Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Bajnai szerint Bayer foltot ejtett Orbán becsületén

A DK tüntetést szervez vasárnapra azért, hogy a politikust kizárják a Fideszből. Bajnai egységes kiállást sürget Bayer Zsolt írásával szemben.
Az MSZP roma tagozata felháborító provokációnak tartja a cikket

Felháborító és ízléstelen provokációnak tartja az MSZP roma tagozata Bayer Zsolt szombati írását.

A szocialista párt roma tagozata ugyanakkor az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta, a Magyar Hírlapban megjelent publicisztika célja a figyelemelterelés is lehetett. "Közel van a következő választás, a Fidesz-kormány ámokfutása miatt Magyarország közigazgatási, oktatási, gazdasági és társadalmi viszonyait tekintve is romokban hever, és erre fideszes tollnokok provokációval, figyelemeltereléssel reagálnak" - olvasható.

Az MSZP roma tagozata kiemelte, hogy a magyar társdalom az elmúlt időszakban kifejezésre juttatatta: nem kér a gyűlöletből, az antiszemitizmusból és a rasszizmusból, "bárhogyan is legyen az becsomagolva".

Arra is kitértek, hogy támogatnak minden olyan kezdeményezést, amely a gyűlöletbeszéd megállítását célozza.

Bayer Zsolt szóban forgó szombati írásában a szigethalmi késelésre utalva úgy fogalmazott: akiket megkéseltek "a gyáva, undorító, kártékony állatok". Hozzátette: "a tények pedig ezek, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre. (...) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik. (…) Állatok meg ne legyenek. (…) Ezt kell megoldani - de azonnal és bárhogyan!" - zárta írását szombaton Bayer.

A publicista kedden válaszolt a bírálatokra. Ebben azt írja: szándékosan félreértették mondatait. "Nem akarom likvidálni a cigányságot, sem egy részét, sem egyetlen cigányt. (...) Rendet akarok. Azt akarom, hogy minden tisztességes cigány ember boldoguljon ebben az országban, és minden, társadalmi együttélésre képtelen és alkalmatlan cigány pedig legyen kirekesztve a társadalomból" - tette hozzá keddi írásában Bayer Zsolt.

Selmeczi: a közélet szereplői nem írhatnak indulatból

A közélet szereplőinek nem szabad indulatból nyilatkozniuk vagy írniuk - kommentálta Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője Bayer Zsolt szombati Magyar Hírlap-beli cikkét, amelyben a szigethalmi késelésre utalva fogalmazta meg véleményét.

Bayer Zsolt újságíróként írta az ominózus sorokat egy független napilap publicisztikai rovatában - mondta keddi budapesti sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre Selmeczi Gabriella, hozzátéve ugyanakkor: a Fidesz megérti bizonyos bűnügyekkel összefüggésben a társadalom indulatait - hiszen rövid időn belül például már a második sportolót késelték meg -, de egy közszereplőnek nem szabad indulatból írni vagy nyilatkozni.

Azzal kapcsolatban, hogy Bayer Zsolt Fidesz-tag is egyben, a szóvivő közölte: a kormánypárt minden esetben az alapszabályában foglaltak szerint jár el, így ha egy tag úgy gondolja, eljárást akar indítani a párton belül, megteheti a helyi alapszervezetnél, egyelőre azonban nem tud ilyenről beszámolni, "de ez nem azt jelenti, hogy nem fog érkezni a közeljövőben".

Kérdésre válaszolva elmondta ugyanakkor azt is: a társadalomnak megvan a joga, hogy véleményt formáljon egy újságíró cikkével kapcsolatban, azt azonban nem tartaná jónak, ha a Fidesz testületileg állást foglalna újságírók publicisztikáival kapcsolatban.

Arra a felvetésre, hogy Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter hétfőn az ATV Egyenes beszéd című műsorában elítélte Bayer Zsolt szavait, Selmeczi Gabriella úgy reagált: Magyarországon szólás- és véleményszabadság van, "Navracsics Tibor elmondta a véleményét".

A szóvivő egyúttal óva intett attól, hogy egy platformra kerüljön, összemosódjon Bayer Zsolt újságíróként megfogalmazott véleménycikke és a jobbikos Gyöngyösi Márton országgyűlési képviselőként tett korábbi parlamenti felszólalása, amelyben annak felmérését szorgalmazta, hány olyan zsidó származású ember van az Országgyűlésben és a kormányban, aki nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

Azzal kapcsolatban, hogy a Demokratikus Koalíció (DK) tüntetést szervez Bayer Zsolt cikke miatt, Bajnai Gordon volt miniszterelnök, a Haza és Haladás Egyesület elnöke pedig egységes kiállást sürget az írással szemben, a Fidesz szóvivője azt mondta: mindenkinek jogában áll demonstrálni és véleményt nyilvánítani, de az MSZP-nek és a DK-nak nincs morális alapja, hogy emberi jogi kérdésekből, demokráciából oktasson bárkit is.

