Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Aktív életmód és mobilitás - ez jellemzi a mai fiatalokat

A fiatalok számára fontos, hogy állandóan mozgásban legyenek, de az is, hogy bármikor elérjék őket. 96 százalékuknak van mobiltelefonja, 10-ből nyolcan pedig az internetet is rendszeresen használják.
Bár a műszaki csúcstermékek lassan jutnak el Magyarországra, a fiatal fogyasztók körében hamar sikert aratnak. A GfK. felmérése szerint a 15-25 éves korosztálynak van a legtöbb műszaki cikke: kétharmaduknak van DVD-lejátszója, és több mint felüknek számítógépe vagy digitális fényképezőgépe. Szinte mindegyikük használja a mobiltelefonját, sőt a készülék bővített funkcióit is: SMS-eznek, zenét hallgatnak, vagy csengőhangokat töltenek le.

A vizsgálat szerint a magyar fiatalok 41 százaléka nyitott más kultúrák - többnyire az amerikai - iránt, míg ugyanez a teljes felnőtt lakosság körében mindössze 23 százalék. Érdekes még számukra az indiai és kínai kultúrkör, tehát összességében különböző hatások keverednek életükben.

Ötből három fiatal számára fontos az egészség és a fittség, közülük ketten rendszeresen sportolnak. Ők azok, akik figyelemmel kísérik a legújabb fitness irányzatokat is. A kikapcsolódásban is az aktív programokat keresik: a sport mellett a társasági élet tölti ki szabadidejüket.

A fiatalok csaknem fele (47%) gondolja úgy, hogy nem érdemes a jövő miatt aggódni. Sikerekre vágynak és nagyon ambiciózusak, ugyanakkor fontos számukra, hogy márkás termékeket vásároljanak. Szemben a teljes lakosságban mért 27 százalékkal, a 15-25 éves korosztály 35 százaléka szeret presztízsmárkás termékeket venni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szomszédai jelentették a mórahalmi postásgyilkos eltűnését

Mórahalom - Egy Ásotthalom külterületén lévő tanyán élt magányosan az az 50 éves férfi, aki május… Tovább olvasom