Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Az ígéret megszállottja

Ígértél már hirdetéseidben olyat a termékedről vagy szolgáltatásodról, amit nem tudtál betartani?

Ígértél már hirdetéseidben olyat, amit nem tudtál betartani? Volt, hogy céged egyes tulajdonságait kissé megszépítetted? Vagy mindig az igazat mondod a termékeidről? Akár igen, akár nem, nézzük meg, hogy melyik út lehet kifizetődőbb a cégednek.

Kezdjük rögtön egy példával!

Gondolj bele, mi történne, ha a több tucat tökéletes fehérséget hirdető mosópor piacán feltűnne egy fekete holló, és töredelmesen bevallaná reklámjaiban, hogy az ő mosópora bizony nem tökéletes: nem fog minden piszkot eltüntetni, és a ruhák színe is fakul az idők folyamán. Azt hiszem, egyet érthetünk, hogy ezek az állítások minden egyes mosóporra érvényesek, de mi még ezek után sem az „őszinte mosóport választanánk, hanem azokat, amelyek a saját tökéletességüket hirdetik. Az ember már csak ilyen.

Most biztos ott motoszkál benned a kérdés: Akkor most én is hazudjak? Nem kell hazudnod. Inkább mondasd ki az igazságot másokkal. Ami a multiknál működik, az nem biztos, hogy a Te cégednél is fog.

Miért? Mert a legtöbben jobban a szívére veszik azt, ha a családja vagy a barátai hazudnak neki, mintha egy számára idegen, közömbös ember tenné ugyanezt. És a kis- és középvállalkozások marketingjének a bizalomra kell épülniük.

Mi akkor a teendő?

Szólaltasd meg vevőidet. Mondják el ők a véleményüket, és ne statiszták, mint a legtöbb reklámfilmben. Szerezz hús-vér emberekkel új vevőket magadnak.

Nézzünk pár fősort, ami a kis- és középvállalkozások marketingjében nem sok jóra számíthat:

Ha a WC-d beszélni tudna. (tisztítószer) (Valószínűleg nagyon gazdag lennék)
Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj. (Akkor miért félliteres tubusban árulják?)

És most nézzük meg, hogy mi lehet nálad a nyerő:

Pár hete próbáltam ki az Ön termékeit, és most már elmondhatom, hogy egyáltalán nem bántam meg. Másnak is csak ajánlani tudom.

Papp Adrienn
Ügyfélkapcsolati manager 

Mit ígérsz?

A jó marketing sosem azt ígéri, amit nyújtani tud, hanem azt, amire a vásárlóinak szüksége van. Viszont akkor lehetsz igazán sikeres, ha ez a két dolog megegyezik.

Játszunk el a gondolattal, hogy van egy jól felszerelt autószerelő műhelyed, amiben minden adott, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsd az ügyfeleidnek. Ennek megfelelően persze nem csak a szolgáltatásod színvonala, hanem az áraid is magasabbak lesznek. Ettől persze még könnyedén elérheted azokat a vezető beosztásban dolgozókat, akik a minőségi munkában bíznak. Igen ám, de mi van akkor, ha van másik hat hasonló műhely? Ebben az esetben ígérhetsz bármit, vevőkörödet nagyon nehéz lesz bővítened, hiszen ha sokan vannak, akkor többet kell várniuk, és egy idő után elmennek oda, ahol éppen kevesebb az ügyfél.

Két dolgot tehetsz:

• Vagy megvárod, míg a konkurenciád egy része tönkre megy
• Vagy célcsoportodat leszűkítve megnöveled vevőid számát

Mire is gondolok pontosan?

Tegyük fel, hogy marketingeddel a Saab tulajdonosokat célzod meg. Csak a „saabosokat" senki mást. És ezután megkérdezem: ha Saabod lenne, akkor Te hova vinnéd? Oda, ahol más autókat is fogadnak, vagy oda, ahol csak a Saabokat?

Be tudod tartani?

Az előbb már érintettük ezt a kérdést. És valószínűleg minden vállalat – legyen az nagy-, közép- vagy kisvállalkozás - marketingértekezletén felmerülő kérdés ez. Hiszen mi értelme valakit becsalogatni egy étterembe azzal, hogy salátát is árulnak, mikor csak hamburgert szolgálnak fel? A válasz megint csak semmi. De a dolog természetesen nem ilyen egyszerű, hiszen...

...kis füllentés nagy bevétel.

Gondolj bele, mennyivel más a helyzet, ha a gyorsétterem ezt állítja:

Hamburgere mellé salátát is kaphat

Valószínűleg, ha kiálltuk a sorunkat, majd egy fiatal lány kedves mosollyal az arcán, és Krisztina felirattal a mellkasán azt mondja, sajnos a saláta elfogyott, akkor sem fordulunk már vissza.

Persze érdemes jól átgondolni minden ígéretet, hiszen, ha valaki egyszer csalódik benned, akkor őt már nagyon nehéz lesz visszaszerezned.

Végül pedig nézzünk pár példát olyan szlogenekből és fősorokból, amelyek kissé elrugaszkodtak a realitás talajától, és sokszor a tréfák tárgyává váltak:

Az én mobilom. (De jó, akkor ingyen elvihetem)

A vezető sör (akkor most iszik vagy vezet?)

Táncolj a mobiloddal (De hát nincs is lába!)

Táplál és kisimít (sampon) (Hajmosás közben még reggelizem és vasalok is; ez aztán az időspórolás)

Tchibo – A legtöbb, mi adható (Remélem, ezt az autószalonban is elhiszik)

A mi autónk (De jó. Akkor ezért még Tchibót sem kérhetnek)

Autókat alkotunk (Renault) (Nagy baj lehet a Renaultnál, ha ezt külön kell hangsúlyozni)

Hülye azért nem vagyok. (Ha mégis, akkor elárulom, a Renault egy autó. Most már érted?)

Ami jó, az jó (Na ebbe nehéz lenne belekötni)

Hordd el magad (Jól van na. Már megyek. Azért lehetnél kedvesebb is)

A látszat csal, a szomjad sosem. Bízz a szomjadban! (Akkor a legtöbb férfi valószínűleg látszat)

Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj. (Akkor miért félliteres tubusban árulják?)

Magyarország kedvenc sültkrumplija (Akkor én megpróbálom megtalálni a kínaiak kedvencét; azt mégis többen szeretik)

Ezek után nem árt megfontolni, hogy céged milyen fősorral próbálja becsalogatni vásárlóit. Bár kétségtelen, hogy a fenti szlogenek ellenére a legtöbb termék mögött egy sikeres vállalkozás áll, a kis- és középvállalkozásoknak nem biztos, hogy megéri ezt az utat követni, hisz termékeit nem ismerik annyian, mint a fentiekben megemlítetteket, így egy tiszta és világos fősor, valamint egy-két elégedett ügyfél megszólaltatása többet érhet, mint egy hangzatos, de üres mondat.

Ha szeretnéd, hogy marketingüzeneted rövid időn belül a legtöbb emberhez eljusson, akkor keress meg minket, és mi segítünk neked.

Jagodics Rita
Programház-Unió
www.programhaz.hu
hasznos tanács a marketingben

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogyan lesz

Győr fürdőváros?

„ Nem vagyok tősgyökeres szigeti, 1987 januárja óta élek itt, de úgy gondolom, ez az idő már… Tovább olvasom