Délmagyar logó

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 20°C Még több cikk.

Átadták a Szabad Sajtó-díjakat

Budapest - Martin Schulz, az Európai Parlament szocialista frakciójának német vezetője, Markó Béla, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség leköszönő elnöke, Vörös T. Károly, a Népszabadság főszerkesztője, Porcsin Zsolt debreceni újságíró, a Basahalom boulevard blog szerzője és Hazafi Zsolt, az ATV reggeli műsorának szerkesztője kapta idén a Szabad Sajtó-díjat.
Az MSZP által létrehozott Szabad Sajtó Alapítvány díjátadó ünnepségén kedden a Pilvax kávéházban Mesterházy Attila, a szocialista párt elnöke arról beszélt, hogy a médiatörvény elfogadásával a sajtószabadság is áldozatául esett a kormány politikai rendszerváltásának, és ismét a jogszabály visszavonására szólította fel a kabinetet.

Olvasóink írták

  • 3. bánki 2011. március 15. 21:31
    „Népszabadság :
    ,,A lap életének meghatározó eseményei gyakorlatilag egybeesnek hazánk legújabb kori történelmének legfontosabb állomásaival. 1942-ben megjelenik a Szabad Nép első, illegális kiadása, mely 1945-től legálisan kerül utcára. 1956. november 2-án, a Szabad Nép utódjaként jelent meg először a Népszabadság mint a Magyar Szocialista Munkáspárt központi lapja. A lap innentől egészen 1989-ig pártirányítás alatt állt.

    1989. október 8-án a lap új alcímmel jelent meg: szocialista napilap. 1990 márciusában az állampárt jogutódja lemondott a Népszabadság tulajdonjogáról, az új lapgazda a Szabad Sajtó Alapítvány lett.

    1990-ben megalakul a Népszabadság Rt. a Bertelsmann-csoport részvételével. 1992 októberében megjelent az első, magyar napilapban elhelyezett színes televíziós műsorújság, a TévéMagazin, a Népszabadság mellékleteként. 1994. május 31-től a lap elhagyja a szocialista jelzőt és a továbbiakban ,,országos napilapként" jelenik meg.

    2001 novemberében a svájci Ringier Kiadó 49,9 százalékos részesedést szerzett a Népszabadságban, megvásárolva a Bertelsmann tulajdonrészét. 2003 április 26-tól színes szerkesztőségi felülettel, korszerűbb arculattal jelenik meg a lap. A színes küllemet követte a formai és tartalmi megújulás 2004 áprilisában. Az új szlogen: ,,A tájékozottság magabiztossá tesz."A Népszabadság Rt. többségi tulajdonrészét, 67,7%-ot a Ringier Kiadó szerzi meg 2005-ben. "”
  • 2. bánki 2011. március 15. 18:21
    „A szocialista hazáért érdemérem díjazottjai !”
  • 1. dodó 2011. március 15. 17:01
    „Szép névsor! Csak a DM szerkesztői hiányoznak.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Többen rosszul lettek az ünneplő tömegben

Több embert is a helyszínen lévő mentősöknek kellett ellátniuk, mert rosszul lettek a Magyar Nemzeti Múzeum előtt összegyűlt több mint húszezres ünneplő tömegben kedd délelőtt. Tovább olvasom