Délmagyar logó

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -1°C | 7°C Még több cikk.

Befejeződött a vasutassztrájk

Befejeződött a két órás országos figyelmeztető vasutassztrájk, az öt reprezentatív szakszervezet kedd délelőtt 10 és 12 óra között a mellékvonalak tervezett bezárása ellen tiltakozott.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta, a sztrájk vége után azonnal megkezdték a menetrend szerinti közlekedés helyreállítását.

A szóvivő közlése szerint a budapesti elővárosi forgalomban a délutáni órákra a vonatforgalom már kiszámíthatóvá válik, míg a távolsági és InterCity vonatok előreláthatóan az esti, későesti órákban menetrend szerint közlekednek.

Az érkező nemzetközi vonatokat a határállomások befogadták, délben elindultak, az induló nemzetközi vonatok pedig az eredeti menetrendjükhöz képest késve közlekednek - tette hozzá.

Korábban...

Gyakorlatilag az ország teljes hálózatán leállt a személyszállító vonatok közlekedése - mondta Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek a sztrájk megkezdése után mintegy másfél órával.

Hozzátette: a visszajelzések alapján egy-két szerelvény és tehervonat közlekedik, de azok is valószínűleg csak következő állomásig.

A MÁV közlése szerint a vonatközlekedés 12 órakor ismét beindul, a vasúttársaság a lehető legrövidebb időn belül igyekszik megszervezni és helyreállítani a vonatközlekedést.

Az elővárosi és mellékvonali közlekedés délutánra várhatóan ismét kiszámítható lesz, a távolsági és InterCity vonatok előreláthatóan az esti–későesti órákban már menetrend szerint fognak közlekedni.

A MÁVDIREKT információs központ megerősített szolgálattal várja az utasok hívásait a 06-40-49-49-49-es telefonszámon.

A MÁV Zrt. közleménye szerint kedden az öt reprezentatív szakszervezetének 10 órakor kezdődött figyelmeztető vasutas sztrájkja alatt az összefogás eredményeként gyakorlatilag teljesen leállt a vasúti közlekedés.

A szakszervezetek biztosítják a munkabeszüntetés kezdete előtt elindított és a nyílt vonalon tartózkodó vonatok eljutását a következő állomásig. Ezen túlmenően mind a vonatokon, mind az állomásokon biztosított a folyamatos fűtés és energiaellátás, az utastájékoztatás és működnek a vonali és állomási berendezések.

Az eddig beérkezett adatok alapján Budapest térségében a forgalmi dolgozók 22 százaléka sztrájkol, vidéken ettől nagyobb arány is előfordul.

Még korábban...

Megkezdődött az országos figyelmeztető vasutassztrájk, az öt reprezentatív szakszervezet a mellékvonalak tervezett bezárása ellen tiltakozik délelőtt 10-től 12-ig.

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a szolgálatban lévő vasutasok többsége támogatja a sztrájkot. A vasutas szakszervezetek változatlanul azt követelik, hogy a kormány vonja vissza a mellékvonalak bezárásával kapcsolatos tervezett intézkedéseit és haladéktalanul kezdődjenek meg a tárgyalások egy hosszú távú közlekedéspolitikai koncepcióról.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a munkabeszüntetés néhány száz vonatot érint, ezek az állomásokon várakoznak. Az alapszolgáltatásokat a szakszervezetek biztosítják, a vonatokat fűtik, s a szomszéd állomásokra is eljuttatják a szerelvényeket.

A vasúttársaság szóvivője szerint a sztrájk befejezése után a szakemberek azonnal megkezdik a menetrend szerinti közlekedés mihamarabbi helyreállítását. Várhatóan a délutáni órákra az elővárosi vonatforgalom már kiszámíthatóvá válik, a távolsági és InterCity vonatok előreláthatóan az esti, későesti órákban már menetrend szerint közlekednek. A nemzetközi vonatokat a határállomások befogadják.

