Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

A Rába és a Pick idén a legkiválóbb hazai márka

A MagyarBrands díját a az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick kapta.
Az idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a legjobb magyar vonatkozású márkákat: az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick volt az idén a legkiválóbb hazai márka, az első tízbe a közmédia több intézménye is bekerült - közölte a MagyarBrands az MTI-vel.

Az üzleti márkák 25 márkás toplistáján a Rába 95,87 ponttal az első lett, másodikként végzett a Videoton 92,48 ponttal, míg a Richter 91,64 ponttal végzett a harmadik helyen. Az üzleti márkák között az MTI a negyedik lett, a nyolcadik helyen az MTV végzett.

A fogyasztói márkák 50 márkás toplistáján a Pick 98,82 ponttal, a Herendi 95,37 ponttal, a Gyulai pedig 95,02 ponttal végzett az első három helyen. A Kossuth Rádió az ötödik helyet szerezte meg, a Petőfi Rádió a 12 helyen szerepel.

A Kaposvári Egyetem felmérése szerint a hazai fogyasztók 25 százaléka erősen márkatudatos, és vonzódik a magyar márkákhoz, a csoport számára a termék hazai származása, a minőség, a környezettudatos, etikus magatartás és a felelősségtudat összekapcsolódik. Ezek a fogyasztók komoly vásárlóerőt képviselnek, évi mintegy 300 milliárd forintot költenek csak élelmiszerre.

A felmérésből az is kiderül: ha a magyar és a rivális külföldi terméknek azonos az ára, akkor a fogyasztók 85 százaléka választja a hazait. Ha viszont többe kerül a magyar márka a konkurens külföldinél, a hazai árut választók aránya az elmúlt egy év alatt 31 százalékról 25-re csökkent.

A legjobb márkákat a MagyarBrands Szakmai Bizottságának vezetői által összeállított kritériumrendszer szerint pontozták. A díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok - tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás - alapján történik, amelyet szakmai elbírálás - reputáció, identitás - és GFK Hungária piackutató fogyasztói kutatása egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.

A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2013-ban a Szemem Fénye Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapest Music Center, a MagyarBrands innovációs különdíjat az NNG nyerte el.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Néhány nyelviskola maradhat csak talpon

A nyelviskola-piac koncentrálódását eredményezheti az új felsőoktatási törvény - írja a Napi… Tovább olvasom