Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Áfabevezetést javasolnak a nemzetközi repülőjegyekre a brit környezetvédők

Általános forgalmi adó kivetését javasolja az összes nemzetközi repülőjegyre a Nagy-Britanniából és az Európai Unió többi tagállamából külföldre induló járatokra a légkört károsító gázok kibocsátásának csökkentése végett egy brit parlamenti bizottság.
Amint a The Times a minap jelentette, az összpárti bizottság szerint a 17,5 százalékos áfa bevezetése a környezetvédelmi előnyök szempontjából mindenképpen „megéri”, bármennyire is tiltakozzanak – várhatóan – a légitársaságok és légi utasok. A környezetvédelmi ellenőrző bizottság javasolja emellett, hogy emeljék a Nagy-Britanniában ötödik éve befagyasztott, átlagosan 15 fontos repülőtéri illeték mértékét is. Ezenkívül új adók bevezetését javasolja az EU-n belül a légi járatokra, sőt, első ízben a nagy-britanniai járatokra is. A bizottságot a brit kormány környezetvédelmi politikájának értékelésére állították fel. Következtetései miatt ellenséges reakciókra számíthat, de tagjai azt állítják, hogy a közlekedés az egyetlen olyan ágazat, amelyben a szén-dioxid-kibocsátás magasabb volt 2004-ben, mint 1990-ben, amikor a szinteket utoljára mérték.
A bizottság javasolta továbbá, hogy az eddiginél nagyobb mértékben adóztassák meg a nagy teljesítményű gépkocsikat, amelyek a legtöbb szén-dioxid-kibocsátásért felelősek. A leginkább környezetszennyező gépkocsik tulajdonosai a javaslat szerint évente akár 1800 font adót fizetnének. Az olyan nagy fogyasztású dízelmotoros gépkocsik, mint például a 4X4 Toyota Land Cruiser Amazon tulajdonosai jelenleg kisebb fogyasztási adót fizetnek, mint a kevésbé környezetszennyező kisebb autók tulajdonosai. A közúti közlekedés gázkibocsátása 10 százalékkal emelkedett, míg a Nagy-Britanniából külföldre irányuló légi járatoké 111 százalékkal nőtt. A szén-dioxid-kibocsátás 33 százalékáért 2004-ben a közlekedés volt felelős, szemben az 1990-es 27 százalékkal.
A bizottság következtetései alátámasztják, hogy a légkört károsító gázok legnagyobb kibocsátója a légi közlekedés, amely 2020-ra várhatóan megkettőzi, 2030-ra pedig megháromszorozza járatainak számát Európában. (mti)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tünetmentessé tehető az allergia

Sopronban az Erzsébet-kórházban tartanak allergia-szakrendelést. Itt ki-ki megtudhatja, hogy milyen… Tovább olvasom