Délmagyar logó

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 21°C | 34°C Még több cikk.

Beadta a felmondását az Index újságírója

Beadta felmondását Bodoky Tamás, az Index.hu Pulitzer-díjas újságírója, miután állítása szerint kivágtak a cikkéből egy bekezdést - írja a Nol.hu. A lap szerint az a bekezdés került ki a "Feljelentés a pátyi ingatlanügyben" című írásból, ami Demján Sándor, Hernádi Zsolt és Csányi Sándor neveit tartalmazta.
A Nol.hu írása szerint Bodoky Tamás beadta a felmondását, miután a pátyi ingatlanügyről szóló írásából órákkal a megjelenés után kikerült egy bekezdés.

Bodoky blogjában arra utal, hogy a vitatott bekezdést az Index vezetése vette ki a szövegből, bár nem érti, hogy miért. A blogra beírt az Index egyik főszerkesztő-helyettese, aki hazugságnak nevezte Bodoky azon állítását, hogy a beruházásokról szóló cikkek esetén szerkesztőségi ellenszélben dolgozott főmunkatársuk - írja a Nol.hu.

Tevan Imre, a lap főszerkesztő-helyettese szerint nem történt cenzúra, mert "az nem cenzúra, ha egy lap főszerkesztője kihúz valamit."

A Nol.hu leírja, hogy Bodoky blogjában közzétette felmondólevelét, amelyben az áll: "Sérelmezem, hogy Uj Péter főszerkesztő egyeztetés nélkül belenyúlt egy órák óta éles cikkembe, és onnan fontos információkat távolított el. Sérelmezem, hogy Tevan Imre főszerkesztő-helyettes megvonta a hozzáférésemet a szerkrendszerhez. Ez számomra elfogadhatatlan eljárás, ezért felmondok, kérem a munkaviszonyom megszüntetését."

"Ugyanakkor nagyon szívesen maradnék, ha néhány elemi játékszabályban meg tudnánk egyezni, és ezt egy új munkaszerződésbe foglalva megkapnám. Ezt egyébként már többször kértem, mert még mindig főszerkesztő-helyettesi szerződéssel foglalkoztat az Index, ami a valóságot már évek óta nem fedi."

Uj Pétert, a lap főszerkesztőjét ugyan megpróbálta elérni Nol.hu, azonban ez szombatig nem sikerült.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. THK 2010. április 19. 12:26
    „31,
    az évszázad fölismerése lehetett, tekintve, h "A" Pulitzer díjat AMERIKAI újságíróknak osztják, így eleve értelemszerű, h a hazai megfelelőjéről van szó (ami a rendszerváltás óta létezik, a Pulitzer örökösök hozzájárulásával)...”
  • 31. Lutetia 2010. április 19. 12:04
    „http://index.hu/belfold/2010/valasztas/a_fidesz_szerint_ez_13_a_legmocskosabb_ugy/
    Érdekes, ezek között nem szerepel a pátyi mutyi.”
  • 30. dodó 2010. április 19. 11:38
    „Csak most esett le az igazi ferdítés!!!

    "Bodoky Tamás, az Index.hu Pulitzer-díjas újságírója" (!)

    Nos, ez a "Pulitzer-díj", nem az a Pulitzer-díj, hanem egy Mo-n kitalált és a kegyelteknek osztogatott <Pulitzer Emlékdíj> !!!”
  • 29. nemecsekerno_007 2010. április 19. 09:21
    „Nagyon hasonló témát dolgoz fel ez a film:

    http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=71755&i_city_id=3372&i_county_id=-1

    Jó estét, jó szerencsét!
    (Good Night, and Good Luck)

    "Egyik témájuk kapcsán társadalmi szintű folyamatok leleplezőivé és előmozdítóivá válnak: Milo Radulovich, az amerikai légierő tartalékosát tárgyalás nélkül bűnösnek nyilvánítják és eltávolítják a szolgálatból. Minden ellene felhozott vádat TITKOSÍTOTTÁK."

