Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Autók és piacaik

Egy évtizedes folyamatos növekedés után tavaly először torpant meg itthon az új autók értékesítése.

Az importőrök 2005-ben nagyobb mértékű visszaeséssel, a tavalyihoz képest 3 százalékkal kisebb piaccal számoltak. A pesszimista előrejelzéseket is alulmúlják azonban az idei értékesítési számok, hiszen az év első öt hónapjában még 13 százalékkal esett az új személyautók eladása, ami éves szinten 180 ezres darabszámot vetít előre, miközben tavaly 207 ezer új személygépkocsit értékesítettek itthon. Nagy Kálmánt, a Porsche Győr igazgatóját az idei autósévről kérdeztük.

– Az EU-csatlakozás utáni első teljes évben visszaeső autóspiacra számítottunk, ahol az általunk képviselt márkák szerény növekedést érhetnek el. Várakozásunk beigazolódni látszik. Év végéig 19–20%-ra nőhet a hat márka piaci részesedése. Összességében tehát nehéz gazdasági és üzleti feltételek  mellett jól teljesít a márkakereskedői hálózat – vélekedik a piacról és azon belül a társaság helyzetéről az igazgató, és kiemeli a márkák közül a kiemelkedően jól szereplő Skodát, amely már a harmadik legeredményesebb márka az eladások toplistáján, valamint a Volkswagent és az Audit. Nagy Kálmán büszkén említi a VW külön márkaként működő haszonjármű-üzletágát, mely jelenleg második helyen áll a piacon.

A negyedik negyedév bizalomra ad okot
 
Az év végéig a tendencia már nem nagyon változik. Szerencsére október és november kiemelkedő eredményeket hozott. Nagy Kálmán szerint valamennyi márkát tekintve a cégcsoport értékesítése újabb rekordot érhet el, és azon dolgoznak, hogy a kiszállításokban is túlszárnyalják a tavalyi 43 ezres eredményt.
A sikerben jelentős szerepe van a Porsche Győr Ausztriában már bevált kereskedelmi rendszerének, amely az Inter-Auto know-how-t követi, és erős szolgáltatási háttérrel támogatja az új autók értékesítését. Ebben nincs változás, továbbra is első a vásárlói igényeknek megfelelő márkakereskedői rendszer működtetése, a személyes kapcsolatokon nyugvó, megbízható kereskedelmi gyakorlat.
– Az egyes márkák módszereiben már változatosabb a helyzet – véli az igazgató –, hiszen az általunk képviselt márkákat nem lehet sematikusan értékesíteni, mindig megújuló gyakorlatot kell követnünk.
Új konstrukciók, új hitellehetőségek

Az autók értékesítésénél most már szinte minden márka arra törekszik, hogy hiteleket helyezzen ki. Ez nekik is, a bankoknak is megéri. Nyilván a kamatokat pedig az ügyfelek fizetik meg. Boldogan, hiszen gyorsan jutnak hozzá járművükhöz.
–- Az új pénzügyi lehetőségeknél fontosnak tartom megemlíteni a 120 hónapos finanszírozás lehetőségét, amit az igen kedvező havi törlesztőrészletek tesznek vonzóvá – mutatja be az új lehetőségeket, és nem tagadja, hogy nagy felelősség hárul a gépjármű-értékesítőkre, hiszen 10 évre eladósodni komoly terhet és tervezést jelent az ügyfelek számára, ezért alaposan kell tájékoztatni az ügyfeleket a kockázatokat illetően. – A svájci frank alapú hitelek túlsúlya továbbra is jellemző, tapasztalatunk szerint azonban a forint alapú akciókban is érdemes gondolkodni. A Porsche Bank termékpalettáján igen népszerű a fix kamatozású, alacsony kockázatot jelentő forint alapú ajánlat, amit a biztonságra, kiszámíthatóságra törekvő nyugdíjasok, alacsonyabb jövedelmű fiatalok választanak.
Pozitív tendencia Nagy Kálmán szerint, hogy az autóvásárlók kezdik felismerni a maradványtőkés hitelekben rejlő lehetőségeket, egyre nagyobb arányban választanak ilyen típusú finanszírozást, így számos ajánlatuk maradványtőkés hitelként is igénybe vehető.
Említésre érdemes még a Porsche Bank és a Porsche Biztosítási Alkusz év végi akciója, melynek keretében típustól függően fél vagy egy évre a márkakereskedés fizeti a kötelező felelősségbiztosítás díját azon ügyfelek helyett, akik Porsche bankos finanszírozással vásárolják meg gépjárművüket.

Médiabálos autó a Welt Autótól 

– A használt autók piacán folyamatosan piacvezető Welt Autó jól teljesít – mondja Nagy Kálmán.  – Januártól szeptemberig 2097 garanciális használt autót és 4166 darab e rendszeren kívüli használt autót értékesített. Előbbi közel négyszerese az első évben elért 549 darabnak. Az idén a programban részt vevő márkakereskedések száma a kezdeti 13-ról 40-re gyarapodott  Talán ezért is segítette egy Audi 4-es modellel mint mozgó reklámfelülettel a médiabált.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannonhalma és Alsószeli testvérek

Hosszú távú együttműködési megállapodást írt alá Pannonhalma és a szlovákai Alsószeli önkormányzata.… Tovább olvasom