Hozzátette: a Volán busztársaságok elfogadják járataikon a MÁV-START Zrt. által kibocsátott vasúti bérleteket a kedden 10 és 13 óra között meghatározott viszonylatokban. A vasúti bérleteket és arcképes igazolványokat a BKV Zrt. szintén 10 órától 13 óráig fogadja el.

A Győr-Sopron Ebenfurti Vasút (GYSEV) vonalait is érinti az öt reprezentatív vasutas szakszervezet figyelmeztető sztrájkja. Nem indulnak el a vonatok a figyelmeztető sztrájk alatt a GYSEV állomásairól és megállóhelyeiről, az úton lévő járatok azonban minden esetben befutnak a legközelebbi állomásra. A nem induló vonatok helyett a GYSEV vonatpótló buszokat közlekedtet. A sztrájk nem érinti a Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon a felújítás miatt járó vonatpótló buszokat, azok menetrend szerint fognak közlekedni.

A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségéhez (KSZOSZ) tartozó Teherfuvarozók Európai Szakszervezete, a Közúti Közlekedési Szakszervezet, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége, valamint a Városi Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége szolidaritásukat fejezték ki a vasúti dolgozók által meghirdetett két órás figyelmeztető sztrájk mellett.

Közös közleményük szerint amennyiben a vasutasok fellépése nem vezet eredményre, további egységes vasúti akció alkalmazása esetén, szakszervezeteik készek keményebb lépéseket is megtenni a vasúti dolgozók érdekeinek érvényesítéséért.

A KSZOSZ-hoz tartozó szakszervezetek követelik, hogy egy átfogó közlekedési koncepció kidolgozása érdekében és a közlekedés egész ágazatát érintő kérdésekben háromoldalú közlekedési kerek asztal jöjjön létre.

A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát a kormánynál, mert elutasítja, hogy jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés tervezett átalakítását és a mellékvonalak tervezett bezárását.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. achilleus 2009. október 27. 17:30
    „20. hozzászólás nemecsekerno_007 2009.10.27. 15:25
    Nincs itt semmi probléma. Én úgy láttam, mintha TE mosnál össze dolgokat.
    Persze így kifejtve elég egyértelmű, hogy nincs lényeges különbség kettőnk véleménye között.
    Tulajdonképpen nem is válaszoltam volna, ha tudom, hogy csak mi ketten olvassuk, de mások esetleg félreérthetik. Így talán már nem.”
  • 20. nemecsekerno_007 2009. október 27. 15:25
    „19. achilleus

    Ne mosd össze a dolgokat, nem mondtam, hogy ingyenélôk lennének. Csak azt próbáltam vázolni, hogy a közszféra fizetései közül sok, nincs arányban a teljesítménnyel. Legtöbb helyen nincs is mérve, meg se próbálják, ugyanis csak így derülne ki, hogy ki dolgozik jól és ki nem. Addíg amíg annak is adnak 13. havit aki nem dolgozik rendesen addig ne beszélj általánosságban a közszféráról. Amit írtam abból is lejöhetett ilyen, de nem ez volt a szándékom. Csak nem beszéjünk "orvosokról" "tanárokról" "t?zoltókról". Illetve addig beszélhetek én is amíg ugyanazt a pénzt megkapja mindegyik akár jól dolgozik akár nem. Amíg a javadalmazásukban "általánosítanak" vagyis nem a teljesítményük arányában kapják, addig a kritikát is általánosságban fogják kapni. :(

    A másik gond a közszférával, hogy nincs verseny. (itt nyílván nem a t?zoltókról beszélek) Amíg nem választhatok, hogy az állami vagy a magánellátást veszem igénybe például az egészségügyben addig nincs mirôl beszélni. Ja és nyílván a befizetet TB-bôl finanszírozom és nem azon fel?l ha akarok mehetek magánkórházba :)”
  • 19. achilleus 2009. október 27. 15:08
    „18. hozzászólás nemecsekerno_007 2009.10.27. 14:48
    "Ôk keresik meg a köztisztviselôk és közalkalmazottak bérét"

