Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Bemutatták az első hazai fejlesztésű hibridautót

Hétfőn Budapesten a Közlekedési Múzeumban bemutatták az első hazai fejlesztésű hibridautó működő prototípusát, a Solo-t.
Sorozatgyártása várhatóan 2012-ben indulhat el. Ára a tervek szerint az alsó-középkategóriás versenytársakkal megegyező lesz.

Az autót egyaránt hajtja napenergia, illetve a kerekek által töltött akkumulátor, és üzemanyagokkal működő belső égésű motor.

Hegedüs Zsolt, a 2001-ben alapított ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. vezetője elmondta: a 3,12 méter hosszú és 1,92 méter széles háromszemélyes jármű motorjának teljesítménye 10 kiloWatt, fogyasztása - 270 kilogrammos tömegének és minimális légellenállásának köszönhetően - napelemes töltéssel 1,5 liter/100 kilométer, ami a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötöde. Az autó szén-dioxid-kibocsátása 20-33 gramm/kilométer, ami negyede a mai legkorszerűbb autókénak.

Az autót Őriszentpéteren fejlesztik, és eddig mintegy 200 millió forintot fordítottak rá regionális, országos és uniós pályázatokból, valamint az MKB Eurolízing támogatásából. A sorozatgyártás beindításáig még milliárdos nagyságrendű kockázati tőkebefektetésre is szükség lesz.

A jármű váza és karosszériája szénszálas kompozitból készült. A hármas hibridhajtást a legmodernebb Litium-ion akkumulátorok, illetve a pedál-generátorok teremtik meg. A tetőn elhelyezett nagy hatásfokú napelemek városi sebesség mellett naponta átlagosan 15-25 kilométer megtételére elegendő energiát gyűjtenek össze.

Mai árakon egy 600 kilométeres utazás bő tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent. A jármű majdani 140 kilométer/órás végsebességét és dinamizmusát a 4 elektromos kerékagymotor biztosítja.

A piaci bevezetésig megtörténnek a tesztelések, a nullszéria, majd a szériagyártás előkészítése, a szükséges engedélyek beszerzése és az értékesítési hálózat megalapozása. A fő célcsoport a környezet iránt felelősséget érző, tudatos emberek, családok és vállalatok.

A legmodernebb technikák segítségével két Solo tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül összeszerelhető egy nagy járművé (Duo), s vissza.

A Solo a jövő hét hétfőjéig, egy héten át megtekinthető a Közlekedési Múzeumban.

Olvasóink írták

  • 1. matriné 2008. június 16. 20:48
    „Hát ilyen magas üzemanyag árak mellet nem is csoda, hogy álmodik a nyomor! Még, hogy 140 km sebességel négy elektromos kerékpár motorral! Nem a Gyurcsány mondotta? Vagy tőle tanúlták a kijelentéseket? Csoda, hogy nem a "´gömböcöt" rakják bele meghajtó motornak, hisz még ,azt sem tudják mire való! De az előállítása sok millióba fog kerűlni mint látni!Igaz ez Magyarország a lehetőségek hazája!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerdától 318 forint a benzin, 336 a gázolaj

A hét közepétől már sehol sem lehet egy liter benzint 300, egy liter gázolajat pedig 320 forint… Tovább olvasom