A sajtótájékoztatón részt vevő Kontur Pál, a Fidesz munkástagozatának vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország dolgozta ki az európai uniós romaprogramot, és a kormánynak, valamint a Fidesznek is az az álláspontja, hogy a romákat taníttatni kell és munkát adni nekik, ugyanis csak így tudnak előrébb jutni. "Tessék erről írni, ezzel foglalkozni!
A Fidesznek ez a szándéka" - mondta a politikus, hozzáfűzve, hogy valóban kell beszélni Bayer Zsolt cikkéről, de nem szabad eltúlozni a dolgot, hiszen Magyarországnak nem volt még olyan kormánya, amely annyit tett volna a cigányságért, mint a jelenlegi.

Bayer Zsolt szóban forgó írásában a szigethalmi késelésre utalva úgy fogalmazott: "Akiket megkéseltek a gyáva, undorító, kártékony állatok." Hozzátette, "a tények pedig azok, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre. (...) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik".

Bajnai szerint Bayer foltot ejtett Orbán becsületén

Jobb- és baloldali demokraták egységes kiállását sürgeti Bayer Zsolt szombati írása miatt Bajnai Gordon. A Haza és Haladás Egyesület elnöke az MTI-nek kedden küldött közleményében azt írta: a publicista foltot ejtett a Fidesz és Orbán Viktor becsületén, ezért "Magyarország joggal várja el tőlük, hogy letöröljék azt".

A volt kormányfő felidézte, hogy a magyar politikai élet képviselői tavaly decemberben korábban nem látott egységet mutattak: a jobbikos Gyöngyösi Márton parlamenti felszólalása miatt rendezett, nácizmus elleni tüntetésen rajta kívül Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető és Mesterházy Attila, az MSZP elnöke is felszólalt.

Ma ugyanerre az egységes kiállásra van szükség - írta Bajnai Gordon, hozzátéve: tűrhetetlen, erkölcstelen és embertelen, hogy Bayer Zsolt a Magyar Hírlapban megjelent írásában "állatoknak nevezte honfitársaink egy csoportját".

"Bayer Zsolt nem demokrata, mert vélt vagy valós konfliktusait erőszakkal akarja megoldani, mert magyar állampolgárokat a saját hazájukban fenyeget, és (...) rasszista, mert emberek egy csoportját igaztalan általánosítások alapján bélyegzi meg és rekeszti ki" - olvasható a közleményben.

A Haza és Haladás Egyesület elnöke azt is megemlítette, hogy az újságíró Orbán Viktor miniszterelnök barátja és a Fidesz ötös számú párttagkönyvének tulajdonosa. Ezért szerinte a kormányfő nem maradhat néma ebben az esetben, "amiképpen nem hagyhatja figyelmen kívül Bayer Zsolt uszítását a Fidesz sem". Hozzátette: a méltányosabb közbeszéd és közgondolkodás kialakításában mindenkinek van felelőssége.

"Meg kell válogatnunk a barátainkat és a politikai szövetségeseinket, a párttársainkat is. (...) Bayer Zsolt foltot ejtett Orbán Viktor és a Fidesz becsületén: Magyarország joggal várja el tőlük, hogy letöröljék azt" - írta Bajnai Gordon, hozzáfűzve, "a kirekesztés bűne nem kisebb akkor, ha szövetségesünk vagy párttársunk fogalmazta meg a gyűlölet szavait".

"A Fidesz adjon félreérthetetlen, szervezeti választ Bayer Zsolt cigánygyűlölő írására, valamint arra, hogy megtűri-e tagjai között azokat, akik ilyen és ehhez hasonló kirekesztő, gyűlöletkeltő ideológiákat képviselnek és terjesztenek Magyarországon" - szólított fel a volt kormányfő.

Bayer Zsolt szóban forgó írásában a szigethalmi késelésre utalva úgy fogalmazott: "Akiket megkéseltek a gyáva, undorító, kártékony állatok." Hozzátette, "a tények pedig azok, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre. (...) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik."

