Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Az árfolyamváltozás nem hat azonnal a törlesztőrészletekre

Csak hosszabb idő elteltével jelentkezik a forint árfolyamának erősödése a devizában felvett lakossági kölcsönöknél.
A Raiffeisen Bank devizahitelei esetében, ha a forint gyengül, akkor a forintban meghatározott törlesztőrészletek összege hathavi csúszással nő, a forint erősödése idején szintén hathavi csúszással csökken - közölte a bank az MTI-vel.

Az elmúlt hónapok során bekövetkezett forintgyengülés esetében tehát lassabban és fokozatosan növekedtek a törlesztőrészletek, a mostanában tapasztalható forinterősödés idején pedig lassabban, fokozatosan csökkennek. Összességében azonban ezek a hatások kiegyenlítődnek - állítja a bank közleményében.

A kamatperiódus elején a hat hónapra forintban rögzített havi törlesztőrészlet meghatározásához alkalmazott árfolyam és a havi törlesztőrészlet tényleges esedékességekor érvényes árfolyam közötti eltérésből adódó különbözet a tőketartozásra van hatással. A forint erősödése esetén a tőketartozást havonta csökkenti, a forint gyengülése esetén viszont havonta növeli.

A Raiffeisen Bank csupán a tavaly év végi teljes lakossági hitelállományát közölte az MTI-vel, ami 2008. december 31-én 597 milliárd forintot tett ki.

Az Erste Banknál az MTI megtudta: a deviza alapú jelzáloghitelek 6 és 12 hónapos kamatperiódusúak, vagyis a kamatváltozás csak a meghatározott kamatperiódus letelte után érinti az ügyfelet.

Az árfolyamhatás csak a törlesztési napon jelentkezik, az Erste Banknál minden hónap 15-én, vagy az azt követő első munkanapon kerül sor a törlesztőrészletek megállapítására és levonására a számlakonverziós deviza eladási árfolyammal, ez a bank honlapján nyomon követhető. Az Erste Bank tehát nem egy átlag árfolyammal számol, hanem az adott napon érvényes árfolyammal, amely akár kedvezőbb is lehet, mint a napi árfolyamok átlaga.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Nostradamus 2009. július 10. 07:27
    „Nem tudom, de ha többet kell fizetni, azt azonnal kell...”
  • 26. aranka2 2009. július 09. 23:37
    „Nagyon rühellem a Karsai-féle populista dumát, de azért azt meg rettenetesen szeretném, ha bejönne nek, sajnos ugyanis tökéletesen igaza van.
    A bank mindig nyer, a banknak a legenyhébb sóhaja is parancs, az adós meg pusztuljon.
    A legarcátlanabb gazemberek a bankvezérek, hozzájuk képest még Gyurcsány is szende ministránsfiú.”
  • 25. csutka 2009. július 09. 19:50
    „Sajna egy fecske nem csinál nyarat”
  • 24. KovácsPistike 2009. július 09. 18:45
    „Nagyon bízom Karsai Józsi bácsiban! Remélem, hogy elbarikádozza a bankokat! :)”
  • 23. achilleus 2009. július 09. 16:07
    „Egészen új, konkrét adatok szigorúan a témához:
    2009-07-09 14:52
    Ezrek vesztették el otthonukat - nem tudták fizetni a törlesztőt
    Közel hatezren veszítették el otthonukat az elmúlt hónapokban a megemelkedett törlesztőrészletek miatt. A devizahitelesek kilakoltatásáért az Otthonvédők a kormányt vonják felelősségre, mert szerintük a Bajnai-kabinet semmit sem tett a probléma megoldásáért. (........) a Bajnai-kabinettől ugyanis hiába követelték a kilakoltatások rendeleti úton történő megszüntetését és azt, hogy a bankok módosítsák a devizahitel-szerződéseket. ,,Ennek a jelenségnek a társadalmi következményei egészen beláthatatlanok lehetnek, itt gyakorlatilag nem hiszem, hogy nagyon elgaloppírozom, hogyha azt mondom, hogy a népesség, a magyar lakosság egytizedét érinti ez az egész, és ez a szám, ez az arány egyre csak nő" - mondta Csere Péter jogász." Továbbiak a HírTV-n
    22. hozzászólás toxi-2 2009.07.09. 15:43
    Azzal nem is vitatkoztam;-), tévedni meg emberi dolog, én is szoktam (néha).”
  • 22. toxi-2 2009. július 09. 15:43
    „Na akkor már az én memóriám sem a régi... :(((

