ˝Magyarország a politikájával öli meg gazdaságát˝

Többek között a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a The New York Times, a Financial Timesban, és a … Tovább olvasom