DK: a legfőbb ügyész indítson eljárást Bayer Zsolt ellen

Demokratikus Koalíció (DK) felszólítja Polt Péter legfőbb ügyészt, hogy hivatalból indítson eljárást Bayer Zsolt ellen a Magyar Hírlapban szombaton megjelent írása miatt. A párt emellett arra kéri a demokratikus ellenzéki pártokat, civil szervezeteket és egyházakat, hogy a DK kezdeményezésére vasárnap közösen tüntessenek azért, hogy Bayer Zsoltot kizárják a Fideszből.

Vadai Ágnes független országgyűlési képviselő keddi sajtótájékoztatóján fertelmesnek, undorítónak és visszataszítónak nevezte, hogy "a nyilas szellemiségű Magyar Hírlapban Orbán Viktor miniszterelnök barátja cigányállatnak nevezett magyar embereket és egyértelműen, tudatosan és előre megfontolt szándékkal népirtásra buzdított".

Úgy fogalmazott: a DK felszólítja a legfőbb ügyészt, hogy hivatalból indítsa meg az eljárást Bayer Zsolt ellen, és ne legyen tekintettel arra, hogy valamikor ő is a Fidesz képviselőjelöltje volt.

Hozzátette: a DK ezen kívül arra kéri a demokratikus ellenzéki pártokat, hogy vasárnap délután 3 órakor közösen tüntessenek a Fidesz Lendvay utcai székháza előtt, ha addig nem történik meg Bayer Zsolt kizárása a Fideszből. Mivel pártja erre kevés esélyt lát, a tüntetést már bejelentette a rendőrségen - jegyezte meg Vadai Ágnes.

Arról is beszámolt, hogy Molnár Csaba DK-alelnök levélben kérte az Országgyűlés demokratikus ellenzéki pártjait, az ellenzéki egyeztetésben részt vevő szervezeteket, valamint az egyházakat, hogy csatlakozzanak kezdeményezésükhöz, és "együtt tiltakozzanak a kormánypárt rangjára emelt rasszizmus ellen".

Felidézve, hogy Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, valamint Németh Szilárd, Csepel fideszes polgármestere is elhatárolódott az írástól, azt mondta, a DK szerint nem elég magánvéleményeket megfogalmazni, a Fidesznek kollektíven kell fellépnie az ügyben.

Bayer Zsolt szóban forgó írásában a szigethalmi késelésre utalva úgy fogalmazott: "Akiket megkéseltek a gyáva, undorító, kártékony állatok." Hozzátette, "a tények pedig azok, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre.(...) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik."

Olvasóink írták

85 hozzászólás
  • 85. történész 2013. január 09. 22:51
    „83. DobóI

    Te is kaptál combot.Igen ha nem ott akkor itt és pont olyan pártkatona vagy mint akik ellen harcolsz...csak te nagy cafrangban..”
  • 84. jozko 2013. január 09. 21:18
    „Ügyes...mármint Bajnai.

    Azt állítja: Bajer foltot ejtett Orbán becsületén...

    Ellenpéldával élve ha azt mondom, a vastag szemöldökű, nagyorrú /ortodox változatban hosszú pajeszú/ igazhitűektől kitelik az ilyen "kettős csavar" , akkor burkoltan megdícsértem Bajnai Gordont, anélkül hogy sértő szándékkal a világnézetére tettem volna utalást?
    Pedig lehet , hogy vérig akartam sérteni és mások szemében lejáratni?
    Ügyesen lecsaptak erre a Bajer kirohanásra.
    Tény, hogy egy képviselőnek diplomatikusabban kell/ene nyilatkoznia, de ettől még igaza van.
    Az ilyen késelő, felfegyverkezett, nyilvánvalóan a gyilkolásra mindig kész és azt profi módon végre is hajtó gazembereknek akasztófán a helye.
    Ha most valaki azt állítja, hogy egy szóval is leírtam bármelyik felekezet vagy világnézet, vallás nevét , az olvassa el újra a hozzászólásomat!
    Ja, hogy a bűnügyi statisztikák és a börtönökben ülő nehézfiúk "hovatartozása" a napnál is világosabban mutatja az igazságot: ez van, le sem lehet tagadni.
    Bajnaiék pedig politikai tőkét próbálnak kovácsolni maguknak - bármi ! áron.
    De azért az árat más fizesse - pajeszos rafinéria.”
  • 83. DobóI 2013. január 09. 19:41
    „Egy becstelen libatolvaj véleménye mióta számit?”
  • 82. történész 2013. január 09. 18:26
    „74. igazságkereső

