Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

Az utasokon spórolhat a vasút

Felülvizsgálja az utazási kedvezményeket a MÁV-Start azután, hogy a kormány 40 milliárd forinttal csökkenti az idén a támogatást.
Jelenleg 40 különféle jogcímen adnak kedvezményt, közük olyanokat, amelyek megvonása nem járna széles körű felháborodással - írja a Népszabadság. Ilyen például az országgyűlési és uniós képviselők névre szóló bérlete, a 65 évnél idősebb, magyarigazolvánnyal rendelkező külföldi állampolgárok 100 százalékos kedvezménye, vagy a múzeum- és koronalátogatáshoz kapcsolódó díjmentes utazás lehetősége - írja a lap.

Búcsút inthetnek évente 12 menettérti utazásra jogosító 50 százalékos kedvezményüknek a költségvetési szervezeteknél dolgozók, az egyházi intézmények, a társadalmi szervezetek és alapítványok munkatársai is. Szóba került emellett a 65 év felettiek, és a 6 évnél fiatalabbak utazási kedvezményének megnyirbálása; ők a teljes költségtérítés helyett 90 százalékos kedvezményt kapnának.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2009. május 19. 09:51
    „Ha már a takarításra jutó idő... a 2006-os első ütemesben az óra 14. percében érkező vonat fordult Pestre 42-kor, ez tényleg nem sok, pláne ha késett is, de manapság már úgy látom, csak a következő órában fordul, tehát ezt is belazították.”
  • 33. pityesz76 2009. május 18. 17:21
    „Tájékozttásul közlöm a tidztelt panaszkodokkal, hogy a vonatok tiztaságárol(ill nem tisztaságárol) legkevésbé a tskaritok tehetnek
    odabaxxxák kb 20 percre a vonatot amit még hőskorban(értsétek nagyobb létszámmal) sem sikerült 35-40 perc allatt kiganézni a sokszor igénxtelen utasok után(tudom mert egy közeli issmerősöm dolgozik ott)
    mot meg felszaladnak a még hivatalosan ott se állo vonatra a msmák meg az öltönyös barmok, akik aztán felháborodnak ha segge alatt söpörnek...
    aztán meg ott vannak a szemetelők akik a legképtelen helyeken tudnak leggusztustalanabbakat csinálni
    nem müködö wc ajto ésstb amit hiába jelentenek, kakil rá a máv
    ja meg 30 éves romhalmazzal amit csak a kosz tart össze mit tegyenek
    ja meg pont a decemberi sztrájk első napján mentem pestre
    fel busszal, de a tapasztaltak és a jegy ár miatt vissza vonattal jöttem
    szegény kalauznak fogalma nem volt hol járunk de két óra 45 perc alatt mindenhol megállva leértünk Kistelekre:))”
  • 32. geza 2009. május 18. 16:28
    „ifj. Nagy Gábor: A részleteit nem ismerem a dolgoknak. De ha jól emléxem az IC akkor azért (is) bukott meg, mert a sima gyorssal is fel lehetett érni talán 20-30 perccel később (majdnem egy időben indult a két vonat), de ez a menetidő is még elfogadható volt, és a drág helyjegy helyett ezt választották az emberek. Ugye volt anno IC, Gyors (ami most kb az icnek felel meg), illetve személyvonat. Mindenki választhatott...
    Én szívesen járnék a mai napig vonattal (iskolába pestre), ha ezt a 1.50 perces menetidőt tartanák. De mivel most ez ilyen sok, inkább felmegyek kocsival 1óra 30-50 perc alatt (ajtótól ajtóig).”
  • 31. Szemif 2009. május 18. 16:21
    „Ifj. Nagy Gábor!
    A 80-as években expressznek hívták őket, de attól még az a mai IC-vel egyenlő (a jellegét tekintve).”
  • 30. Szemif 2009. május 18. 16:19
    „Na itt van egy-két félreértés, a 80-as évek végétől egészen az ezredfordulóig csak nyúlt a mentidő, mint a rágógumi (a mélypont az IC 2:30-al) mert nem, hogy fejlesztés, hanem jóformán szintentartás sem volt. Most az elmúlt néhány évebn nekiálltak így visszavitték 2:15 körülire a menetidőt, de mivel a vasút is versenyben akart maradni az utasokért, ezért bevezették a hibrid-ütemes rendszert részben tesztként, részben a szolgáltatás színvonalának emeléséért. Ez ugyan menettartam növekedést jelentett (és Szatymazt, mint kényszermegállót eredményezte), de gyakorlatilag duplázta a vonatok számát, így csökkentve az utazási időt, mivel a törzsközönség számára ez a fapados modell jobb, mint a korábbi elit IC-s rendszer például az oszág fővonalai közül itt esett legkevésbé vissza az utasok száma vonaton, és a volán is kénytelen volt az autópályás expresszbuszainak számát csökkenteni, pont azért, mert az emberek maradtak a vasútnál. A dolog, amúgy csak azért nem lett országos, mert a vasutasoknak plusz munkát jelent, így több irányból is fúrták, fúrják, különben ma már nagy valószínűséggel nem lenne klasszikus IC sehol sem. (az is jópofa egyébként, hogy a miénk ebben egy nagyon haladó lépés, például Hollandiában is úgy szervezték át a menetrendet több vonalon, ahogy nálunk a Szeged-Budapest vonalon)
    Egyébként 2004-ben csak Szeged-Kiskunfélegyháza-Kecskemét-Köki-Nyugati állomásokon állt meg az IC. De tényleg volt olyan idősak, mikor Kiskunfélegyházán sem.”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2009. május 18. 16:19
    „Szemif!

