Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

A vásárok azt nyújtják, amit semmi más

A megalapítása óta eltelt tizenöt év alatt a Győri Vásár Kft. legnagyobb „gyermeke", a Győri Általános Vásár.

A megalapítása óta eltelt tizenöt év alatt a Győri Vásár Kft. legnagyobb „gyermeke", a Győri Általános Vásár állandó eseménye lett a városnak. Galló Zoltán, a cég ügyvezetője szerint a vásárok olyan lehetőséget nyújtanak a vállalkozásoknak, amit egyetlen más reklámfelület sem.

A Győri Vásár Kft. jó helyen volt jó időben, ahogy mondani szokták a rendszerváltás után: (kényszer)vállalkozások sora alakult, s mindegyik meg akarta mutatni magát a közönségnek, a lehetséges üzleti partnereknek. A Győri Vásár olyan űrt töltött be, amit előtte senki: lehetőséget, találkozópontot nyújtott a vállalkozásoknak, hogy piacot, partnereket, vásárlókat szerezzenek. Ez a feladat azóta sem változott – ellentétben a vállalkozók egy részének hozzáállásával.

A szekér meg a bor esete

– Sokan úgy gondolkodnak, hogy ha megy a szekér, nincs szükség reklámra, pedig ez nem így van – mondja Galló Zoltán. – Igaz a mondás: „jó bornak is kell a cégér." Reklámra mindig szükség van, akármilyen jól megy az üzlet, hogy a vállalkozás szem előtt legyen, folyamatosan benne legyen a köztudatban. Erre az egyik legjobb eszköz a kiállítás, ahol három dimenzióban mutathatja meg magát és termékét, szolgáltatását az adott cég; a vásárlók megérinthetik, megszagolhatják, azaz teljes valójában megismerhetik, amit kínálnak nekik. Nem utolsósorban pedig lehetőség nyílik a személyes kommunikációra, amelynek során az eladó egyrészt befolyásolhatja a vevőt, másrészt ő is fontos információkhoz juthat. A vásárok, kiállítások ugyanis azt nyújtják, amit a többi reklámfelület nem: kétoldali kommunikációt, visszajelzést a vásárlóktól, mit kellene esetleg másképp csinálni.

Egyre több kiállító

Az idei a tizenhatodik Győri Általános Vásár, erőssége a kezdetektől fogva az építőipar és az otthonunkhoz kapcsolódó szolgáltatások, amelyek országos viszonylatban is kiemelkedő számban képviseltették, képviseltetik magukat. Nem csoda, hogy három éve ez a terület Élet-Tér néven önálló szakkiállítást kapott a vásáron belül, 1995 óta pedig AgroRaab címmel önálló élelmiszer-ipari és mezőgazdasági szakvásár is várja az érdeklődőket, ahol a kertészettől a tejfeldolgozásig a tevékenységek széles skálája mutatkozik be.

A siker egyik fokmérője, hogy míg a hasonló vásárok az ország több nagyvárosában, például Szegeden vagy Debrecenben a gazdasági visszaesés következtében egyre zsugorodnak, a győri évek óta változatlan területen, egyre több kiállítóval nyílik meg: idén 4000 négyzetméteren 220 vállalkozás kínálata lesz látható. (Csak összehasonlításképpen: a kezdetekkor „mindössze" nyolcvan kiállító vett részt a vásáron.) Az ügyvezető szerint bővülniük már nincs hova – a vásár így is betölti a helyszínt, az egyetemi csarnokot –, a kínálat azonban egyre igényesebb.

Megasztárosokat várnak

– Azok a cégek, amelyek felismerik a vásári jelenlét jelentőségét és hasznát, egyre szebb standokkal és informatívabb anyagokkal várják a látogatókat. Felismerték, hogy nem elég jelen lenni a kiállításon, komplex szolgáltatást kell nyújtani, így a legtöbben már részletes, profi prospektusokkal, újdonságokkal, naprakész árlistával, helyszíni termékbemutatókkal érkeznek. Persze a vásári megjelenésnek nem az a célja, hogy rögtön a helyszínen milliós üzletek köttessenek, a haszon csak a rendezvényt követő hetekben, hónapokban jelentkezik – szögezi le Galló.

Nem kizárólag a kiállítóknak köszönhető azonban, hogy a Győri Vásár látogatása igazi családi program lett a helybeliek számára. Összekötve a kellemeset a hasznossal, minden évben szórakoztató programok sokasága kínálkozik; az elmúlt tizenöt évben olyan sztárok fordultak meg a vásári színpadon, mint Kovács Kati, Demjén Ferenc, az EDDA vagy a TNT, idén pedig több megasztáros versenyzőt várnak az egyetemi csarnokba június 8. és 12. között.

Felismerve a helyi igényeket, a Győri Vásár Kft. az utóbbi években nemzetközi üzletember-találkozók szervezésével  komoly sikereket ért el a térségi együttműködési kapcsolatok erősítésében. A hagyományosan a vásár első napján megrendezett találkozón minden évben más ország a meghívott – idén Románia a vendég –, s a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek a találkozások mind piacbővítés, mind partnerszerzés tekintetében igen gyümölcsözőek.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cukorbetegek összejövetele

A cukorbetegek egyesülete csütörtökön 17 órai kezdettel tartja meg következő összejövetelét a… Tovább olvasom