    Ismerôs? :) Egy.Áll. 1953. Amúgy a CBS televízió tulajdonosa a hadsereg egyik nagy beszállítója is egyben. :) Ezek az újságírók viszont bevállaltak sok konfliktust, illetve a közvélemény mellettük volt, ami nagyon fontos. Elvtelen megalkuvókkal és birkákkal nem lehet m?ködô demokrácia. :( Nem lehet mindent olcsón megúszni, úgy mint a "rendszerváltást" :)”
  • 28. DMagóg 2010. április 19. 08:34
    „A sajtószabadság feltétele a függetlenség, ami egy képtelenség. Az olvasóktól való anyagi függőség (veszi, nem veszi) még belefér, de a lapkiadáshoz kevés. Nagyon kell a hirdetési bevétel, ami üzleti és -sajnos- már politikai alapon működik. Ha kiteregeted a szennyesünket, akkor nincs hirdetés. Ha jókat írsz rólunk, vagy az ellenfeleink szennyesét teregeted, akkor még több is lehet. Igaz ez az államhatalmi szervezetek hirdetéseire és a pályázati úton megszerezhető pénzekre is. Ezt nevezzük sajtószabadságnak.

    Az olvasottság (nézettség) valamelyest ellensúly lehetne, de ezt nem a tények közlésével, hanem a szenzációhajhász bulvárosodással próbálják elérni. Sajnos, sikerrel. Ez van.”
  • 27. ClarkGriswald 2010. április 19. 08:19
    „A jövő elkezdődött...:(”
  • 26. achilleus 2010. április 19. 07:42
    „23. hozzászólás TrombiFrédi 2010.04.18. 21:54
    Amikor a Népszabadság nem közölte Bächer Iván Séta című írását /nemcsak kihúztak belőle, hanem semmit/, akkor nem diktatúrázott senki. Pedig "szép" írás volt, nem is akárkitől:
    "(....) Ha öt képviselőjük marad, akkor az az öt régi lesz. Azok, akik miatt ide jutottunk. A fasizmus küszöbére.
    És annyi pofon, padlófogás után, csinálják tovább. Javíthatatlanok és menthetetlenek. Egyféleképpen lehet szabadulni tőlük. (...)"Teljes szöveg: http://harlamov.blogter.hu/357191/seta

    A szerző hozzájárulása nélkül közölte a Magyar Hírlap Bächer Ivánnak, a Népszabadságban rendszeresen publikáló író-újságírónak a cikkét, amelyet a Népszabadság főszerkesztője nem volt hajlandó közölni.”
  • 25. joy 2010. április 19. 07:29
    „Igen, a jövő elkezdődött.
    2/3 fölött, lesz ez még rosszabb is!
    Ilyenek a papabányászok.
    Törvénybe iktatják a pallosjogot, kötelezővé teszik a hálapénzt, minden külföldi jelentkezőnek megadják születési jogon a teljes jogú állampolgárságot, csökkentik a nyugdíjat, felére csökkentik a közalkalmazottak számát, a köztisztviselőket hűségnyilatkozatra kötelezik, megszüntetik a ker. tévéket, rádiókat, fölszámolják az mtv-t, csak a Duna-autonómia marad...”
  • 24. flexsnake 2010. április 19. 00:50
    „LOL ez a csávó :D Miért nem ad ki ő maga lapot? Ott lehet főszerkesztő és azt hagy benne amit akar. Ezek a firkászok felfelé akarnak pisllni, de ugye a gravitáció ott is hat :D”
  • 23. klj_54 2010. április 18. 22:04
    „Először volt az "Internettó".
    Aztán azt megvette (átalakult?) az Index.
    És ettől fogva a piaci feltételek alapján alakultak a dolgok.