    Egyáltalán mióta is van ide IC? Írod a 80-as évek végét, én a 90-es évek elejére tettem volna, de végülis nem egy nagy különbség.

    geza!

    Vedd figyelembe azt, hogy úgy könnyű jó menetidőt elérni, ha minden vonatot félreraksz egy elől. Csak éppen akkor összességében rengetegen szívnak amiatt az egy vonat miatt. Egy megállással most is gyorsabban felérne a vonat, csak akkor ugye ahol nem áll meg, onnan ritkábban lenne vonat és lehetne szidni a hülye MÁV-ot, hogy nincs vonat, hát akkor honnét lenne utas, nem szolgálja ki az igényeket stb. stb. :D”
  • 28. geza 2009. május 18. 15:53
    „Ha emlékeim nem csalnak, az "ős IC" Szeged-Kecskemét-Budapest (itt nem tudom mennyi megállónál) állt csak meg.
    Menetidő 1 óra 50 perc volt, de a sima nem ic is felért 2óra 10 perc alatt...
    Azóta korszerű a pálya, és lassabbak a vonatok. Nem értem az összefüggést :D”
  • 27. Szemif 2009. május 18. 15:45
    „Az örök menetidő vita.....
    Mikor megszűnt 2:14-volt az IC menetideje, 2004-ben 2:15, de volt olyan időszak, hogy csak 2:30 perc alatt ért fel a Nyugatiba. A 80-as évek végén volt olyan időszak, mikor közel 2 óra alatt teljesítette (kecskeméti megállással) a vonat a távot, ez igaz. A pályát 2000 körül kezdték el felújítani, onnantól javult annyira az állapota, hogy bevezethessék a hibridet. Valójában itt sokan egy soha nem volt múlt felé révednek, ami nem baj, csak mókás kicsit. De szerencsére az utasok többsége szereti a hibridet, szóval lehet itt két óra alatti menetidőkről fantáziálni, (a fantázia nem rossz, például sok író ma ebből tartja el magát) de nem lesz benne több realitás, mint a Harry Potterben.”
  • 26. flexsnake 2009. május 18. 15:19
    „2 órán belül volt a menetidő ezt onnan tudom hogy azért mentem én is vele. Hogy pontosan hol állt meg már nem emlékszem. Cegléden mindegyik megszokott. A kivétel meg erősíti a szabályt.

    24. visszavehetnél te is mivel börtönviselt vagy. Én meg soha nem voltam rendőri állományban. Nem is leszek.
    Most sem vagyok :p Sztrájkolni minek???? Zsír állásaim vannak, azt csinálom amit szeretek, akkor amikor szeretném. Nincs mi ellen sztrájkoljak, magam ura vagyok :D”
  • 25. Mathiasking 2009. május 18. 15:17
    „Flexi!

    Kíváncsi lennék mit szólsz a "Lakat kerül Nagyfára" cikkhez történt reakciómra?”
  • 24. Mathiasking 2009. május 18. 15:10
    „1. hozzászólás flexsnake 2009.05.18. 07:12

    Egy kis önmérsékletet tanúsíthatnál már Flexi! Te csak azért nem sztrájkolsz, mert a rendőröket nem illetei meg ez az alkotmányos jog! A rendőrök csak a sztrájkolók ellen vethetőek be!”
  • 23. sziszka1 2009. május 18. 15:07
    „Nézd meg a délutáni vonatokat, érdekes módon azok megállnak Albertirsán és ceglédbercel citynél!
    A menetidő tényleg nem volt 1:40 inkább 1:50 körül volt! ebben tévedtem, sorry”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2009. május 18. 14:55
    „Sziszka1,

    Ha a helyjegyen rajta volt a menetidő is (amiben nem vagyok biztos), nekem az is jó. A 2005/2006-os időszakban még valóban volt külön IC, de 2007-ben már nem, hiszen a 2006 decemberi menetrendváltáskor vezették be az ütemes menetrendet. És akkor az IC menetideje 2:14-ről 2:28-ra nőtt, a gyorsé pedig 2:40 környékéről csökkent 2:28-ra (előkerestem itt az akkori cikkek egyikét).