    De attól még a Vágó féle hozzászólásomat fenntartom!”
  • 21. achilleus 2009. július 09. 15:39
    „19. hozzászólás toxi-2 2009.07.09. 14:34
    http://index.hu/belfold/hirek/2009/07/08/hutlen_kezeles_miatt_nyomoznak_a_kormanyzati_negyed_ugyeben/
    Ennyit ki is fizettek:
    "A 2007 márciusában megkezdett, majd tíz hónapra rá leállított kormányzati negyed projekt egyébként 9,5 milliárd forintba került, ráadásul a projekt leállítása után még 3,8 milliárdot fizettek ki a beruházás lezárásával kapcsolatos munkákra."
    Az egészre vonatkozó becslés pedig itt: http://www.mfor.hu/cikkek/37727.html
    "A korábbi híradások szerint a kormányzati negyed tervezésének kalkulált költsége 2,4 milliárd forint. A PPP-konstrukcióban megvalósuló beruházás maximális összege pedig 142,5 milliárd forint lehet. A kormányzati negyed a miniszterelnökséget leszámítva valamennyi központi államigazgatási szervezetnek (minisztériumnak) ad majd helyet 2009 május végétől." /Na ebből is csak botrány lett, és lenyúlás!”
  • 20. achilleus 2009. július 09. 15:29
    „19. hozzászólás toxi-2 2009.07.09. 14:34
    Az igazság az, kedves toxi--2, hogy 140 milliárdra volt tervezve, így leállítva is elment viszont 10 milliárd.
    Összehasonlításként a 4-es metró kb. 400-ról indult és 550 körül tart. A lágymányosi egyetemi komplexum 35 milliárdba, a TIK az Ady téren kb. 8 milliárdba került.”
  • 19. toxi-2 2009. július 09. 14:34
    „Humgor! Egy picit nem ferdítesz?? 10 milliárd lett VOLNA, ha felépült VOLNA. Így "csak" pár száz millióban volt. Ennyit az igazság kedvéért, nehogy te is olyan legyél, mint a bankok....

    Amúgy ha már itt tartunk, Vágó Istvánt is akkor útáltam meg (akit addig nagyra tartottam), amikor pár százezer forintért eladta magát és a teljes magyar népet szembeköpte a kis hitel-reklámjával. Tőle azért ezt nem vártam, de úgy tűnik neki is csak a pénz számít. Gondolom megérte neki!”
  • 18. Kraftwerk 2009. július 09. 14:27
    „Itt volna már lassan az ideje,ezt a sok profitot(milliárdokat)maguknak termelő bankokat picsán rúgni ebből az országból az egész vezetéssel és kormányzattal eggyütt!!!!
    Őszintén:Minek ide egy ekkora országba ennyi bank??Felesleges!!!
    Akármerre megyek,szinte minden sarkon bankot-kat látok.....
    Mert amit ezek csinálnak,az már tényleg a pofátlanság teteje!!!
    Mindent felszámolnak,mindent az ügyfélre terhelnek,ők meg szép prémiumokat kapnak év végén!!!!
    Mikor a kisembernek kellene egy kicsit alacsonyabb törlesztőrészlettel"kedvezni"(mert úgy áll az árfolyam)akkor érdekes módon,SOSEM szólnak,hogy:Figyelj,lejjebb ment a törlesztőd,most kevesebbet kell fizetned......
    Elvárják hogy naprakész legyél(időben fizess!!!!),de ha neked van valami gondod,vagy bármi,akkor nem kapkodnak,és ha nem figyelsz és nem számolsz utána a dolgoknak,akkor még jól át is vernek......
    6 havonta vizsgálják át?????Mikor naponta változik,és lehet hogy az Ügyfél javára????
    Elég érdekes dolog ez.............”
  • 17. IVY 2009. július 09. 13:33
    „És miért nem?”
  • 16. Humgor 2009. július 09. 13:22
    „Kedves hajdani MSZP és SZDSZ szavazók!

    Egy mentőautó kb. 7l gázolajat fogyaszt átlag / 100km. Egy liter gázolaj 276Ft-ba kerül.

    - A meg nem valósult Kormányzati Negyed 10 Milliárd Ft- jába került a magyar államnak.
    10 000 000 000 Ft. 1milliárd Ft = 1000Millió! És ez ennek a 10x-ese. A semmiért.........

    Azaz, ebből az összegből 36.231.884 liter gázolajat lehet volna venni ami összesen 5.175.983 km.-nyi útnak felet volna meg a Országos Mentőszolgálatnál.

    Köszönjük, hogy 2006-ban ismét jól szavaztatok!

    http://index.hu/belfold/hirek/2009/07/08/hutlen_kezeles_miatt_nyomoznak_a_kormanyzati_negyed_ugyeben/”
  • 15. Lencsi80 2009. július 09. 13:09
    „Beth!

    Hozzád hasonlóan nekem és még néhány embernek ugyanez volt az észrevétele a témával kapcsolatban korábbi cikkek kapcsán. Valamit kellene tenni...”
  • 14. achilleus 2009. július 09. 13:00
    „Az előzőhöz, az árfolyam jelen pillanatban is:
    EUR/HUF... 274,6500”
  • 13. achilleus 2009. július 09. 12:56
    „Karsai József leveléből, 2009. júlis 6. Csak a vonatkozó részek:
    Karsai József országgyűlési képviselő közleménye és kérdése Bajnai Gordon miniszterelnökhöz, a bankszövetség elnökéhez és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökéhez.