    A tanárnak, orvosnak, ügyésznek ugyanúgy a munkájáért fizetsz, mint a fodrásznak vagy a hentesnek. Annyi a különbség, hogy az állam a bérüket adó formájában előbb beszedi, mert nem biztos, hogy ki tudnád fizetni a tűzoltás, a rendvédelem, a legegyszerűbb műtétek költségeit, a tanár óradíját. Ezt már ezerszer tisztáztuk, el lehet játszani a gondolattal, hogy az állam helyébe vagy nem teszünk semmit, vagy egy biztosítóintézetet teszünk, a gyerek oktatását mindenki maga fizeti, vagy diákhitelhez hasonló konstrukció biztosítaná a gyereket óvodás korától végig, na megnézném hányan tudnák kifizetni a kamatokat. A közalkalmazott, köztisztviselő nem ingyenélő! Sokkal inkább az, az adóját nem fizető, de a gyerekét "ingyen" taníttató adócsaló. A félelem egyébként elég visszatartó tényező ahhoz, hogy ne merjen sztrájkolni a versenyszférában dolgozó munkavállaló. A munkavállalói jogok csorbításával ehhez nagyban hozzájárultak kormányaink, és a velük szimbiózisba került, a munkavállalói érdekeket eláruló szagszervezetis munkásarisztokraták.”
  • 18. nemecsekerno_007 2009. október 27. 14:48
    „14. achilleus

    A versenyszférában miért nem szrájkolnaK? Pedig lenne miért. Ôk keresik meg a köztisztviselôk és közalkalmazottak bérét, meg még az adót is amit befizetnek. Ez kb egy, másfél millió ember. Az ég adta világon semmi ráhatásuk nincs arra, hogy ki, mire és miért költi ezt a pénzt. És ha bemegyek egy orvosi rendelôbe vagy valami hivatalba, akkor még véletlenül sem úgy viselkednek mintha ôk szolgáltatnának nekem.

    Amíg ez nem változik, addig nem tudok egyetérteni ezzel a bohózatatl amit a szakszervezetek a hatalommal karöltve fojtatnak.

    :(”
  • 17. achilleus 2009. október 27. 14:39
    „16. hozzászólás Lehiggadt 2009.10.27. 14:32
    Nem vonom kétségbe a rendteremtés szükségességét. A vezetők (nem vonat~) miatt pedig nem kell aggódni, én még olyanról nem hallottam, hogy ezeknek bármiféle megélhetési gondja lett volna: 100 milla végkielégítés, majd még melegében egy újabb állami csecs, cuppannak is rá, mint a piócák.”
  • 16. Lehiggadt 2009. október 27. 14:32
    „14. achilleus 2009.10.27. 13:57
    T. Achilleus!
    A TELJESEN kihasználatlan vonalakat igenis fel kell számolni! A politikai indíttatású papagájkommandó által vezérelt szakszervezeteknek nem a vonalak a fontosak, hanem az, hogy bizonyítsák a vezetőik, hogy őrájuk szükség van, különben munkanélkülivé válnának, mert csak a szájtépéshez és a szájhasmenéshez értenek!
    Én például vagy újjáépíttetném a szegedi vasúti hidat, hogy helyreálljon Arad, Nagyvárad felé a vasúti forgalom, a teherszállítás vagy ezt a vonalat is felszámolnám, amikor a buszforgalom olyan sűrű, mint amilyen!”
  • 15. achilleus 2009. október 27. 14:23
    „Nicsak: Navracsics is a sebészes példával jött, amikor erre a linkre: http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/26/nem_usszuk_meg_az_ujabb_kiigazitast/ alapozva, megírta ezt a posztot: (http://jobbklikk.hu/index.php?Cikk=867)
    1) "Olyan ez már, mint egy műtét, csak éppen életlen szikével. A műtőscsapat váltott vezetővel küzd. Előbb Frank - magyar hangja Gyurcsány Ferenc -, majd Mr. Crisismanagement - Bajnai Gordon által megjelenítve - adja az iránymutatásokat, végzi a munka dandárját. Szorgalmukkal tüntetnek és szigorukkal büntetnek. (...)"
    2) Nem ússzuk meg az újabb kiigazítást
    2009. október 26., hétfő 13:22 "A 2011-2012-es költségvetésihiány-célt újabb megszorítás nélkül nem lehet elérni - mutat rá a Költségvetési Tanács. A kormány nem számol a jegybank veszteségével, magasabb szja- és fogyasztásiadó-bevételt vár, mint a Költségvetési Tanács szakértői. Érthetetlen számokkal dolgozik és érthetetlen eredményekre jut a kormány a 2011-2012-es költségvetési tételeknél - nagyjából így lehet megragadni a Költségvetési Tanács véleményét. (...)"”
  • 14. achilleus 2009. október 27. 13:57
    „11. hozzászólás Lehiggadt 2009.10.27. 13:48
    Talán, ha a kormány vette volna a fáradtságot, és érdemben egyeztetett volna a szakszervezetekkel, akkor lehetett volna megoldást találni. De a kormány csak diktált, igaz, ahol a szocialista városvezetők eléggé verték a nyálukat, ott visszakozott: ez lenne a szakmaiság? A leépítés pedig nem reform. Lehiggadt: Te olyan orvoslást tartasz jónak, amely az összes fájó testrészt annak le- vagy kivágásával "gyógyítana", ráadásul ehhez még a beteg hozzájárulását sem kéri. (sőt, megtiltja).”
  • 13. nemecsekerno_007 2009. október 27. 13:55
    „11. Lehiggadt

