Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

Az SZDSZ nem támogatja a boltok vasárnapi bezárását

Az SZDSZ nem támogat egyetlen olyan javaslatot sem, amely növeli munkanélküliséget, csökkenti a gazdaság versenyképességét, és hatalmi szóval akarja megmondani embereknek, hogyan osszák be a saját idejüket.
Az SZDSZ nem támogat egyetlen olyan javaslatot sem, amely növeli munkanélküliséget, csökkenti a gazdaság versenyképességét, és hatalmi szóval akarja megmondani embereknek, hogyan osszák be a saját idejüket - fogalmazott Gusztos Péter SZDSZ-es országgyűlési képviselő kedden a KDNP szabad vasárnapról szóló kampányával kapcsolatban. A liberálisokat aggodalommal tölti el, hogy a kisebbségi kormány is hajlandóságot mutat az üzletek vasárnapi bezárására, ami a szabad vasárnap bevezetésével járna.

Az SZDSZ azt szeretné megtudni a KDNP-től: valóban azt gondolják-e, hogy a boltok vasárnapi bezárásával kell az embereket templomba késztetni vagy kényszeríteni.

Az SZDSZ-t aggodalommal tölti el az, hogy a kisebbségi kormány is hajlandóságot mutat az üzletek vasárnapi bezárására - mondta Gusztos Péter. Ennek kapcsán a szociális és munkaügyi minisztertől azt kérdezi az SZDSZ, hogy a kormánynak vannak-e számításai arról, hány ember veszítené el állását, ha a törvényhozás úgy döntene, hogy állami kényszerrel bezárja a boltokat, illetve leállíttatják vasárnap a munkahelyek nagy részét. Ráadásul a liberális politikus szerint az egyik, a vasárnapi zárva tartást támogató áruházlánc úgy próbál piaci előnyt szerezni magának, hogy az állammal akarja bezáratni a hét utolsó napjaira a nála nagyobb konkurens cégeket.

A szabad vasárnap bevezetése kapcsán a KDNP módosítaná a Munka Törvénykönyvét és a kereskedelmi törvényt. A 2005-ös kereskedelmi törvényt a kereszténydemokraták elképzelése szerint kiegészítenék azzal, hogy a kereskedők kötelesek lennének munkaszüneti napokon, vasárnap és december 24-én, 14 órától üzleteiket zárva tartani, de ettől eltérhetnének évente legfeljebb 12 vasárnapon. Kinyithatnának vasárnap akkor is, ha ehhez nincs szükség alkalmazottra. Nem kellene bezárni vasárnap a kisebb virág- és édességüzleteket, benzinkutakat sem. Húsvétkor és pünkösd vasárnap azonban ezek az engedmények nem lennének érvényesek, akkor minden zárva lenne - derül ki a tervezetből.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. fura 2008. június 19. 07:55
    „Mit támogatnak a beteg-meleg szadisták?”
  • 20. pan.cser 2008. június 18. 22:35
    „Kedves "raffy2"! A vásárlás öröm, szórakozás és a társas kapcsolatok helye. Gondold csak át jobban nem így van? Miért lenne más egy hipermarket,radásul az idő is mindig kellemes benne, nem fúj a szél nem esik. Meg lehet próbálni a ruhákat, könyveket lehet böngészni, lemezek között válogathatsz stb. Mi ebben a rossz? Nem muszáj húst venni meg mást sem ami nem tetszik.”
  • 19. raffy2 2008. június 18. 22:00
    „ha valaki csak azért megy vasárnap a tescoba ,mert az a társas kapcsolatok helye,akkor az nem normális.egyébként én utálom a tescot,mert tele van nem magyar gyümölccsel,zöldséggel,hússal,meg 5 ft-os zsemlével.de akinek ez kell,annak egészségére.”
  • 18. pan.cser 2008. június 18. 20:35
    „Egyetértek veled miracle jobbról, ha esetleg valaki nem tudná. Nem támogatjuk az ötletet! Szerintem ez nem is pártügy csak két minipárt remél hasznot a vitából.”
  • 17. miracle 2008. június 18. 18:08
    „Horton
    A hivataloknak is nyitva kellene tartaniuk! Az szerinted rendben van, hogy a tömegek állandóan munkaidőben kóricálnak postán/okmányirodában/földhivatalban?
    Nehogy már azért akarjátok becsukatni a magántulajdonban lévő (!) üzleteket, mert a retkes hivatalok sincsenek nyitva! Aki szerint vasárnap boltba menni hülyeség, az nem menjen és el lehet oldalra sunnyogni. Hogy én mit akarok, azt viszont ne akarja más szabályozni én sem kezdek el óbégatni, hogy papot misétől eltiltani, meg mindenki - te is - húzás vasárnap vásárolni. Én se dumálok bele, ti se dumáljatok bele.”
  • 16. Horton 2008. június 18. 12:30
    „pan.cser!
    Biztos igazad van neked is,nem tagadom.
    Itt most a vasárnapi nyitvatartáson van a hangsúly,és nem azon, mi mennyiségű áru van ma a boltokba, és mennyi volt 20 éve.
    Ha egy bolti eladó képes estig dolgozni,mert a vevőnek erre van igénye,akkor a hivatalok miért nem??????????????????????????????

