Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Átlag 30 ezer forintért vásárolnak a karácsonyra készülők

Idén elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolnak terveik szerint a karácsonyra készülők, legfeljebb 30 ezer forint értékben.
A megyeszékhelyeken és a kisebb városokban élők több embert szeretnének meglepni, mint a fővárosiak. A megkérdezettek 7 százaléka senkinek nem vesz semmit. A nők szeretnek jobban ajándékozni, a férfiak az utolsó hétre hagyják a vásárlást.

A magyar lakosság fele legalább 5 embernek szeretne idén karácsonyi ajándékot vásárolni. Ez az arány az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb - derül ki a termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál, a Kirakat.hu kutatásából, amelyet a Szonda Ipsos-szal végzett. Az adatok szerint a megyeszékhelyeken, illetve a kisebb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosiak. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma. Hét százalék azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek megajándékozni. Általában a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv.

A legnépzerűbb ajándékok a kozmetikai termékek, a ruházati cikkek, a könyvek és a játékok, de cipőt, konyhai eszközöket, valamint a CD-ket és DVD-ket is sokan vásárolnak. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de kedveltek a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is.

A tavalyi évhez képest nem történt változás: a felnőtt magyar lakosok legnagyobb része legfeljebb 30 ezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státuszúakat, valamint az internetezőket jellemzi.

A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.

A legtöbben jellemzően november-decemberben kezdenek készülni a karácsonyra. Ennél korábban a válaszadók mindössze 7 százaléka kezd hozzá a vásárlásához, míg 14 százalék azok aránya, akik az utolsó hétre hagyják az ajándékok beszerzését. Az utolsó héten történő vásárlás inkább a férfiakra jellemző.

A felmérés reprezentatív, november 16. és 21. között a felnőtt magyar lakosság 1500 fős mintáját kérdezték meg.

Olvasóink írták

  • 2. S.Grandpiere Cecília 2007. december 11. 22:05
    „Nagyon sokan a 7 százalékba vannak benne. Nem szomorú, hogy ez csak növekedni látszik? Egyesek dúskálnak a javakban, másoknak még kenyérre sem jut. Karácsonyfára sem! És a középosztály csúszik lefele, iramban a 7 %-hoz.”
  • 1. Jo Bacsi 2007. december 10. 21:36
    „Mindenki az olcsot kapja ne aggodjatok!!!!! A legolcsobbat!!!! Ho-Ho-Ho”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végső búcsút vettek Szabó Magdától Budapesten

Családtagok, barátok, pályatársak és tisztelők vettek végső búcsút hétfő délelőtt a november 19-én… Tovább olvasom