    Ne Viktort okoljátok, ő csak egy szürke kis emberke.
    Van viszont mögötte egy igen jól képzett társaság, aki a hitleri és sztálini módszereket alkalmazva mindent elkövet, hogy SAJÁT zsebük megteljen. A köz az az eszköz, mely mint alattvaló teljesíti vágyaikat.
    Mélyen letisztelt volt MSZMP-s elvtársaim, mi együtt jártunk sokatokkal a Foxi-Maxira, ismerünk benneteket.
    Minket, a népet, nem lehet leváltani, bár a megvezetés időlegesen működik:(
    De Petőfi után szabadon:
    S bár fölül a bárka és alul a tenger árja,
    mégis a tenger az úr és nem a bárka!”
  • 22. TrombiFrédi 2010. április 18. 21:54
    „Milyen meglepő, hogy a nol.hu-n jelent meg, bár szerintem a Teller levél óta nem ártana jobban a magukba nézést választani, nem beszélve, a "függetlenség" mögött megbújó Szabad sajtó alapítvánnyal... Aki nem utálja annyira a Fideszt, mint "kötelező lenne" azt kompromitálni kell???”
  • 21. Tóthimi 2010. április 18. 21:39
    „Felmond de maradna. Ez érdekes.
    Mint ahogy az is, hogy egy órák óta éles cikkből valószínűleg terjedelmi okokból kivágnak egy részt, mi másért, de véletlenül éppen azt, amelyikben három név olvasható.
    Csányi ... Horn elcseszte, engednie kellett volna az otp-t.
    A MOL, illetve Hernádi is megköszöni a szociknak - orbánnal
    Demján, aki húsz évig nem szólt bele a politikába, most hirtelen fideszes lett”
  • 20. Mike3 2010. április 18. 21:29
    „és ez miért cikk a DM-en?”
  • 19. Commander-V2 2010. április 18. 20:52
    „Nem szabad bántani a fideszes politikusokat, a szponzorokat, meg a Jenő sógorát. Magyarország, ilyennek szeretlek! Erre adjatok még egy 2/3 feletti egypárti kormányt. Jó lesz nektek.”
  • 18. vmagdi 2010. április 18. 20:48
    „hat igen a cenzura nem cenzura, a lenyulas, az vegkielegites, a csalas elovebezes, tenyleg, Imruska szerint mit jelent a cenzura? Miert nem kerdi meg, ha nem tudja. Ha valaki valakivel nem ert egyet, egy masik cikkben ezt megirhatja, lehet hogy irni se tud nem csak olvasni?”
  • 17. Commander-V2 2010. április 18. 20:37
    „Ez az a pátyi mutyi, amikor golfpályának indult a beruházás és lakópark lett belőle? Ez az a pátyi mutyi, amit az a milliárdos magyar csinál, akinél az Orbán család Spanyolországban nyaralt? A fideszes elhallgatás, a fideszes jövő elkezdődött? Miért nem ír erről semmit a Magyar Nemzet, a HírTV és a többi lap?

    Demján Sándor, Hernádi Zsolt és Csányi Sándor: ezek mind fideszes oligarchák. Érinthetetlenek lennének? Az UD Zrt. ügyben is felmerült Csányi Sándor (OTP-Pick-SoLe-stb.) neve és milyen érdekes véget ért az ügy! A feljelentők vád alatt, a feljelentett ellen az ügyészség megszüntette a nyomozást. Mint a Kubatov hangfelvételnél is. Az sem számít bizonyítéknak. Szomorú vagyok.”
  • 16. rozator 2010. április 18. 20:27
    „A jövő elkezdődött? Igen! Ma már ezeket a neveket csak pozitív környezetben lehet említeni! .....,és igen, lesz még rosszabb!”
  • 15. bespin 2010. április 18. 20:15
    „Egy hete sem, hogy választottunk, már folyik a narancslé az Indexből? Ilyen a jó magyar média.”
  • 14. nemecsekerno_007 2010. április 18. 20:12
    „Azért gondolkozzatok már el rajta, hogy mér´ k*rva nagy gáz az ha újságírót vegzálnak. Ennyire rövid az esze a magyarnak?

    - Ha nem írt igazat, akkor vállalja a következményeket függetlenül attól, hogy milyen oldalhoz tartozik.
    - Ha igazat írt és kicsinálják, akkor viszont ki kell állni mellette mert ez veszélyezteti igazából a demokráciát és nem a fidesz 2/3-ad v. a jobbik. (bármit is súlykolnak)

    Mikor értjük már meg, hogy a politika nem 4 évente x-elésből áll csak. Bírkákkal nem lehet működő demokrácia. :(

    Kíváncsi vagyok, hogy kiáll-e mellette a szakma és a közvélemény. Én olvasom az indexet és korrektnek tartom, de ez az eljárás lezúzta a renoméjukat. :( (mondjuk nincsenek illúzióim.)”
  • 13. Lakos 2010. április 18. 19:56
    „A jövő elkezdődött?”
32 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alkotmányellenesen tiltott meg a Fővárosi Közgyűlés egy demonstrációt 2006-ban

Alkotmányellenesnek minősítette az Alkotmánybíróság (Ab) a Fővárosi Közgyűlés egy 2006. októberi… Tovább olvasom