Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Az orosz medve kegyeiben a Rába

Moszkva - Szerdán nyitotta meg kapuit és holnap zár az idei moszkvai Motor Show. A világ járműipari cégeinek legnagyobb orosz seregszemléjén a győri Rába Futómű Kft. is a kiállítók között van.
Ha Moszkvában nem lenne pejoratív felhangja a robbantás szónak, nyugodtan kijelenthetnénk, a Rába futóműveivel az elmúlt négy évben robbantott Oroszországban és a környező térségben, Belorussziában és Ukrajnában. Ezért mondjuk inkább azt, ismét az orosz medve kegyeibe férkőzött a győri nagyvállalat. Míg 2003-ban 5 millió euró értékben kerültek győri futóművek a FÁK-országokba, idén már 24 milliós lesz a megrendelés. Az ötszörös növekedés láttán a legfinnyásabb gazdasági elemzők is csettinthetnek.

Mindez ugyan jóval elmarad az 1990-es csúcstól, amikor a Rába 25–27 ezer darab futóművet értékesített a térségben, az elmúlt négy év teljesítménye azonban így is figyelemre méltó – emlékeztet a múlt és a jelen összefüggéseire Gerendai László, a Rába moszkvai képviseletének vezetője.

A győri gyár nem számít kezdőnek az orosz piacon, s ez helyzeti előnyt jelent a versenytársakkal szemben. Képviseleti irodát 1969 óta tart fenn, s akkor sem zárta be, amikor a rendszerváltás után nem volt divat az oroszokkal jó kapcsolatot ápolni.

– Optimistán szemléljük az orosz piacot, s erről a Motor Show-n folytatott tárgyalások is meggyőztek bennünket – nyilatkozta a Kisalföldnek Moszkvában Szőcs Károly, a Rába Futómű Kft. üzletfejlesztési igazgatója, aki szerint ma már nincs különbség orosz és amerikai vevő között. Mindkettő nagyon jó minőséget akar kedvező áron. Szőcs Károly úgy véli, a nagy nyugati gyárak és a kínaiak erőteljesen nyomulnak Oroszországba, a hazai ipar támogatása azonban van annyira erős, hogy a helyi gyártók tovább erősödnek.

– Az orosz járműgyártás gőzerővel fejlődik, jobban, mint a kínai, a problémánk csupán az, hogy nem rendelkezünk jó minőségű alkatrészekkel – jelentette ki a Kisalföldnek a GAZ-csoport sajtófőnöke, Vlagyimir Torin. – Mivel tudjuk, hogy a jó minőségű járműhöz jó minőségű komponensek kellenek, nyitottak vagyunk arra, hogy a Rábától tanuljunk – mondta Torin, aki elárulta azt is, szereti a magyarokat, gyermekkorában magyar bélyegeket gyűjtött, s jó napja volt, ha magyar rágógumit rághatott. Ma ő az 5 milliárd amerikai dollárra becsült GAZ-csoport PR- és kommunikációs igazgatója.

Rába-futóműre szerelt belorusz autóbusz, a Rába moszkvai csapatával: Szőcs Károly üzletfejlesztési igazgatóval, Rákóczy Kálmán főkonstruktőrrel és Gerendai László képviselet-vezetővel.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háborúval fenyegetik a szerbek Koszovót

Nemcsak a szerb radikálisok gondolkodnak egy esetleges háború kirobbantásában Koszovó függetlenné… Tovább olvasom