Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Az ingázók érdekében változik a MÁV menetrendje

Változik a MÁV menetrendje február 22-től a Budapest - Székesfehérvár, és a Pusztaszabolcs - Dunaújváros vasútvonalon.
A reggeli és a délutáni órákban a fehérvári vonalon két-két gyorsított járat segíti az ingázók közlekedését, reggel és délután Pusztaszabolcs és Dunaújváros között három kisebb településen is megáll egy vonat - tájékoztatott közleményben a MÁV. Korábban különösen a székesfehérváriak jelezték, hogy a decemberben bevezetett ütemes menetrend ellehetetlenítette a fővárosba dolgozni járók életét.

Reggel a Nagykanizsa és Budapest közötti járat Székesfehérvárról 6.43-kor indul, a Tapolca és Budapest közötti pedig 7.30-kor. Mindkét járat csak Gárdonyban, Érd felsőn és Kelenföldön áll meg. Délután a Déli pályaudvarról induló Tapolcára közlekedő vonat 15.18-kor indul és csak Kelenföldön, Érd felsőn, Gárdonyban áll meg, a nagykanizsai pedig 16.13-kor indul és Kelenföldön, valamint Gárdonyban áll meg. A székesfehérvári zónázó, azaz minden állomáson megálló vonatokról Budatétényen is le tudnak majd szállni az utasok.

A 7.38-kor Dunaújvárosból a Déli pályaudvarra induló és a Déliből 13.58-kor Dunaújvárosba induló vonatok Adonyban, Kulcson és Rácalmáson is megállnak február 22-től.

A budapesti és a Közép-dunántúli közlekedésszervezési irodák már januárban jelezték, hogy az ütemes menetrend bevezetéséhez a Dunántúlon nincsenek meg a feltételek, és kezdeményezték a menetrend-módosításokat. Ezt megerősítették a lakossági tiltakozások. Az észrevételek egy részét figyelembe vette a MÁV.

A legsürgősebb változások február 22-én lépnek életbe, de az április 1-től bevezetett menetrendben további változások várhatók - mondta Horváth László, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közép-Dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Irodájának vezetője.

Korábban sok panasz érkezett a december 14-én életbelépett menetrenddel kapcsolatban, különösen Székesfehérváron. Azzal, hogy megszűntek a kora reggeli és a késő délutáni gyorsvonatok, az ingázók 35-40 perccel többet töltenek vonaton naponta, jóval korábban indulnak, és egy órával később érnek haza. A Fehérvár környékieknek pedig emellett még Fehérváron át is kell szállniuk.

Az ütemes menetrend kiterjesztése azért nehézkes Székesfehérvár és Budapest között, mert nincsenek dupla vágányok, és az ellenkező irányból jövő vonatok keresztezik egymást. A MÁV rekonstrukciójának megvalósulása, azaz 2013 után megszűnik ez a probléma -tette hozzá Horváth László.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mentősre támadt egy férfi

Rátámadt egy mentősre egy felsőpakonyi férfi péntek este, miközben éppen kórházba szállították. Tovább olvasom