Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

A vén tyúk esete a kiégett seriffel

Korcsmáros György győri direktorságának 10. esztendejében a Pipifarm című country musicallel zárta a 2001 – 2002-es évadot. P állította színpadra a Broadwayen The Best Little Whorehouse in Texasként elhíresült művet, amit Larry L. King – Peter Masterson – Carol Hall szerzett fáradságos munkával, de jól megfizették őket; színészként Texas kormányzójának szerepét vette magára a direktor, énekelt is, miként tette A nyomorultak Thenardier-jeként.
Fotó: Szabados Zoltán Csonka Tünde, Szulák Andrea és Szűcs Kinga a darab egyik jelenetében.
Említhető mindez azért, mert különleges, meghökkentő nincs a darabban, a szórakoztató elemeken sokáig lehetne vitatkozni. Szerény kis amerikai történet, panelokkal, amelyeket az interaktív audovizuális világban unos-untalan mindenki ismer, a hervadhatatlan Dallas című szappanopera diadala óta meg különösképp. A darab persze nem szorul védelemre, nem ingerel kritikára. Csupán csak játék, az amerikai álom (nevezhetném infantilizmusnak is) jegyében. A musical természete olyan, hogy a dalok, a dallamok, a táncok akarva-akaratlan megemelik a banális történetet. A Pipifarm esetében pontosan ez történik. Nem kevés része van ebben Kéth Györgynek, aki magyarra ültette a szövegkönyvet, a rendezőnek, aki számos ötlettel, kiváló szereposztással igyekezett teljessé tenni a játékot, amely hölgyeim és uraim, egy jó kis kuplerájról szól. A ház tulajdonosa Mona Stangley, akit Szulák Andrea formáz meg. Igazi színpadi jelenség, nagyszerűen énekel. Borbás Erika (Jewel, házvezetőnő) ugyancsak megismétli azt a remek teljesítményt, amit a musicalekben a győri közönségnek eddig nyújtott. Gáti Oszkár seriffként kellemes. Lehetetlen nem észrevenni, hogy ahogy bejön, ahogy leül, azt csak profi tudja eljátszani, környezetében lelkük lesz a tárgyaknak is. Vincze Gábor Péter, Jachinek Rudolf, Rupnik Károly, Csonka Tünde, Szűcs Kinga, Janisch Éva, Kelemen Zoltán, Molnár Virgínia egy mozdulata, gesztusa, „ végszava ” jelzi, hogy kedvükre való a szerep, törekednek a teljességre, amely arra irányul, hogy a frivolságokkal tűzdelt humor a közönséget jókedvre derítse. (A sok marha texasi számos hülyeségén tényleg lehet nevetni.) Bakó Gábor, a darab koreográfusa ugyancsak számos ötlettel gazdagította a musicalt. A tánckar, az énekkar, a zenekar lényegesen hozzáadott ahhoz a teljesítményhez, amely (jobb szó híján mondom) értéket adhat az ürességnek is. Menczel Róbert díszletei, Gloria von Berg jelmezei nemcsak jelzéseket kínáltak, hogy kiket látunk, hol vagyunk, hanem kiessé is tették ama texasi házat... Rá is fért erre a „ műre ” . A vén tyúk esete a kiégett seriffel valószínű sokakat nem hoz lázba még akkor sem, ha a pohár whiskyvel a kezükben dalra fakadnak. Nem is akárhogyan... Ez ellenben megnyugtató állapotba hozza a nagyérdeműt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kutya-

könnyek

Ki szeretné közülünk, ha reggel a munkahelye melletti szeméttároló konténerből annak fedelét… Tovább olvasom