    Nem kellene ködösíteni.Ez a kijelentés nem a múlt homályában hanem a napokban történt.Ha euz a FIDESZ ideologiája akkor bizony ebből a pártból és katonáiból nem kérek a magam részéről.Ez már több mint politikai harc,,ez annál több.
    Lesz még időszak amikor mindenki tagadni fogja,hogy valamikor is egyetértett az ominózus kijelentéssel...”
  • 81. sz27 2013. január 09. 18:14
    „Bakos András a mai (valóság nagybátyák) cikkével beállt bal libik közé vagyis szokásának megfelelően hozta magát.Ez a áll szentség hányingert kelt bennem .Számomra külön öröm hogy Kertész Imre nem ír többet a Magyaroknak.Kertész Imre a nyomába sem léphet VASS ALBERTNEK! Bakos úrtól azt kérem hogy sétáljon egyedül spontán végig a liberálisan Roma,magyarul cigány soron éjszaka . Aztán ha megússza írja le véleményét és idézzen Kertész Imrétől valami szép ideillőt.”
  • 80. gyukolac 2013. január 09. 17:10
    „Aki elolvasta a cikket és van egy kis tapasztalata az orkokkal kapcsolatban tudja, hogy igaza volt Bayernek és ez fáj a sleppnek. Bele is írta a cikkbe, hogy: na ez a mondat ki fogja verni a biztosítékot. Így is lett.
    Navracsicsot is megértem, hiszen a külföldnek is meg kell felelnie a kormánynak.”
  • 79. queenmargareth1 2013. január 09. 16:09
    „roma gyilkosságokról világhírű film készült, fordítottja nem történik meg, mert egy cikkért háború van. Szegény "áldozatok."”
  • 78. maros50 2013. január 09. 15:35
    „Bayer bár mit írhat a romákról megteheti, védelem alatt áll.Ezt a cikket más nem írhatta volna meg,mert sehol nem kapott volna helyet a közlésére.Bayer azt is megteheti,hogy egy népcsoportot minősítsen,állatnak nevezzen és származáshoz kösse a bűncselekmény elkövetőjét.Akkor volna egyenes jellem a szememben ha megjelent volna írása a roma gyilkosok esetében is akik ártatlan embereket végeztek ki,akik történetesen nem cigányok voltak.Vagy a brutálisan kivégzett kaposvári kis magyar gyermek gyilkosait is minősíti származásuk alapján,ha már ennyire fontos a származás megjelölés.És mindezek után ki kellene állni Bayer mellett és tisztelegni? Itt nem arról van szó,hogy nem kell elítélni a bűnözőket,hát kiszeret bűnözök között lenn mert én biztosan nem,Csak felháborító és szégyen,hogy a bűnözőket nem egyenlő mércével mérik,mert csak a romák esetében van származás.”
  • 77. czindi 2013. január 09. 13:52
    „70. rózsakert, azt hiszem, már leírtam (valahol ) más a HIT, más a VALLÁS, és más az EMBER, aki esetleg irányít. Ahogy egy tehetetlen, pipogya kormány miatt sem az egész országot kell elmarasztalni, úgy a vallást sem az esetleg eltévelyedett vezetői miatt kell negligálni!És sorolhatnám a sort: a cigányságot sem a soroksári esetről kellene megítélni. A soroksáriakat kényszer-munkatáborba zárni egy életre, és mehetünk tovább. De amíg nincs mutatva 1: kivezető út a nyomorból, tudatlanságból, 2. nincs ELRETTENTŐ HATÁSÚ BÜNTETÉS, addig ne is reménykedjünk kedvező fordulatban!”
  • 76. Óperenciás 2013. január 09. 12:53
    „Nem is hallottam a Bayer Zsolt hisztériát kiváltó írásáról.
    Olvasom a fenti cikkben az idézeteket:
    Bayer Zsolt szóban forgó írásában a szigethalmi késelésre utalva úgy fogalmazott: "Akiket megkéseltek a gyáva, undorító, kártékony állatok." Hozzátette, "a tények pedig azok, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre.(...) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik."
    Érdekes.
    Ezek miatt megy a balhé?
    Evidenciák miatt?
    Valóban felháborító az MSZP kampányhisztériája.
    A DK bulvárpárt, nem érdemes rájuk a szót vesztegetni.”
  • 75. pala1964 2013. január 09. 11:08
    „74, olyan, hogy ideiglenes miniszterelnök, olyan nincs - vagy éppenhogy mindenki az, szerencsénkre...

