Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

Bajnai: 2014. január elsején jöhet a magyar euró

A magyar válságkezelés nem a következő választásra, hanem a következő évtizedre koncentrál, ha a választás után marad elég bölcsesség és kitartás, akkor 2014. január elsején bevezethető a magyar euró - írja a Népszabadság csütörtöki számában Bajnai Gordon.
A miniszterelnök szerint az euró bevezetése akkor járul hozzá az ország tartós gyarapodásához, ha növekvő foglalkoztatás, és az EU-s átlagot nagyjából két százalékkal meghaladó négy százalék körüli tartós gazdasági növekedés társul hozzá.

Magyar euró, bővülő foglalkoztatás, gyors növekedés – ezek a következő négy év céljai.

A közelgő választás fordulópont: vállalják-e a felelősség kényelmetlenségét azok, akik arra felhatalmazást kapnak. Ha igen, Magyarország visszafordíthatatlanul lehorgonyoz Nyugaton. Ha az illúziókeltést és csodavárást választják, megmarad Nyugat és Kelet között, válságból válságba sodródva - fogalmaz Bajnai Gordon.

Sekélyes dolog, ha a politikai kampány arra korlátozódik, azzal ígér csodát, hogy a hatalomban legyen változás. Ennél több kell: Magyarországnak kell megváltoznia. Itt és most ez a józan ész politikája - írja cikkében a miniszterelnök.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. nemecsekerno_007 2010. február 19. 10:10
    „33. Túróvarázs 2010.02.18.

    "mit ugráltok, először teljesítmény kell, azután a jutalom"

    ez a szomorú igazság, amit a politikusok nem nagyon hangoztatnak. "nem ígérhetek mást, csak vért, könnyeket és szenvedést" Ha valaki mond is ilyeneket, arra egyből rávágják, hogy vészmadár. mer a magyarnak jobban fekszik a kegyes hazugság, mint a fájdalmas igazság. :(

    "a BKV, MÁV, állami hivatalok teljesítményét együtt említeni a versenyszférával, értelmetlen dolog"
    hát ez maga a probléma. :( Attól, hogy valami állami, nem kell drágának és alacsony hatékonyságúnak lennie. Csakhát a szocializmus még velünk él. :( A velünk élő 80-as évek, amit már akkor hitelekből finanszíroztak.
    Nem tudlak és nem akarlak meggyőzni, nekünk Mohács kell és még lehet, hogy abból se jó következtetést vonunk le. :(”
  • 35. bambinaXX 2010. február 18. 22:46
    „suhym! "diszkrét báj".. ezen is röhögnék, ha nem inkább sírni lenne kedvem.
    Felháborító amit művelnek!”
  • 34. bambinaXX 2010. február 18. 22:39
    „29, 30! :DDD”
  • 33. Túróvarázs 2010. február 18. 17:37
    „26. hozzászólás nemecsekerno_007

    "Ehhez EU zónához igazított teljesítmény és hatékonyság kell minden szektorban. BKV, MÁV, állami hivatalok, versenyszféra. Valamint EU-s munkakultúra. Menne ez nekünk? Akkor utána jöhet az 1000 eurós minimálbér."

    Ez nagyon ellentmondó dolog. Értelmezhetem úgy is, hogy "mit ugráltok, először teljesítmény kell, azután a jutalom" Ha ez így van, akkor mi fog változni 2014-ig?
    Amellett, meg a BKV, MÁV, állami hivatalok teljesítményét együtt említeni a versenyszférával, értelmetlen dolog. A fogyasztói társadalom már meg lett teremtve ebben az országban, szinte minden ami kell a versenyszférához, de elfelejtették a pénzt beletenni (magas fizetés) a rendszerbe, hogy jól működjön a dolog. Olyan mintha építettek volna egy nagy teherautót, amit már csak meg kellene tankolni. Na ez a "tankolás" a magas fizetés. Sajnos nem győztél meg.”
  • 32. ja 2010. február 18. 16:02
    „Ez mind csak azért van, hogy legyen min csámcsogni a népnek,addig se figyel rájuk senki.
    Valójában az euró volna a legjóbb,de ez nem csak rajtunk múlik.”
  • 31. .suhym. 2010. február 18. 12:27
    „Nagyon örülök, hogy libás Gordonkáék így a választások "előestéjére" úgy megvilágosodtak, már azt is tudják, hogy a következő kormánynak mit kell majd tennie.
    Volt 8 évük a "kibontakozásra", és hova is jutottunk?
    Van azért egy diszkrét bája a dolognak, hogy ők osztják az észt, mit , hogyan is kell majd csinálni!”
  • 30. achilleus 2010. február 18. 12:25
    „28. hozzászólás achilleus 2010.02.18. 11:46
    de az MSZP bevezetné a béren kívüli juttatást a nyugdíjasok körében is. (ezen már meg sem lepődök, "béren kívüli juttatás nyugdíjasoknak" - ízlelgetem!!!!!)

