Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 35°C Még több cikk.

Benyújtotta lemondását Cselényi László

Benyújtotta lemondását Cselényi László, a Duna Televízió elnöke - értesült pénteken az MTI a televíziót felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumához közeli forrásból.
Értesüléseik szerint Cselényi László a kuratóriumi elnökség csütörtök esti ülésén beszélt döntéséről, amelyet azonban hivatalosan csak a jövő héten jelent be.

A Duna TV és a Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége péntek délután közös közleményben reagált a hírre. "A Duna Televízió Zrt. elnöke, Cselényi László lemondásáról szóló MTI-hírt sem Cselényi László, a közmédium elnöke, sem a Duna Televíziót felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány Kuratóriumi Elnöksége nem erősíti meg" - írták.

A Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége hétfőn kérte fel egyhangú határozattal a Duna Televízió elnökét, hogy három napon belül adjon részletes tájékoztatást a Szabó László elnökségi tag által kifogásolt szerződésekről. Mint az az MTI-hez eljuttatott, hétfőn kelt közleményben olvasható, a testület egyúttal a felügyelőbizottságot is felkérte arra, hogy folytasson le részletes vizsgálatot a kifogásolt szerződések "jogszerűségéről, gazdasági hatékonyságáról, azok piaci ár-érték arányairól, beleértve a szerződő partnerek alvállalkozói szerződéseit is." Azóta az MTI információi szerint az ügyet a televízió felügyelő bizottsága vizsgálja is.

Az ügy előzménye, hogy Szabó László, a Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumának Fidesz által delegált tagja hétfőn sajtótájékoztatókon jelentette be: gyanúja szerint az általa korábban megnevezett See Walker és a Jadedragon produkciós iroda mellett más cégek is továbbadtak százmilliós nagyságrendű, filmsorozatok gyártására vonatkozó szerződéseket.

A kurátor szerint a televízió a Gézengúzok című fikciós sorozatra 231 millió forint értékben szerződött az Arac produkciós irodával, amely a szerződést 72 millió forintért adta tovább egy gyártó cégnek. Így nagyjából 160 millió forintot "nyelt le" ez a cég, amely összesen három produkcióra szerződött a televízióval - mondta Szabó. Hozzátette: a Meyer Consulting Kft. is - amelyet ugyanakkor jegyeztek be, amikor az Aracot, és tulajdonosuk is ugyanaz - százmilliós nagyságrendben szerződött a Duna Televízióval. A kurátor egy dokumentumfilmek és játékfilmek vásárlásával megbízott céget is említett, amely több százmilliós megrendelést kapott a Duna TV-től.

A Duna Televízió akkor közleményben reagált a kurátor állításaira. Ebben kifejtették: Szabó László "felelőtlenül terjesztett gyanakvásaival" súlyosan csorbította a Duna Televízió jó hírnevét. Kijelentették: a televíziónak semmiféle közvetítő céggel nincs szerződése, a tévé kizárólag produceri irodákkal szerződött konkrét produkciókra. A szóban forgó, műsorgyártásról szóló szerződések hazai piaci árakat tartalmaznak, továbbá nyilvánosak, így a bennük foglalt teljesítés menete ellenőrizhető - írták.

A Duna Televíziót felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány ellenőrző testülete az ügyben a múlt héten levelet írt a közalapítvány elnökének és a tagoknak. Ebben az áll, hogy szerintük különösen nagy értékre elkövetett hűtlen vagy hanyag kezelés alapos gyanúja merül fel két szerződés esetében.

A kuratórium hétfői, a vizsgálat elindítását jóváhagyó egyhangú döntése után az MTI megkereste Halák Lászlót, a testület MSZP által delegált tagját, aki akkor azt mondta: a szocialista, SZDSZ-es és MDF-es tagok tiszta, világos, szakértők által megállapított vizsgálatot szeretnének.

Az MTI úgy értesült: a Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége jövő csütörtökön is ülésezni fog.

Olvasóink írták

  • 1. barkzso 2010. július 11. 11:41
    „Jól tette, és most jöhet a rendőrségi vizsgálat - és a börtön ha indokolt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elhunyt Dienes Gábor festőművész

Életének 63. évében elhunyt Dienes Gábor Munkácsy-díjas festőművész - tájékoztatta özvegye pénteken… Tovább olvasom