Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Az üzletben az nyer, aki elöl jár

Avantgárd a gondolatvilágában, eredeti és modern a gyakorlatban.

Nem tősgyökeres győri, csak hétéves kora óta él a városban, de mégis Győrt tartja a hozzá legközelebb álló városnak, és ha teheti, hazajön édesapjához, „Császi Bélához, a dokihoz", aki hosszú évtizedeken át gyógyította a gyerekeket. Azt vallja, soha nem érezte hátrányát, hogy nem férfinak született. Sőt, „külső" szempontból egyenesen előnyös a nőiesség. Viszont rettentően sok „belső" vívódást és kompromisszumot jelent anyának és dolgozó nőnek is lenni. A sikerek azonban azt mutatják, Császi Dóra nemcsak a szakmában, de a kompromisszumokban is sikeres és eredményes. Az országosan számon tartott Avantgarde Group igazgatója.

Kormányzati kapcsolatok és PR

Fiatalkora ellenére meglehetősen széles ívű pályát futott be. A győri Kazinczy-gimnáziumot a Külkereskedelmi Főiskola követte, majd marketing és humán erőforrás szakterület jelentős cégeknél, mint például, a Nestlé Hungária, a Budapest Bank, a Korn Ferry International. Azután egy bátor ugrással, otthagyva a vállalti szférát belépett a vállalkozók körébe. Egy kvartett negyedik, csatlakozó tagjaként alapítója és tulajdonosa lett egy olyan cégcsoportnak, amely igyekszik a PR és kormányzati kapcsolatok legmodernebb nemzetközi trendjeit itthon is képviselni. Sőt, legújabban már személyzeti tanácsadásra is szakosodott többek között a marketing és a kommunikáció területén.

A piacképes vállalatmarketing és kommunikáció lényegében egybeesik az ön pályakezdésével. Tudatosan készült erre a szakterületre a gimnáziumot követően?

– Igazság szerint nem voltam tudatos, nem tudtam pontosan, mit szeretnék tanulni. Gazdasági területre szerettem volna menni, de sosem voltam jó matematikából, ezért nem mentem a közgázra, a külker főiskolán pedig angolból és történelemből lehetett felvételizni.

Ezek szerint nem akart édesapja nyomán orvos vagy édesanyját követve a jogász lenni?

– Nem, fel se merült bennem egyik sem. „Elméletileg" szívesen lennék orvos, hogy embereken segíthessek, de a fizika, ami a felvételihez kellett, nem tartozott a kedvenceim közé.


Kellene egy lány is a csapatba


Úgy tűnik, jól ismeri magát, és ennek megfelelően jól lavíroz az élet tengerén. Innováció iránti fogékonysága eddigi életét figyelve kézzelfogható, de honnan az érdeklődés a marketing és a ma egyre divatosabbá váló kommunikáció iránt?

– Az biztos, nem a divat miatt, hiszen az akkor még nagyon gyerekcipőben járt Magyarországon. A Külkereskedelmi Főiskolán az egyik tanáromnak, dr. Fazekas Ildikónak, aki marketingkommunikációt oktatott nekünk, köszönhetem, hogy felkeltette ez irányú érdeklődésemet. A többit az élet hozta.

Az élet nagy rendező. Hogyan került kapcsolatba a ma már kiválóan prosperáló cégével? Együtt találták ki a cégalapítást?

– Úgy csöppentem bele abba a társaságba, amelyben három jó barát, akik előzőleg már együtt dolgoztak, s úgy érezték, kellene egy lány is a csapatba, s miután én már egyikükkel, Schillinger Attilával üzleti kapcsolatban voltam még a Budapest Banknál, felkért, legyek a társuk. Akkor keresett meg a cégalapítás gondolatával, amikor éppen váltani szerettem volna.

Az látszik, hamar befogadták, elfogadták. Mégis érdekelne: nőként könnyebb vagy éppen nehezebb tulajdonostársnak lenni, és egyáltalában a szakmában érvényesülni?


