Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

A szervizút az egyetlen lehetőség

Folytatás az 1. oldalról.

A vállalkozók felháborítónak találták, hogy az ilyen nagy volumenű munkáról előzetesen semmiféle tájékoztatást nem kaptak. Mint megfogalmazták, több hónapja tudja a városvezetés, a közműmunka miatt az úttestet teljes szélességben lezárják, ezáltal ellehetetlenülnek az ott működő vállalkozások. Ennek ellenére nem hívták össze őket a probléma előzetes megtárgyalására, hogy felkészülhessenek az ilyen kritikus helyzetre, s megtalálják az optimális technológiát a most felvetődött gondok kezelésére.
Az érintettek és kivitelezők közötti tegnapi megbeszélésen nyilvánvalóvá vált, az alig több mint hat méter széles úttesten képtelenség teljesíteni a szabad sávra vonatkozó kérést. Ez derült ki a Betonút rt. soproni projektvezetője, Csejtei Imre szavaiból, aki részletesen elmagyarázta, milyen nehézségekkel jár együtt a csatornarekonstrukció. Az úttest közepén 3–4 méter mély és több mint három méter szélességű munkaárokban egy hetven méter hosszú „vonatszerelvény” napi tíz métert halad előre, így zajlanak a csatornafektetési és bekötési munkák. Folyóméterenként kilenc köbméter földet emelnek ki, ennek elhelyezése is térigényes, nem beszélve más munkagépekről. A 830 métert érintő munkálatok a Kossuth utca felől június 27-től várhatóan november végéig tartanak. Augusztustól a gázvezetékek cseréjére is sor kerül a Baross úton. Ilyen körülmények között nem lehetséges az úttesten szabad sáv kialakítása. A Baross út zsákutca lesz a Kossuth utca, illetve a Vándor Sándor utca irányából.
Ugyanakkor Csejtei Imre – és Szóka Sándor, a városüzemeltetési iroda csoportvezetője, továbbá Csonka Tivadar önkormányzati képviselő – mint mondták, megértik a vállalkozók kérését, az egy szabad sáv meglétének szükségességét. Ezért minden egyes vállalkozás esetében, amikor a telephelyet elérik a csatornarekonstrukciós munkák, egyedi megbeszélésen próbálják megtalálni az optimális megoldást. Az igényelt szabad sáv érdekében már kezdeményezések történtek az egykori Déli pályaudvar térségében lévő, s a MÁV kezelésében lévő vasút menti szervizutak használatáról, de a magas bérleti díjról szóló ajánlatok újabb megbeszélést igényelnek. Mindenesetre néhány száz méteres szakasz már az ottani vállalkozások tulajdonában van. Pk hajlandóak lennének arra, hogy ezt a területet átengedjék ideiglenes útnak, ehhez lenne szükség a vasúttársaság kezelésében lévő szakaszokra.
– A kereskedők szempontjából még mindig borúlátásra adnak okot az elhangzottak, viszont a kivitelező hozzáállása maximálisan jóindulatú – összegzett a fórumról Süvöltős Erika cégtulajdonos. – Most már csak a vállalkozások összefogásán múlik, mennyire sikerül enyhíteni a következő hónapok várható veszteségeit.
– Amennyiben a városvezetés kilobbizza számunkra a MÁV kezelésében lévő szervizút használatát, akkor van remény arra, hogy a kivitelező, aki jóindulatról tett tanúbizonyságot, a vasút mentén egyirányú forgalommal megnyissa a forgalmazás és az áruszállítás lehetőségét. Ez mindenesetre biztató lehet a számunkra – fogalmazott Horváth Gábor áruháztulajdonos, a Baross úti aláírásgyűjtés kezdeményezője.
A térség önkormányzati képviselője, Csonka Tivadar javaslatára a jövő hét péntekén délelőtt 10-kor a Mandarin panzióban folytatódnak a Baross úti vállalkozásokat érintő problémák megoldását célzó megbeszélések.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevesebben keresnek állást, mint áprilisban

Országosan és helyi szinten is csökkent a regisztrált álláskeresők száma. Győr-Moson-Sopron megyében… Tovább olvasom