    És még valami: 12 évet dolgoztam egy ipari szolgáltatónál,12 órában, éjjel-nappal. Tudom milyen az mikor az embernek nincs szabad hétvégéje! Azon kívül ha én nem forgatom ki a szavaidat, te se tedd,mert ezt csak a disznó eszű parasztok teszik,és gondolom te nem érzed magad annak???????????????!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 15. pan.cser 2008. június 18. 11:48
    „Kedves "Horton"! Milyen jó volt 20 évvel ezelőtt! Protekcióval lehetett lengyel Hifi-t kapni, meg Trapper farmert. Mert sem üzlet sem áru nem volt. Rusnya, slampos eladók, koszos, büdös üzletek sorban állással azok voltak. Visszasírjátok azokat az időket amikor pult alól ,dugi pénzért néha lehetett FA szappant kapni. A panel ablakából egy fiatalasszony elkiáltotta magát: Van banán, erre az összes anyuka rohant banánért de csak 2 kilót adtak mindenkinek. "Szép " világ volt mégis megéltünk ugye? A nép fele lógott úgy vásárolt, mert az üzletek munkaidőben voltak nyitva, enni meg kellett. A Mariska lógott a hivatalból, az anyagbeszerzők a haverokanak szereztek be munkaidőben stb. "Horton" a boltok csak munkaidőben ugye, mint a régi szép cucuban. Sok még a vén bolsevik eladó, aki a lusta slamposságát, meg a kenőpénzét siratja, lázít, irogat. Remélem a gazdájuk rendbe teszi a szénájukat, mert sok millióan vagyunk a KDNP ötlete ellen!”
  • 14. Horton 2008. június 18. 10:12
    „Húsz évvel ezelőtt is szombat délbe bezártak a boltok, meg minden olyan ipari áruház, ami a vevőket szolgálta ki, még sem állt meg az élet. Akkor is meg tudtuk oldani a bevásárlást,most miért ne tudnánk? A hivatalok miért zárnak be 3-kor? És miért zabálnak 12-13-óráig? És miért nincsenek nyitva szombaton? Ha a hivatali ügyeinket el tudjuk intézni, mert muszáj, a nyitvatartási időben,akkor a kenyeret is megtudjuk venni! Azt, hogy a multiktól elkényelmesedtünk,saját magunknak köszönhetjük...............szerintem.”
  • 13. Goldmund 2008. június 18. 09:26
    „Nálunk nem megfelelő a klíma a szabadtéri találkozáshoz?
    Te az Antarktiszon laksz?”
  • 12. pan.cser 2008. június 18. 08:43
    „Külföldön sok helyen? 1981-ben voltam először Párizsban, meglepődtem amikor a kis boltok is nyitva voltak vasárnap késő délután. "exe" a zsidózárst meg hagyd abba, én már kimoderáltalak, ha nem teszi akinek ez a dolga. A Szakszervezet,védje meg a munkaidőt, az a dolga, csak azt nem értem mi köze ennek a vasárnapi nyitvatartáshoz. Mégis hol tereferéljenek sétáljanak az emberek mint fedett helyen? Nálunk ahhoz nem megfelelő a klima mint a mediterrán országokban, ahol a központi nagy tereken gyűlik a nép. Végre egy hely ahol találkozhat az ember bárkivel és ha úgy akarják eszmét is cserélhetnek. Több millió ember így van ezzel. Aki meg ebben a szektorban dolgozik szolgálja a vevőt. A "cucu"- ban még arra sem voltak képesek a dologtalanságtól kihízott eladók, hogy a légypiszkos ablaküveget megpucolják. Az nem kereskedelem volt, hanem elosztás. Tessék tudomásul venni az vevő az ÚR! Nem tetszik? Most is tudok traktoros állást a férfiaknak, a nőknek sertéselletőt, bár ott is dolgozni kell hétfőn, mert az a nyavalyás koca képes vasárnap hajnalban fialni, mert nem érti a dolgozója jogait, azzal a disznó eszével!”
  • 11. exe 2008. június 18. 06:29
    „Zárjanak csak be szombat du.14-kor, nekem ez a véleményem, Bocs!
    Külföldön is sok helyen így működik,és nem csak az Szdszt,működteteik a Zsidók,az Mszp-ét és a Fideszt is,erről ne feledkezzünk meg.”
  • 10. Na ezért is hagytam ott! 2008. június 17. 23:26
    „1. hozzászólás FF 2008.06.17 22:17

