Délmagyar logó

2018. 02. 25. vasárnap - Géza -8°C | -1°C Még több cikk.

A terhesség és a mozgás

A terhesség és a szülés folyamata komoly erőpróbának teszi ki a nő testét, szervezetét, izomzatát.

A követelményeknek akkor tudunk maradéktalanul megfelelni, ha a szervezetet céltudatosan, kellő időben kezdve folyamatosan készítjük elő. Minél jobban felkészülünk rá fizikailag, annál könnyebben viseljük, annál jobban érezzük magunkat egész idő alatt.

Világszerte felismerték, hazánkban is egyre több szakember ismeri el a szülésre, anyaságra való felkészítés fontosságát. A tapasztalat azt mutatja, hogy az előkészítésben részesített terhesek sokkal könnyebben, problémamentesebben viselik terhességüket, szülés után hamarabb regenerálódnak, nyerik vissza erejüket, eredeti alakjukat. Ha a testi előkészítés korszerű elméleti és lelki felkészítéssel párosul, akkor a szülés is gyorsabban, simábban, kevesebb megterheléssel és lényegesen kevesebb fájdalommal zajlik le.

Ésszerű testedzés

Ha valaki mindig szívesen sportolt, a terhesség alatt is folytathatja, de van néhány szabály, amit feltétlenül be kell tartani:
– A terhesség alatt ne kezdjünk új erősítő edzést, csak azt folytassuk, amihez a testünk már hozzászokott!
– A gyakorlatokat ne csináljuk addig, amíg kifáradunk vagy kifulladunk!
– Óvjuk a hasunkat a sérülést okozó sportoktól, pl. lovaglás, sízés, vízisízés.
– Különösen legyünk óvatosak a terhesség elején (első három hónap) és a vége felé (szülés előtti négy hét).
Vincze Anita gyógytornász
Képalá: Minél jobban felkészül fizikailag a szülésre, annál könnyebben fogja viselni a megpróbáltatásokat.

Hátunk védelme

A terhesség alatt fontos a helyes testtartás.
A hátfájdalmak elkerülése végett mindig figyeljünk arra, hogyan végezzük a mindennapi munkánkat, pl. kertészkedés, gyermekemelés, nehéz tárgy cipelése.
Az alacsonyan végzendő munkánkat lehajolás helyett inkább ülve vagy térdelve csináljuk, pl. takarítás, ágyazás, kerti munka.
Ha fekvésből állunk fel, először forduljunk az oldalunkra, azután térdeljünk fel, használjuk a combunk erejét a felnyomáshoz, közben pedig a hátunkat tartsuk egyenesen.
Emelésnél mindig hajlítsuk be a térdünket, a hátunk legyen egyenes, a tárgyat pedig tartsuk magunkhoz olyan közel, amennyire lehet.
Ne vegyünk le magasról nehéz tárgyat, mert könnyen elveszíthetjük az egyensúlyunkat!
Ha nehéz táskát kell ciplni, a két oldalon egyenlően osszuk el a súlyt!

Helyes állás

Egyenesítsük ki a hátunkat, így a magzat súlya a comb-, csípő-, hasizmokra nehezedik. Így megelőzhetjük a hátfájást, a hasizmok megfeszítése megkönnyíti alakunk visszanyerését a szülés után.
Vincze Anita gyógytornász

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Törvényesség az oktatásban

„ A diákok nem visszaélnek jogaikkal, hanem addig a határig élnek velük, amíg a pedagógus… Tovább olvasom