    Tisztelt Elnök Urak!
    (...)
    5. Végül, de nem utolsósorban megkérem és felszólítom a Magyar Köztársaság miniszterelnökét, Bajnai Gordont, a Bankszövetség elnökét, a PSZÁF elnökét, hogy amennyiben 2009. július 20. napjáig nem intézkednek a lakás devizahitelesek tisztes havi törlesztésének csökkentésében, úgy július 30. napjától minden bank előtt demonstrációt tartunk a 600.000 lakás devizahiteles nevében.

    Felhívom figyelmüket, hogy az euró árfolyama 317 Ft-ról 275 Ft-ra csökkent, a havi törlesztő részletek mégis csak pl: 100.000 Ft-ról 80.000 Ft helyett csak 95.000 Ft-ra módosultak, újabb 15.000 Ft tűnik el havonta az adósok zsebéből. Joggal kérdezem, miért kell a megszorítás, ha a bankok lenyelik a megszorításból származó plusz bevételeket??? (....)”
  • 12. qa 2009. július 09. 12:01
    „Így van. Ilyenekből kellene tanulni emberek. Nem kell hitelt felvenni minden marhaságra és akkor a bankok is jól átértékelnék a piaci szerepüket. De nem, válság ide, forint árfolyam oda, a magyar csak veszi fel a hitelt, mert a sok buta elhiszi, amikor azt mondják a reklámokban, meg a TV-ben, hogy hitelt felvenni trendi és ő sem akar kimaradni ebből a jó buliból. Én egyszer vettem fel hitelt banktól, de azt is megbántam, úgyhogy én adósa banknak ha csak rajtam múlik SOHA nem leszek. Ha így gondolkodna még rajtam kívül pármillió ügyfél, akkor a bankok is kicsit szerényebbek lennének. (Ja, és Magyarország jelenlegi látens GDP-je is kicsit sz@rabb eredényt mutatna.)”
  • 11. ocsi1 2009. július 09. 10:58
    „Úgy hazudnak mintha könyvből olvasnának, de mit is mondok nem kell ezeknek könyv, nélküle is hazudnak. Fel kellene kötni őket mind egy szálig.”
  • 10. comet 2009. július 09. 10:35
    „és valyon az állam részéről ellenőrzik-e vagy szabályozzák-e hogy hogy hogyan számolnak a bankok, vagy jó liberalistákként rájuk bízzák, hogy azt csináljanak amit akarnak. Nyugateurópában, az USA-ban néhány bank azért állami felügyelet alá került, elvégre a jelenlegi világválságot jórészt az ő mohóságuk okozta, Chavez meg egyszerűen azt mondta, hogy akkor holnaptól ez meg ez a bank állami, oszt jó napot. Nálunk úgy látszik csupa jó bank van, a lakosságot sikeresen rábeszélték a deviza alapú hitelekre, most elárverezik a házukat, az árfolyamokkal meg úgy játszanak hogy még véletlenül se ők húzzák a rövidet. Mekkorra jövedelmeik is vannak bankárainknak, azért hogy lerongyolják a lakoságot?
    Mit várhat a lakosság attól a gazembertől aki a Hajdú-bét tartozását a beszállítói tönkretételével törlesztette törvénytelenül a rossz kihelyezést eszközlő banknak. Bajnai cinikus mosollyal az arcán teszi tönkre a lakosságot ha a bankok érdeke úgy kívánja (na jó közben pislog néhányat-ami a hazudozás jel). Mit várhat egy olyan embertől a lakosság aki összeharácsolt milliárdjai ellenére kicsinyes áramlopási botrányba keveredett?”
  • 9. N.P. 2009. július 09. 10:05
    „Az emelkedésnek csak egyik eleme a forintkurzus változása, a többiről drága bankáraink pofátlanul hallgatnak. Mitől nőttek volna a bank általános költségei ilyen drasztikusan? Stb..stb..”
  • 8. félnótás 2009. július 09. 09:49
    „... és tartották a markukat a 400 milliárd segélyért úgy, hogy közben a nyereségük az első negyedévben minden várakozást felülmúlt.
    Most meg hallani olyan magyarázatot, hogy a bankközi kamatok miatt nem lehet egyelőre csökkenteni a kamatot.
    A nagy "balhé" meg pont a bankok egymás közötti "üzleteléséből" indult el. Számukra viszont most "egyértelmű", hogy a veszteséget én, az adós fizessem.
    Ezért (is) tartom szemét társaságnak a bankárokat!”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A magyarok fele egyetért a Magyar Gárda feloszlatásával

A felmérés szerint a megkérdezettek több mint harmada túl keménynek tartotta a rendőri fellépést a… Tovább olvasom