Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

A netezők a villányi, egri és tokaji borokat kedvelik leginkább

A Borászportál internetes bormagazin 2011 őszén közel 4000 fős online kutatást készített a borfogyasztási és borvásárlási szokásokról.
Magyarországon először készült ilyen átfogó vizsgálat az internetező borfogyasztókról, így fontos eredményekkel szolgált a preferenciáikról, szokásaikról.

A kérdőívet kitöltők közül az került a mintába, aki felnőtt korú borfogyasztóknak vallotta magát. Váratlan volt a női válaszadók túlsúlya (60%), valamint kiemelendő a felsőfokú végzettséggel rendelkezők magas aránya (43%).

A kutatás legfontosabb megállapítása minden bizonnyal az, hogy az online borfogyasztók – a várakozásoknak megfelelően – igényesebbek, ugyanakkor közöttük is a legtöbben "átlagos" borfogyasztónak tekinthetők.

A válaszadók igen gyakori fogyasztónak vallották magukat: 10% naponta, 50% legalább hetente iszik bort! Leginkább otthon (80%) vagy vendégségben (60%) fogyasztanak, amellyel összefügg az, hogy közel 50% saját fogyasztásra, 20% vendégvárásra vesz bort leggyakrabban.

A válaszadók igen gyakori borfogyasztónak vallották magukat.
A válaszadók igen gyakori borfogyasztónak vallották magukat.

Nem meglepő módon a száraz bor megítélése a legszélsőségesebb. A válaszadók több mint 40%-a ezt preferálja leginkább, és közel ugyanennyien említették utolsó helyen. Elmondható, hogy a könnyedebb borok népszerűbbek. A válaszadók legnagyobb arányban vörösbor pártiak (50%), és ők inkább kedvelik ugyan a száraz bort – de az érték náluk is 50% alatt van!

Megfigyelhető, hogy a borok iránt nyitottabbak inkább férfiak, nagyobb városban élnek, felsőfokú végzettséggel és magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Ők nagyobb arányban kedvelik mindegyik borfajtát (vagyis mind a fehér, mind a rosé, mind a vörösbort), a száraz borokat, valamint több szempontot mérlegelnek vásárlásaik során, illetve a szuper- és hipermarketek helyett más beszerzési helyeket preferálnak.

A borvidékek közül kiemelkedő Villány, Eger és Tokaj népszerűsége, de erős negyedik és ötödik helyet szerzett Badacsony és Szekszárd, amelyet Dél-Balaton és a Balaton-felvidék követnek.

A magyar internetező borkedvelők főként az 1000-2000 forint közötti borokat vásárolják, de jelentős még az 500-1000 forintos palackár választása is. Meglepő, hogy a válaszok alapján az átlagosan kifizetett palackár 1400 forint körül volt. Leggyakrabban szuper- és hipermarketben szerzik be a borokat.

A felmérés eredményeit részletesen a XII. Magyarországi Bormarketing Konferencián ismertetik majd.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Semjén: több törvényt hoztunk, mint 1990 óta bármikor

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szerint azoknak az érveknek, amelyekkel Magyarországot… Tovább olvasom