Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Az SZDSZ a magas választási részvételért kampányolna

A parlamenti pártok európai parlamenti listavezetőiével közösen tenne erőfeszítéseket az SZDSZ azért, hogy minél többen elmenjenek szavazni júliusban, az EP-választásokon. A liberális párt szerint ugyanis a nyári voksolás tétje az, hogy a szélsőségesek képesek-e Magyarország harmadik erejévé válni.
A parlamenti pártok EP-listavezetőit, azaz Göncz Kingát (MSZP), Schmitt Pált (Fidesz) és Bokros Lajost (MDF) is felkéri az SZDSZ arra, hogy közösen tegyenek erőfeszítéseket akár az ország különböző pontjain azért, hogy minél magasabb legyen a részvételi arány a júliusi európai parlamenti választásokon - jelentette ki Szent-Iványi István, az SZDSZ EP-listavezetője a párt május elsejei rendezvényén. A politikus aggodalomra okot adónak nevezte, hogy a választásra jogosultak 35 százaléka akar csak részt venni a voksoláson. Szent-Iványi István szerint pedig a választásnak komoly tétje van: képesek-e a szélsőségesek Magyarország harmadik erejévé válni.

Szent-Iványi István beszélt arról is, hogy ma Magyarországon a gazdasági válságnál is súlyosabb probléma a társadalmi válság, ezt az Európai Unió alapértékei alapján lehet kezelni. A kérdésről ezért a párt már vitát kezdeményezett valamennyi EP-listavezetővel.

A liberális politikus az Európai Unióhoz való csatlakozások ötödik évfordulójával kapcsolatban azt mondta, hogy sok mindenen lehet és kell is még javítani, de Magyarország profitált a 2004-es döntés után. Fontosnak nevezte, hogy május elsejétől Németország és Ausztria kivételével minden uniós tagállamban szabadon vállalhatnak munkát a magyar állampolgárok, azt pedig a teendők között említette, hogy ez a két országban is minél gyorsabban megnyissa munkaerőpiacát. A liberális politikus kiemelte a 2007. és 2013. közötti 25 milliárd eurós uniós támogatást a hazai fejlesztésekhez, a pénzből eddig Magyarország nem hívott le sokat, de már jó részét lekötötte. Megjegyezte, hogy ebben az évben minden jelentős közberuházás uniós forrásból valósul meg és az önrész jelentős részét is az unió befektetési bankjának hiteléből kénytelen az ország fedezni. A teendők között kiemelte még, hogy Magyarország felgyorsítsa az eurózónához való csatlakozást.

A liberális politikus szerint az unió jelentőségét most, a gazdasági válság idején lehet látni, hiszen az EU által biztosított védelem nyújtott lehetőséget arra, hogy Magyarország elkerülje az államcsődöt.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. FűzfaVessző 2009. május 02. 22:05
    „Csak mihez tartás végett választásokról beszéltem / nem kizárólag EP választás/.Az alacsony részvételi arány esetén az 5%-os küszöb kevesebb szavazattal elérhető. Így már remélem logikus.
    F.V.”
  • 28. flexsnake 2009. május 02. 18:13
    „27. de gyere el szavazni hogy legalább én éljek jól 4 évig :D”
  • 27. joy 2009. május 02. 08:34
    „Megy a frász szavazni.
    Tétje semmi, csak arra voksoljak, hogy ki éljen qrva jól 4 éven át?”
  • 26. 751510 2009. május 02. 07:15
    „aranka

    Komolyan gondolod, amit írtál? Az Unió megmentett minket? Komolyan mondom, mindig meg tudsz nevettetni.”
  • 25. hazaipalya 2009. május 02. 06:56
    „szdsz a szélsöséges!és kirekesztö!”
  • 24. Power 2009. május 01. 23:38
    „A liberális politikus említést sem tesz a bekövetkezett államcsődért való felelősségükről!
    Igen menjenek el minél többen szavazni, igen, az EU segítséget nyújtott...de hogy miért következett be az államcsőd és hogy mi ebben a liberális SZDSZ, vagy az MSZP felelőssége arról nem szól a fáma.”
  • 23. Power 2009. május 01. 23:23
    „A társadalmi fejlődés, vagy társadalmi haladás alatt általában gazdasági növekedést értjük, azt ami jelenleg nem létezik, mert gazdasági recesszió van.
    Ha csak a gazdasági növekedést vesszük alapul, akkor úgy tűnne, mintha visszafelé fejlődnénk. Holott...
    Tudati fejlődésünk eredményei egyre jobban érzékelhetők, mentálisan egyre aktívabbak vagyunk és igyekszünk felül kerekedni azon a "csorda-szellemen", amelyet a liberális politikusok és médiák sugallnak.”
  • 22. flexsnake 2009. május 01. 23:10
    „21. Miért? Ha kevesebben mennek el szavazni akkor azok többet szavaznak az szdszre? :D Ez nem logikus :D”
  • 21. FűzfaVessző 2009. május 01. 22:44
    „Minden választáson magas részvételi arányra számítok, a Strabag Demokraták eltűnésének biztosítékát látom benne.
    F.V.”
  • 20. Dodesz 2009. május 01. 22:31
    „Nos, igazad van, olyan gazdaság kéne ami önellátó, és érzékelhetően realizál exportja van. :)