Szülei nem pontosan értik, mit csinál


– A tulajdonostársaimat illetően nagy szerencsém van, mellettük lehet és jó nőnek lenni, azt hiszem, kiegyensúlyozom a férfienergiájukat. Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, csak nekem volt családom, de ezt mindig tiszteletben tartották, azóta pedig nekik is van, így még inkább értékelnek.

Szülei, férje nem féltették a magánszektortól?

– A férjem először kicsit féltett, de most már nagyon büszke rám. A szüleim is örülnek a sikereimnek, bár szerintem nem teljesen értik, hogy pontosan mit is csinálok. Az ő pályakezdésükkor ezek a szakmák, mint marketinges vagy PR-os, még nem léteztek.

A munka mellett jut idő családra, szórakozásra, társaságra?

– Igyekszem minél több időt tölteni a családommal, a kislányommal. Vele is elég sok közös programot szervezünk, de amikor van egy kis szabadidőm „magamra", akkor viszonylag gyakran járok színházba, koncertre. Szeretem a kortárs irodalmat, a filmeket. Elég kevés idő jut a barátaimra, akik közül a legtöbb győri, és bár sokan már máshol élnek, ugyanúgy tartjuk a kapcsolatot, mint amikor még egy városban laktunk.

Nem az számít, mi van a névjegykártyára írva

Sikeres embernek tartja magát? Mire büszke?

– Igen. Van egy boldog kis családom, sok a barátom és szeretem a munkámat. Nekem ez a siker. Legbüszkébb a családomra, a kislányomra vagyok, de természetesen a cégünkre is. Büszke vagyok arra is, hogy a cégnél baráti, szinte családias a légkör, ezért aztán szinte nulla a fluktuáció.

Mit szeretne elérni? Merre tovább?

– Szakmailag mindennap szembesülünk új lehetőségekkel és problémákkal, de éppen ezért folyamatosan tanulunk és fejlődünk. Amúgy sem az számít, hogy mi van a névjegykártyánkra írva, hanem hogy ezt még sokáig tudjuk így együtt folytatni. Szeretnénk még egy gyereket. Lehet, hogy kompromisszumokkal, de a munka és a család is jobban összeegyeztethető egy saját vállalkozásban. Egyébként is nem az a fontos, hogy én legyek az előtérben, sokkal inkább hogy a cég jól menjen, és ezt a háttérből is tudom segíteni.

VILLÁMKÉRDÉSEK – Villámválaszok

1.
Emlékszik, milyen érzés volt az első millióját megszerezni?

– A megkeresett pénzünket általában egyből befektetjük, hogy továbbléphessünk.

2.
Elég akarni a sikert?

– Nem. Szerintem kell hozzá egy nagy adag szerencse is, jó emberi kapcsolatok és rengeteg munka.

3.
Mit tart ma a legjobb befektetésnek?

– Az emberi kapcsolatokat.

4.
Mennyit áldoz jótékony célokra?

– Sajnos nem eleget. Számszerűen nem tudom pontosan. A cég nevében is adunk jótékony célokra. Magánjelleggel pedig az iskolánk alapítványát támogatjuk rendszeresen.

5. Gazdag embernek tartja magát?

– Igen. Mindenem megvan.

6. Mi a sikeres vállalkozás titka?

– Szakmai megalapozottság, minőség, kreativitás, merészség, függetlenség és a csapat!

7. Lesz a vállalkozásának újabb nagy dobása?

– A kommunikációs területen egy-egy jelentős új ügyfél megszerzése is elég nagy dobás és kemény munka. Mindig nyitott szemmel járunk, és ha látunk fantáziát valamilyen új területen, esetleg külföldön, akkor megnézzük, mit lehetne belőle kihozni.

8. Támogat-e fiatal pályakezdő vállalkozókat, vállalkozásokat?

– Dolgozunk együtt pályakezdőkkel, alvállalkozóként, partnerként. Sokan jönnek hozzánk a saját szakmai területünkről tanulni, pl. gyakornoki pozícióban, de nem szervezett formában. Viszont szívesen tennénk! 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Heller László

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megalakult az Állami Egészségügyi Központ

Tovább olvasom