    RÁJÖTTEM!!! Az MSZP jegyben akarja kiadni a nyugdíjak egy részét!: lesz kenyérjegy, zsírjegy, szénjegy, WC-papírjegy, fogkrémjegy, megözvegyülőknek temetési jegy . ... Egyáltalán minek is kell nyugdíjat adni? Jegyet nekik! Hajrá MSZP!”
  • 29. dodó 2010. február 18. 12:17
    „Megígértük, hogy meg fogjuk ígérni! - "Tudjuk, merjük, tesszük!"”
  • 28. achilleus 2010. február 18. 11:46
    „27. hozzászólás sima 2010.02.18. 11:24
    Íme még néhány 180 fokos fordulat, persze aki hisz ennek a bandának meg is érdemli:
    2010-02-18 10:24 (megjegyzéseimmel!)
    A Népszabadság beszámolója szerint a melegétkezési jegyek után nem kellene adót fizetni, (!!!!most törölték el az adómentességét!!) de az MSZP bevezetné a béren kívüli juttatást a nyugdíjasok körében is. (ezen már meg sem lepődök, "béren kívüli juttatás nyugdíjasoknak" - ízlelgetem!!!!!)

    Mesterházy Attila a többi között a reálbérek emeléséről és adócsökkentésről is beszél majd a szombati kampánynyitón. (Most nem számít a "hiánycél!!!! Eddig mit csináltak?) A szocialisták ezen kívül támogatják az ombudsman javaslatát, hogy készüljön statisztikai adatgyűjtés a bűnelkövetők származásáról. (Eddig ez rasszizmusnak számított MSZP-s berkekben!!!!)”
  • 27. sima 2010. február 18. 11:24
    „25. Valóban különös ez a 180 fokos fordulat . Pont azok kampányolnak az Euró mellett akik megakadályozták hogy Magyarországon megszűnjön ez az átváltási mizéria. Ezen érdemes elgondolkodni.”
  • 26. nemecsekerno_007 2010. február 18. 11:14
    „23. Túróvarázs 2010.02.18.

    - mindent Euróért (vagy dollárért) veszünk, ki lehetne küszöbölni az árfolyamingadozásból eredô veszteségeket.
    - egyszerüsödik az adminisztráció a cégeknél
    - stabilabb az euro és nincs annyira kitéve a külsô támadásoknak mint a forint
    Nagyjából ezek miatt, de voltak errôl cikkek.

    "Nekem nem az euró kell, hanem az EU zónához igazított minimálbér (800-1000 euro) átszámítva forintba!"

    Ehhez EU zónához igazított teljesítmény és hatékonyság kell minden szektorban. BKV, MÁV, állami hivatalok, versenyszféra. Valamint EU-s munkakultúra. Menne ez nekünk? Akkor utána jöhet az 1000 eurós minimálbér.”
  • 25. achilleus 2010. február 18. 11:11
    „23. hozzászólás Túróvarázs 2010.02.18. 11:05
    Devizahitel ügyben éppen jó lenne, ugyanis megszűnne az árfolyamkockázat. Abban pedig nagyon igazad van, hogy valakiknek érdeke volt az euró 2007-es bevezetésének megfúrása. Főképp azoknak, akik devizanyerészkedést folytathattak a forint árfolyamával, ebbe a körbe a ciprusi offshoros banda tartozik: Simor András jegybankelnök (!!!!!), Bajnai Gordon - Gyurcsány Ferenc és köreik. Tényleg feltűnő, hogy euróval kampányolnak azok, akik mindent elkövettek a bevezetés elszabotálására. A valutában történő eladósítás is az ő művük. Ezek kíméletet nem érdemlő gazemberek.”
  • 24. nemecsekerno_007 2010. február 18. 11:07
    „21. sima 2010.02.18.

    "CIA has predicted that the European Union will break-up within 15 years unless it radically reforms its ailing welfare systems."