    ... és még sok mindenben mások vagyunk, például Németországban nincs tele a közélet volt NDK-s párttitkárokkal, Stazi alkalmazottakkal. Komolyan gondolhatja bárki is, hogy jó döntéseket tud hozni olyan valaki most a "demokráciában", aki párt- vagy KISZ titkári funkciót töltött be az elmúlt rendszerben, aztán szemrebbenés nélkül átváltozott "demokratává"? Ilyen a morális tartással?
    Persze mi se vagyunk piskóták, hogy ezt hagyjuk, illetve szemet hunyunk felette ha kapunk egy kis "jólétet" amit hitelekbôl finanszírozunk/nak :)
    <moderálva>”
  • 12. nemecsekerno_007 2009. október 27. 13:49
    „7. achilleus

    Sajnos új választásokkal se lesz "RESET" csak maszatolás.

    Amíg a magyar társadalom fél attól, hogy elengedje az állambácsi kezét és maga finanszírozza az egészségügyi ellátását, az oktatását és még néhány dolgot addig itt nem változik semmi.

    A többségnek szüksége van erre és nekik is szükségük van ilyen választókra, mindegy melyik oldal. Lényeg az, hogy a hatalomnak jobb a kiszolgáltatott, tutyi-mutyi polgár, mert az nem sok vizet zavar. Néha tüntet, meg hôbörög, de felelôséget nem vállal önmagáért és a jövô nemzedékért és olcsó gumicsonttal megvehetô. Persze így mindig ki leszünk szolgáltatva mindenfajta hatalomnak, legyen az az állam, egy multi vagy akár a körzeti orvos. Olyanok vagyunk mint a gyerekek, csak azok felnônek ha akarják, ha nem. :(”
  • 11. Lehiggadt 2009. október 27. 13:48
    „Mi minden marhaságot hordtatok itt össze... Elkeserítő:(
    Nem lehet Japánt Magyarországgal összehasonlítani! Ott közel 1000 km-es távolságok vannak. Nálunk a budapestcentrikus közelekedéssel max 200-250km!
    Magyarországon a legtöbb vasútállomás a helység szélén és NEM a központban van, ezért újabb közlekedési eszköz igénybevételére kényszerül az utas! Például Németország nagyobb városaiban - csak hogy Berlint Frankfurtot, Münchent vagy Drezdát említsem, a BELVÁROSBAN, illetve annak közelében halad át a vasútvonal! Ezen már nem igazán lehet változtatni a kisebb helységek esetében! Itt a busz a nyerő...
    Azokon a szakaszokon semmi értelme vasúti forgalmat fenntartani, ahol több a személyzet, mint az utas!Olcsóbb lenne a felmerülő költségekből személygépkocsit venni az utasoknak! Oszt oldják meg maguk!
    Ez nem sztrájk, hanem zsarolás!
    Én minden közszolgáltatást végző állami cégnél mindenfajta sztrájkot törvénytelennek tartok illetve annak minősítenék!!
    Ez CSAK a szakszervezeti vezetők önigazolását szolgálja a dolgozők és a lakosság érdekeivel szemben!”
  • 10. Szemif 2009. október 27. 13:44
