Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

A szépség hormonjai

A bőrhibák tavasszal és nyáron feltűnőbbek, kellemetlenebbek, a pattanások, foltok kozmetikai kendőzése mellett azonban más hatékony módok is vannak az orvoslásukra.
A bőrproblémák jelentős része hormonális alapú. A hormonháztartás egyensúlyának biztosításával sokat lehet tenni a szép bőrért. Bőrgyógyászok, kozmetikusok ajánlják, „kínáljuk meg" szervezetünket rendszeresen jótékony fitohormonokkal. A növényi táplálékok között nagyon sok van – például a hüvelyesek, a gabonafélék, a komló, a cseresznye, a szilva, a paradicsom, a hagyma, a csípős paprika, a brokkoli, a káposzta – amelyeknek nagy a fitoösztrogén-tartalma.

Ezeknek fogyasztása (mértékkel) hozzájárul ahhoz, hogy a bőr elég vastag és feszes legyen, a hajszálak erősek, dúsak és fényesek legyenek, a köröm pedig ne töredezzen. Hasznosak a fitoösztrogénben gazdag szójatermékek is, bár a génmanipulációs csatározás ezeket mostanában kétes hírűvé tette. Aki a szójától emiatt idegenkedik, annak helyette a bőrőr szakemberek búzacsírát javasolnak, abban is nagyon sok növényi hormon van. Javasolják a hajdina fogyasztását is.

A friss zöldségekben és gyümölcsökben fellelhető vitaminokkal és ásványi anyagokkal rá lehet segíteni a fentebb említettek bőrvédő és szépítő hatására. A mostanában érő bogyósok – az eper, a málna, a ribizli, a cseresznye – nemcsak gazdag C-vitamin-tartalmukkal jóságosak a bőrnek, de sok értékes ásványi anyagot is biztosítanak, valósággal fiatalítanak, lédússáguk serkenti a keringést, az anyagcserét, a tisztítóhatást.

A bőr szépítését, megújítását a fitoösztrogén-tartalmú kozmetikumok is segítik (például amikben csalán, lenmagolaj, paprikakivonat van), de ezeknek használatához tanácsos szakemberek segítségét kérni. A nem megfelelő szépítőszer használata ugyanis csaknem ugyanolyan kockázatos lehet, mint a nem megfelelő mesterséges hormonpótlás.
A szépségért, az egészségért nagyon sokat lehet tenni a hormonháztartás működését javító rendszeres mozgással, tornával, friss levegőn sétálással, stresszkerüléssel, elegendő alvással, a dohányzásról való lemondással is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cukorbetegek összejövetele

A cukorbetegek egyesülete csütörtökön 17 órai kezdettel tartja meg következő összejövetelét a… Tovább olvasom