    Nincs ezzel baj, ez egy elemzés ami felhívja a figyelmet a reformok szükségességére. Az a hibás a mi megközelítsünkben, hogy kihagyjuk a cselekvés lehetôségét. Válságban van a kapitalizmus. Mindig is abban volt, csak a problémakezelô protokoll kicsit más mint itt. Lassúbb ugyan mint az Egy.Áll.-ban, de ettöl függetlenül hatékony. Amíg mi hitelekböl kamu jólétet finanszírozunk, addig ök szerkezeti átalakításokat hajtanak végre. Mi tévedünk, nem ôk. :( Erre próbáltam rávilágítani. Az EU vagy az euró nem megváltás. Csupán egy lehetôség aminek vannak elônyei és hátrányai, ha ügyesek vagyunk akkor az elönyeit jobban ki tudjuk használni. Ha Mo. nem EU taggként kapta volna be ezt a mostani válságot, akkor megnézhettük volna magunkat. Argentina sorsára jutottunk volna. :(”
  • 23. Túróvarázs 2010. február 18. 11:05
    „Valaki magyarázza már el nekem, de lassan (lendvaisan), hogy megértsem, hogy miért várjuk úgy az eurót mint a megváltót?
    Annyira kell az nekünk?
    Ráadásul, pont egy bankárkiszolgáló kormány vezetője mondja nekünk, hogy jön az euró? Mintha nekik is az lenne a jó. Pedig a fenéket.
    A deviza-forint árfolyammal nem véletlenül a hitelt folyósító bankok járnak a legjobban?
    Tegye fel a kezét, akinek az egy évvel ezelőtti 310 forintos eurót alapul véve felemelték a törlesztőrészleteit, de nem csökkentették vissza azóta sem , pedig már 10 hónapja 270 körül mozog az árfolyam?
    Ennyire vakok vagytok?
    Nekem nem az euró kell, hanem az EU zónához igazított minimálbér (800-1000 euro) átszámítva forintba!”
  • 22. achilleus 2010. február 18. 10:46
    „http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=146049
    Varga Mihály interjújára válaszolt a szellemi törpe. Valamit neki is ígérnie kellett, 1 évvel korábbit persze. A tolvaj nem hazudtolja meg magát

    "- Mikor lehet eurónk? - Utoljára frissítve: 2010. február 17., 12:57
    - Nagyon bízom benne, hogy 2015-ben Magyarországon már euróval lehet fizetni.
    - Ehhez 2013-ra rendbe kell tennünk a gazdasági mutatókat, 3 százalék alá kell szorítani az államháztartási hiányt.
    - Ezt is jelentheti."”
  • 21. sima 2010. február 18. 10:45
    „18. Itt egy kis segítség : http://www.idresearch.hu/htmls/linkgyujtemeny.html
    Egyébként , ez az elemzés olvasható volt néhány napilapban is.”
  • 20. magyarock1 2010. február 18. 10:37
    „Soha nem lesz eurónk, Görögország bedőlt,Portugália,Spanyolország talán Olaszország rövid időn belül bedől. Szerbiának jövőre nem lesz kihez csatlakoznia, mivel kimúlt az eu.”
  • 19. sima 2010. február 18. 10:37
    „18. Forrás ? Nálad nem működik a gugli ?? Keress rá !!”
  • 18. nemecsekerno_007 2010. február 18. 10:32
    „10. KolompárRómeó 2010.02.18.

    Nem 10 hanem 20-30 éve megy így, azért mert nem sikerült megcsinálni a struktúrális reformokat. Egyébként nem tudom mit jósolgatnak, asszem ez is a kampány része.

    14. nanemaaa 2010.02.18.

    Elég fontos a makrogazdaság stabilitása, mert milliárdok mehetnek el a megugrott kamatokra. Hála Istennek az utóbbi 1-2 évben páran a börükön érezték, hogy mér´ fontos ez. Egyszer talán megtanuljuk... :(

    17. sima 2010.02.18. 10:06

    Forrás? Jó lenne ha megadnád. Egyébként mindig vevök voltunk az ilyen elméletekre. :) A kapitalizmus recseg-ropog és hamarosan össze fog omlani. Ezt kb. 40 évig mondogatták. Aztán csak nem omlott, ellentétben velünk akik ettöl a rogyadozó rendszertôl vesszük fel a hiteleket. És még szidjuk az "segélyeken élô cigányokat" Pofánk az van, jó vastag börrel. :(”
  • 17. sima 2010. február 18. 10:06
    „Egy C.I.A. elemzés szerint ( ami még George Bush kormányzása idején készült ) , az Európai Unió gazdasága 2020-ra összeomlik. Ezt az elemzők arra alapozzák hogy a Kínai , Indiai , Japán ill. az USA gazdasága ill. pénzügyi ereje valamit az Orosz pénzügyi erők szorításában ( olaj és gáz csapok elzárása , korlátozása ) az EU. nem tud gazdaságilag talpon maradni. Ehhez még társul az EU lakosságának folyamatos elöregedése , ill. népesség fogyása. Az elemzés megemlíti még a volt Kelet Európai országokban ( akik már szintén EU tagok ) fellépő nagy munkanélküliséget , ill. ezeknek az országoknak a szükülő piacait.
    Ezek után nem hiszem hogy jó hírnek számít , hogy Magyarországon 2014-re az EU lesz a tervezett fizető eszköz.
    Nem véletlen , hogy néhány EU tagország felvetette azt a kérdést , hol szerepel az EU belépési szerződésében hogyan és milyen feltételekkel lehet kilépni ebből a szövetségből.”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előzetesben a társait zsaroló diák

Nem jogerős végzésével előzetes letartóztatásba helyezte szerdán a Nyíregyházi Városi Bíróság azt a… Tovább olvasom