    A menetrendben most nézem, de mai dátummal lekérve és több különböző vonatra kattintva se látok egyet sem, ami megállna az említett településeken. De ha a pályaépítés miatt van is ilyen, azt ugye te se gondolod komolyan, hogy végleg benne marad a menetrendben?

    flexsnake,

    tőled is akkor fogom elhinni, ha látok akkori menetrendet. A 2 óra alatti menetidő nem lehetetlen, én csak az 1:40-et zártam ki a fizika alapján. :)

    A megállások az én emlékeim szerint kicsit másként voltak, ugyanis eredetileg csak Kecskeméten álltak meg (nem a technika, hanem a város miatt) és Cegléden még később sem, Kiskunfélegyháza és Kőbánya-Kispest következett emlékeim szerint, de Cegléd talán csak az ütemesítéskor (illetve nem is, lehetett egy időszak korábban is) lépett a képbe.”
  • 21. achilleus 2009. május 18. 14:48
    „szeva2006 2009.05.18. 10:54
    " Az így megspórolt pénzt pedig ne a vezetők tegyék zsebre, hanem alkalmazzanak egy részéből takarítókat!"
    A takarítást már kiszervezték. Meg is látszik. érdekes, hogy az ilyesmit nem lehet számon kérni? Vagy valami haveri cég "takarít"??”
  • 20. achilleus 2009. május 18. 14:39
    „Inkább a MÁV szervezeti felépítését vehetnék szemügyre, mennyi igazgatóság, al-igazgatóság és mindenféle ügyosztály működik, mennyi kiemelten magas fizetésű munkatárssal. Mennyi a vezérigazgató fizuja, végbélkielégítése, a nagy büdös veszteséges semmiért??? 75 milla?? A nyereséges ágazatok kiszervezése után már csak az utasokat kell kiszervezni! Persze az igazgató akkor is ott marad, mindenki nyakán.”
  • 19. flexsnake 2009. május 18. 13:18
    „Gabika, a hőskorban az IC-k menetideje 2óra alatt volt. Nem is álltak meg minden sarkon, csak ahol a technika megkövetelte Cegléden biztos.Ma már nem lehet utazni vonaton, gusztustalan. Régen még csak a külföldre menő szerelvények voltak térdig tele szeméttel amik a keletiből indultak. Azok szó szerint térdig tele voltak a szeméttel. Az ár-minőség arány a vasútnál nem érvényesül. A pályák, elavultak, a kocsik utazásra képtelenek. Teljes váltás kell a MÁVnál és ez nem csak vezetői váltás hanem felszerelések, kocsik. Akkor szépen az árakat is hozzá lehetne igazítani a fizetésekhez és valóban jó lenne vasúttal utazni. Ma mindenhova busszal megyek mert egyedül a buszok tudják biztosítani azt a kényelmet amit meg is fizet az ember.”
  • 18. flexsnake 2009. május 18. 13:08
    „3. eddig még nem szorultam rá de ha majd rászorulok, elküldöm a mávnak....”
  • 17. trixi11 2009. május 18. 13:04
    „ember78
    A MÁV dolgozók nem közalkamazottak!”
  • 16. sziszka1 2009. május 18. 12:06
    „Sajnos nem tudok mutatni korabeli menetrendet (de ha kell keresek egy korabeli helyjegyet)! És nem a hőskorban volt az hanem 2005/2006 és még 2007 ben is! Akkor valóban kevesebb vonat ment Ezen a vonalon, és IC -k nem álltak meg ilyen "Citykben", mint Albertirsa, Szatymaz! Megálltak Kőbánya-Kispest, Cegléd, Kecskemét, Kiskunfélegyháza, Szeged! És így tényleg beértek 1 óra 40 perc alatt!

    Az a tény, hogy a MÁV-nak, csak ezen a vonalon működik a kombi vonat! Tény, hogy ebből van a helyjegyek miatt "nyeresége" de ha a vonat 15 percet késik, azonnal felhívom utastársaim figyelmét, hogy induljanak a leszálló helyükön a pénztárba, és váltsák vissza a helyjegyet! Mert ez tűrhetetlen, és nem a vágányzár miatt késik!

    Nézd meg a menetrendben a vonat menetrend szerint áll meg Albertirsán és Ceglédbercelen, emiatt a múlthét óta újabb 7 perccel hosszabbodott a menetidő!”
  • 15. maci52 2009. május 18. 11:57
    „Érdekes,senki sem jutott eszébe hogy a vezéreknek kifizetett milliárdokon kell spórolni??”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Oroszországnak meg kell szabadulnia a régi jelképektől

Egyenlőségjelet vont az ukrán elnök vasárnap a kommunizmus és a fasizmus között. Tovább olvasom