    „9. Hát talán az, hogy most tényleg a teljes személyszállítás leállt, hiszen egy-két renegát embert leszámítva mindenki sztrájkolt. Ilyenkor érdemes olvasgatni a MÁV-Start honlapját, ott fenn vann, hogy melyik vonat közlekedik, mikor csak a VDSZSZ sztrájkol lényegében véve csak egy-két állomás bénul meg, most minden vonal mellett a : Vonatok nem közlekednek -felirat virított Ha jól láttam egy elővárosi vonat pest körül elindult valahova, de ennyi, ha csak Gaskóék hisztiznek, akkor a vonatok több, mint fele így-úgy elindul. Ez most igazi sztrájk volt és ez tényleg okozna fennakadásokat az ország számára is, ha több napig tartana, a lakosság 14%-át (ennyi a rendszeres vonathasználó) elég kellemetlenül érintené.”
  • 9. IVY 2009. október 27. 13:30
    „Vicaverza, -változott valami a mai sztrájkkal?!
    Nem! Akkor?”
  • 8. strangerr 2009. október 27. 13:22
    „Az az egyértelmű, hogy az új választásokkal nem lesz "reset". A pártok versenyeznek hogy ki tud jobban kádárista lenni. Lényeges változásra az esély 0.”
  • 7. achilleus 2009. október 27. 12:09
    „2. hozzászólás nemecsekerno_007 2009.10.27. 10:45
    Igaz. Csak addig nem lehet resetelni, amíg egyesek foggal-körömmel akadályozzák, hogy bárki is megnyomja a gombot. Az - nyilván - egyértelmű, hogy új választások nélkül nincs "reset".”
  • 6. makákó 2009. október 27. 11:37
    „Minek nekünk Máv?
    Nélküle is van élet!”
  • 5. comet 2009. október 27. 11:13
    „a magyar kormány nem működteti, hanem feléli, felszámolja az országot. Ez nem csak a vasútra, hanem szinte minden területre igaz. Ez a kormány minél tovább marad annál nagyobb pusztítást hagy maga után, mégpedig nem lineárisan, hanem exponencilisan. Hosszú fél év áll az ország előtt, nagyon hosszú...és akkor böszméék majd eltűnnek a nyilvánosság elől, és boldogan élnek abból, amit összeloptak maguknak.”
  • 4. Csirén 2009. október 27. 11:10
    „A nem vasutasok szakszervezetei indítsanak egy sztrájkot, hogy egy hétig (minimum) senki ne utazzon vonattal. Gaskó úr utána fizesse a vasutasok sztrájk miatt kieső bérét saját zsebéből. ( ami ugye nem üres)”
  • 3. rolee 2009. október 27. 10:46
    „Majd rá fognak <moderálva>, itt is úgy kellene mint Japánban, ahogy az előttem író is vázolta”
  • 2. nemecsekerno_007 2009. október 27. 10:45
    „Kéne már nyomni egy jó nagy "RESET"-et ebben az országban.

    Másként itt nem változik semmi, csak a sz*rt maszatoljuk.

    :(”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fegyverrel raboltak ki egy játéktermet Tatán

Több százezer forintot raboltak el egy tatai játékteremből, az elkövető fegyverrel kényszerítette az… Tovább olvasom