    Jobb meg balgazdaságról nem beszélt itt úgy látom senki. Abban is egyet értek, ha valaki itt VÉGRE helyre akarná tenni a dolgokat, akkor az fájna a nemzetnek. Az, hogy ki tud nemzetben gondolkodni és ki nem, nos sok sikert a kutatáshoz! :) Mindenesetre jópár szociológus szakember rámutat arra, hogy a nemzeti öntudat rohamosan kihalóban van :( Hogy minek köszönhető? Azt írják, hogy a média sokakra befolyással van. :)
    Nem vagyok pszichológus úgyhogy nem tudom, annyit elmondok, hogy TVt heti 2x kapcsolok be, akkor is vmi ismeretterjesző megy. :)

    Abban nem értek egyet, hogy "azt kitől kapod". Azért, mert nem mindegy, hogy az országa és nemzete érdekében teszi-e azt, vagy éppen ellene, úgy hogy szépen lassan fekteti padlóra az országot.

    Hadd tippeljek: szélsőjobbnak nevezed te azt, aki az országért dolgozik, harcol és ne adj Isten radikális tetteket követ el, és éppenséggel nem módszeresen heréli ki a gazdaságot. :)

    Egyébként még valami:a szélsőjobb azért erősödhetett fel, mert a már 20 éve végbe menő nem szélsőséges politikai elit szélsőségesen kirabolta az országot! :)
    Szerintem meg addig létezne (és még utána picivel), amíg emelkedő pályára nem tenné az országot.”
  • 19. comet 2009. május 01. 22:30
    „a közelmúltban pont az SZDSZ akadályozta meg hogy miniszterelnököt választhasson az ország a bukott helyett.
    Most meg a zsíros állások megszerzéséhez, meg az EP bohóckodáshoz kellenének a szavazatok.
    Magam részéről csak az elörehozott választások után veszek részt bármilyen szavazáson.
    Az EU védelemről meg annyit, hogy az EU és az USA korrumpálta szét a magyar politikusokat, szállta meg az országot, rongyolta le a lakosságot a megvesztegetett dilettáns politikusainkkal közösen. (most kezdik a balatoni ingatlanok felvásárlását)”
  • 18. flexsnake 2009. május 01. 22:12
    „Mindig jókat vigyorgok mikor keresztén magyarországot hallok :D Ideje volna eldönteni hogy első pisti vallása kell vagy a szittya marsról jött ősmagyaroké? Még ebben sem tudnak megegyezni. Ne beszéljen olyan nemzeti dolgokról aki a nemzetet nem tudja egységben elképzelni. Ez a tipikus szélsőjobbos duma hogy majd jön a nagy megváltó belovagol nyilaskeresztes zászlóval és ingyen lesz a kenyér... A kenyér ugyanannyi lesz. Ha nem több. Megszorítások pedig egyre több. Hogy azt kitől kapod az meg teljesen mindegy. Még mindig ugyanarról a gazdaságról beszélünk aminek évtizedek kellenek ahhoz hogy egyáltalán önellátó legyen. De persze lehet a nagy nemzeti öntudatban megrészegülve árpádsávossal takarózni de azon kívűl hogy egész Európa kiröhög semmi hasznod belőle. Az egészséges politikában nincs jobb meg bal oldal mivel az országnak sincs jobb mag bal része nincs berajzolva hogy a Dunától keletre jobb nyugatra meg bal oldal. Ahogyan a gazdaság sem oszlik jobb meg bal részre. Ezekből a dolgokból egy van. Teljesen érthetetlen ez a köpködés. Mintha a két vese küzdene a szervezetben a szívért. Az agy ráun és az egyiket kidobja. Egy vesével lehet élni.”
  • 17. Power 2009. május 01. 21:37
    „Dodesz! A "majdnem államcsőd fenyegette hazánkat" bekövetkezett államcsőd volt, csak nem jelentették be. Ezért kellett a hitelt felvenni a Gyurcsány-kormánynak. Lényeges különbség! Csődbe vitték a magyar államot.”
  • 16. Dodesz 2009. május 01. 21:21
    „@N.P.: Közgazdász, aki uniós projektek menedzselésével foglalkozik többek közt.