    az meg, hogy egy cég csődbe megy, és ennek vesztesei is vannak, az bizony ma sem ismeretlen... én úgy gondolom, hogy a jelenlegi gyalázatos gazdasági ´teljesítmény´ (vő: szomszédos országokéval) sokkal több életet tett és tesz tönkre, mint a Hajdú-Bét esetében...

    amúgy a gyengébbek (téged is beleértve) kedvéért szögezzük le, hogy azt a mondatot: "egy év, egy kormány, egy forint" nem szeretett vezéred mondta (és járt is el eszerint, hanem Bajnai Gordon...

    majd ha ingyér´ ronbolják a gazdaságot tovább szeretett vezetőnk és tsai, majd akkor össze lehet vetni dilettantizmusukat Bajnai tűzoltó tevékenységének eredményeivel”
  • 74. igazságkereső 2013. január 09. 10:41
    „Mielőtt mások becsületén ejtett foltról értekezik valaki- kiváltképp, ha ezt a volt ideiglenes miniszterelnök teszi!) nem árt történelmi visszatekintést tenni.Persze, lehetséges,hogy ehhez egy visszapillantó tükörre is szükség lenne időnként, amit elfelejtünk magunkhoz venni! A példák felsorolását most mellőzném helyszűke miatt!!”
  • 73. alfa258 2013. január 09. 09:59
    „A főcímhez egy kérdés: mi vaaaaaaaaaaan??? orbánnak becsülete????????????????? azt sem tudja mi az.......”
  • 72. mazsolaszolo 2013. január 09. 09:32
    „Igaza van! Teljesen mindegy, hogy bal- vagy jobboldali egy ember, azt kell nézni, hogy mit csinál, nem peidg gyűlölettel mocskolódni ellene, van előítéletektől és indulatoktól vezérelve.
    Nem kedvencem Orbán, nem tartom jónak azt, amit csinál, nem fogok rá szavazni sem - de tisztelem benne, hogy ember!

    Bayer valóban megérdemli, hogy megbüntessék. Megszolgált érte.
    ÍGY, ahogyan ő ír, nem írhat közéleti szereplő. Így Pista bácsi beszélne Maris nénivel Alsótahófalván, de ott a kutyát sem érdekel. És nem adja írásba.”
  • 71. kilo 2013. január 09. 08:46
    „"legyen kirekesztve a társadalomból"

    Ez mit jelent pontosan?”
  • 70. rózsakert 2013. január 09. 08:09
    „37.czindi 2013.01.08. 17:24

    32. JungHeinrich , de igen, hittant kell tanítani...tudod, ott van olyan parancsolat is, hogy "ne ölj". Meg olyan, hogy "felebarátod...jószágát...ne kívánd".

    SZÉP-SZÉP---DE AZ EMBERI ÖNZÉS PÁRTJA---LÁSD EGYHÁZAK!!!!!----A KERESZTRE VALÓ HIVATKOZÁSSAL---PERSZE EZZEL AZ ALAPOT , JÉZUST MEGTAGADVA---MILLIÓKAT ÍRTOTT KI!!!!!---meg mellesleg aki volt például vatikánban----akarattal kis betű--és látta a gazdagságot majd hallja a pápától, hogy ne legyen csak a pénz az irányító és szilveszterkor ne a pénzharácsolás legyen a főcél...!!!---hát???????????? finoman szólva is komolytalan !

    az EMBER vagy ott van vagy nincs ott a két lábon járó lényben ---van az a közeg-ahol nincs-lásd mindennapok híreseményei !”
  • 69. rózsakert 2013. január 09. 08:03
    „ebből baj lesz...a macskám már éhségsztrájkol....”
  • 68. Mozimasiniszta 2013. január 09. 07:46
    „hát ez cse-cse szép - egy gyékényen: a cuci bagázs , bajnai, meg gyurcsány legjobb demokratái !
    <moderálva> - bajnai becsületén csak a libák hagytak foltot - gyurcsány becsületén már annyi a folt hogy nem is fér rá több...
    egyetértek a hsz-ok nagy többségével, mivel ez a közhangulat - megnéztem négy lap kommentjeit - nem értem hogy a hivatásos politika , miért ugat mellé ??? főleg balról de jobbról is !”
  • 67. qrumpli 2013. január 09. 07:44
    „Nem forditva?
    A folton ejtett becsületet.”
  • 66. margot 2013. január 09. 07:38
    „Igen mert Orbán is ahhoz a táborhoz tartozik.”
85 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megbeszélésre hívta Bayer Zsoltot Farkas Flórián

Személyes megbeszélésre hívta Bayer Zsoltot múlt szombati írásával kapcsolatban az Országos Roma… Tovább olvasom