    "A kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének felmérései szerint
    ma Magyarországona kereskedelemben 20-25 százalékkal dolgoznak tőbbet az alkalmazottak hetente,mint azt a Munka Törvénykönyve lehetővé tenné."Még tudnak is róla ,még sem tesznek semmit ,meg az ,hogy a dupla bér járna vasárnap az alkalmazotnak,még sem fízetik ki sehol.Nem járok templomba ,nem szeretem a KDMP-t ,de egyetértek velűk.X boltban alig van forgalom ,csak azért van nyítva mondja a fönök ,mert a multik nyítva vannak.Az alkalmazott meg távol a családjától Pl.,és kisincs fízzetve rendesen.
    Pan.cser a "cucuba" megfizzetett szakma volt.Csak
    a hípermarketbe lehet társalógni és csak ott lehet ismerőssel találkozni,? na ne már.”
  • 9. pan.cser 2008. június 17. 22:45
    „Bizonyos bolti dolgozók nosztalgiáznak. Mert a "cucu"ban jó volt, az eladók uralták a terepet. Mi a francnak vannak a vevők így gondolták és ez tetszett nekik. Volt a városban egy cipőbolt, ahol zárás előtt fél órával már felmostak, szerencsétlen cipót próbáló vevőt körbe mosták. Nem méltóztattak a felső polcra felmászni stb. Most küzdeni kell a vevőért és az piszokul fáj. Menjetek el kedves lázongó eladók szalag mellé egy szereldébe ha nem tetszik, vagy traktorosnak. Az embereknek a hét végén van idejük bóklászni és ha tetszik ez nekik, az eladóknak meg nem akkor azt mondom ez utóbbiak senkit nem érdekelnek. A pincér is dolgozik munkaszüneti napon, a nővér is, a benzinkutas is, és sorolhatnám tovább. Ehhez a zsidóknak semmi köze nincs, vasárnap a hipermarketekbe járók nem azért mennek oda mert nekik a szombat az ünnep. A hipermarket a társas kapcsolatok helye, az ember ott találkozhat a legtöbb ismerőssel. Igényeljük és elvárjuk a vasárnapi nyitvatartást.”
  • 8. Goldmund 2008. június 17. 21:52
    „Belgiumban szombat du. 2-kor bezárnak a boltok, mégis működik az ország. Nagy-Britanniában nincs korlátozás, a gyakorlat pedig az, hogy délen és a nagyvárosokban mindenütt vannak vasárnap nyitvatartó boltok, de skóciai kisvárosokban szombaton még estig nyitva vannak, vasárnap viszont zárva. Jónéhány benzinkút is bezár vasárnap ill. éjszaka.”
  • 7. raffy2 2008. június 17. 21:51
    „de itt legyen nyitva mert a gusztos,meg a jo bácsi azt akarják.”
  • 6. higi 2008. június 17. 21:46
    „Jo bácsi ! Te olyan "hüllye "vagy ,hogy a választ se érdemled meg .
    Nézz már utánna a vasárnapi forgalmaknak.Ausztriába ,stb pl egyetlen bolt sincs nyítva vasárnap.”
  • 5. raffy2 2008. június 17. 20:49
    „ez a gusztos ezek szerint mindig vasárnap jár a boltba.mert hogy nem templomban van az tuti.ez hülyébb mint gondoltam.”
  • 4. miracle 2008. június 17. 19:32
    „maci52
    A bevételhez nem elég a bolt, ahhoz a vevő is kell. Nem tudtam, hogy az SZDSZ kényszeríti az embereket, hogy menjenek vasárnap boltba.

    Jo Bacsi
    Nagyon igaz. És hatványozottan igaz a hivatalokra. Kötelezném őket az este 7-ig tartó nyitvatartásra, mondjuk a délelőtt helyett.”
  • 3. maci52 2008. június 17. 18:53
    „Az SZDSZ köztudottan a zsidók pártja,ez nem titok.A multik az ő kezükben van,tehát miért lennének saját ellenségei?Óriási bevétel kiesés lenne a vasárnapi bezárás.”
  • 2. 1% szdsz 2008. június 17. 17:24
    „A kéket azt szeretnék,ha szombaton lenne zárva minden és még az utcára se menjünk ki szombaton!”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

85 milliós kábítószerfogás Budapesten

Két nap leforgása alatt két nagy kábítószerfogás is volt a főváros XIII. kerületében. A Nemzeti… Tovább olvasom