    Tényt pedig arról sem közölnek, hogy mi történt a múltban pontosan (levéltárak titkosítására gondolok), nemhogy a jelenlegi politikai garnitúra piszkos kis ügyeiről...

    Papíron léteznek tények a folyósításokról, fiktív cégekről és számlákról stb... ezeket csak azok érhetik el, akik benne vannak.

    Egyébként pedig abból következtetnek erre a számra, hogy mennyi unijjós forrást különítenek el egy-egy adott projekt létrehozására, és ebből mennyi és milyen reális értékű valósul meg...

    Az a sok pénz pedig ergo nyomtalanul tűnik el, ugyanis olyan bonyolult ez a pályázatosdi az "ejjuban" (intézményrendszere, szabályrendszere, illetve a módszereik), hogy már már egy külön tudományágat lehetne létrehozni ez alapján. :)”
  • 15. Power 2009. május 01. 21:02
    „Az SZDSZ és pl. Soros György mikor szándékoznak kifizetni az országnak okozott súlyos anyagi károkat? Vagy maradnak a mocsokban, a saját szennyükben?”
  • 14. N.P. 2009. május 01. 20:45
    „Dodesz

    "A támogatások nagyon nagy része (optimista megközelítés szerint 50%, peszimista szerint 90%!) lényegében nyomtalaul eltűnik, a kedvezményezett az összes forrás töredékéhez jut csak hozzá. Ezt egy szakember mondta nekem, hogy nyugodtan elhihetem neki. :)"
    1, Ki volt ez a szakember?
    2, Minek a szakembere volt? Lakatos? Közgazdász? Statisztikus?
    Amit írtál abból sok mindennel egyetértek, de sehol egy pontos adat, sehol egy konkrét tény. Ez így maszatolás.”
  • 13. Tapmancs 2009. május 01. 20:01
    „Dodesz

    Egyetértek Veled.”
  • 12. Dodesz 2009. május 01. 19:56
    „Aranka!

    1. Egyre több ember EU szkeptikus

    2. A támogatások nagyon nagy része (optimista megközelítés szerint 50%, peszimista szerint 90%!) lényegében nyomtalaul eltűnik, a kedvezményezett az összes forrás töredékéhez jut csak hozzá. Ezt egy szakember mondta nekem, hogy nyugodtan elhihetem neki. :)

    3.Gondold végig, hogy mi vezetett el odáig az elmult 20 évben, hogy majdnem államcsőd fenyegette hazánkat!

    4. Azt is gondold végig, hogy kölcsön kaptunk pénzt (nem a támogatásról beszélek, de közvetve az is kölcsön, csak hosszútávon kell visszatéríteni) és nem ajándékba. Amit vissza kell fizetnünk.

    5. Számok:Amióta tagok vagyunk nem volt érezhető életminőség beli változás hazánkban. Statiisztikailag romlott az átlagember gazdasági helyzete.

    2001: 1,7 millió ember élt létminimumon Magyarországon, 2008: 3,1 millió ember él létminimumon Magyarországon. Ez a szám azóta folyamatosan nő.

    2001: 5,8% (240 ezer ember), 2008: 8,1% (340 ezer ember).
    A munkájukat elveszített emberek átlagosan 15 hónap alatt találnak új
    munkahelyet.

    153 000 család (kb. 700 000 ember) hónapról hónapra segélyből él.
    A segélyezettek 40%-a 30 évnél fiatalabb.

    Még írhatnék, de ajánlom a századvég, forsense, KSH stb.. statisztikai hivataloknak a tanulmányozását. Ezután abba gondolj bele légyszíves, hogy MI VEZETETT IDÁIG?

    Köszönöm, hogy elolvastátok!”
  • 11. aranka2 2009. május 01. 19:37
    „Dodesz, az elmúlt évben nettó 8,5 milliárd eurót kaptunk hazánk fejlesztésére. Ez maszlag? Mi a szart csinálnánk az Unió nélkül? Tavaly pl. még egy államcsőd is lett volna, de kihúztak bennünket a kakiból. Gondolod elhiszi épeszű ember a szélsőjobb unióellenes süketelését?”
  • 10. hazaipalya 2009. május 01. 19:35
    „ma nem láttam a városban az szdszt meg az mdf-t se!Ez lenne a nagy kampányuk?”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bajnai Gordon: Magyarországnak van jövője

Mint az MSZP majálisán fogalmazott, amikor véget ér a válság, akkor egy nagyobb tortából mindenkinek… Tovább olvasom