Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Bezárja az 1-es terminált a Budapest Airport

Bezárja az 1-es terminált a Budapest Airport, mivel a Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni.
Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető Budapest Airport, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is - jelentette be a Budapest Airport szerdán.

A döntést azt követően hozta meg a Budapest Airport - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben -, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.

A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki.

A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.

Az egyes terminál bezárása több millió forintos kárt okoz az ott lévő boltok, éttermek, kávézók tulajdonosainak és több mint 100 munkavállaló elbocsátását is jelenti. Az éttermeknek, kávézóknak nincs lehetőségük átköltözni a 2-es terminálra, be kell zárjanak és el kell bocsássák munkavállalóikat, és a gyakran több mint 10 millió forintos üzleti felszerelést is meg kell próbálni értékesíteni. A Budapest Airport honlapja szerint az 1-es terminálon 4 étterem, illetve kávézó, valamint 6 üzlet működik.

A taxis cégeknek viszont nem okoz forgalomkiesést az 1-es terminál bezárása, mert az eddig három terminálra érkező utasok a jövőben a 2A és 2B terminálra koncentrálódnak - közölte az MTI kérdésére a Főtaxi és a City Taxi képviselője.

Vízy András, a repülőtér hivatalos utasszállítást ellátó szolgáltató, a Főtaxi szóvivője az MTI-nek elmondta: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra. A Malév kiesése miatt viszont csökkent a forgalom, amiről Tamás Miklós, a City Taxi elnöke tájékoztatta az MTI-t. A repülőtérről a városba 20-25 százalékkal kevesebb utast szállítanak. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások.

Az 1-es terminál 1950. május 7-én nyitott meg, abban az időben Európa egyik legkorszerűbb légikikötője volt. A terminált 2004 és

2005 szeptembere között felújították, a 10 milliárd forint költségű átépítés eredményeként a terminál kapacitása 2,5 millióra nőtt az előző évi egy-két százezerről és megfelelt a szigorodó utasbiztonsági előírásoknak. Az átépítés óta a kisgépes forgalom mellett a fapados légitársaságok használták.

Február végén Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy az idén kétmillióval kevesebb utasra számítanak a tervezett 9,2 millióhoz képest. A Malév 1,5 millió átutazó utasa ugyanis biztosan elveszett a reptér számára.

A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint 2011-ben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 72 országgal lebonyolított utasforgalma 9 százalékos éves növekedéssel elérte a 8,9 milliót.

Olvasóink írták

  • 20. klj-54 2012. március 15. 15:20
    „Bocs, felültem egy trollnak, nem vagyok büszke rá:(”
  • 19. klj-54 2012. március 15. 09:48
    „@18. lukrecia
    A hozzáértésemről bármikor bárkivel leállok egy szakemberrel folytatott beszélgetésre.
    Szeretnélek végre emberként megalázni nyilvánosan, mert képtelen vagy elfogadnia azt a tényt, hogy létezhetnek nálad képzettebb, rendezettebb tudású emberek.
    Az ilyen mentalitású embereket -mint te!- sajnos csak a teljes földbe döngöléssel lehet meggyőzni.
    Én állok elébe és te?”
  • 18. lukrecia 2012. március 15. 08:24
    „15: az hogy vitorláztál semmit sem bizonyít, mert mint tudjuk autószerelő is vagy, de szakmai értelemben vett konyításod sincs az autóhoz.
    A reptérre visszatérve: Állam az államban. A korrupció félelmetes mértéket engedett ott elburjánzani. Talán nem írom le mely csoportok, intézmények vannak ott ennyire benne. Minden hónapban 2-szer négyszer megfordulok arra, tehát azt hiszem alkothatok én is véleményt.
    2 perc parkolás is 850 Ftnál kezdődik, és akkor még nem a rendőr büntetett meg. A taxi hiénák, a csomagokat feltörő belsősök? az ezresnél induló szendvicsek stb stb.”
  • 17. Csecs 2012. március 14. 23:33
    „Az már nem szúr szemet senkinek, hogy pont ez a sötétkék uniós KGST akadályozta meg, hogy a magyar állam magyar pénzzel támogassa a magyar légitársaságot? (amit egyébként Apró-Dobrev Kláráné szül. Furcsán Nyerenc adott el aprópénzért!)”
  • 16. kowalsky 2012. március 14. 22:23
    „Ez csak a kezdet. A Fapadosok átmennek a 2-es terminálra, ahol az utaskiszolgálás jóval drágább, mint az eddigi fapados terminálon. Viszont a low-cost modellbe nem fér bele a drága reptéri díj, ezért mennek másodlagos repterekre, kvázi Pesten az 1-es volt a másodlagos. A Ryanair sem használja sem az utashidat, sema buszokat...
    Áprilistól megindul a költözés, kezdi a Wizzair, folytatják a kisebbek. A 2-esen székelő nagyobb hagyományos társaságok (Lufi, BA, KLM, AF) joggal kérdezik majd, miért fizet 3 eurót utasonként a fapados és miért fizet 5 eurót a hagyományos? Tessék neki is kedvezményt adni. Innentől két lehetőség van:
    1. nincs kedvezmény a hagyományos légitársaságnak --->ritkítanak, esetleg kivonulnak, de minimum árat emelnek, ezért kevesebb lesz az utas ---> csőd
    2. van kedvezmény ---> kevesebb lesz a bevétel, amit a Malév halála után már nem fér bele ---> csőd.

    Közben a tavaly átadott Sky Court kong az ürességtől, elment a fizetőképes kereslet, a fapados utas meg nem fog ezreket költeni ásványvízre és szendvicsre. Állítólag a héten volt olyan déli váltás, ahol 0 Ft-tal zárta le a kasszát az alkalmazott, a bérleti díj viszont nem kevés. Látható, hogy zeke a boltok 2 hónapon belül bezárnak, nem lesz ebből sem bevétele a BA-nak, ezért ősszel (nyáron a nagy forgalom miatt nem teheti) bezárja a 2B-t is, kb,. 1 év múlva meg a maradék 2A-t is. Lehet majd Debrecenből repülni.”
  • 15. klj-54 2012. március 14. 22:03
    „@14. lukrecia
    Kedvesem, nem engem sértettél hanem önmagadról írtál véleményed.
    Erre mondja a pszichológus, hogy kivetítetted (Projectáltad) a belsődet:)

    Vitorlázó szakszóm volt amíg sz orvos el nem vette, Malév, Wizzair, El -Al, Alitalia, és még a csuda tudja kikkel nem repültem utasként.
    Amellett az összes létező polgári és katonai elérhető repüléssel kapcsolatos sajtót elolvasom.
    Talán valamit konyítok a reptechnikai részéhez.
    De nem ez a lényeg.

    A lényeg az, hogy ez a kormány az eltelt idő alatt SEMMIT nem tett a nemzet eme szimbólumának a megmentése érdekében.
    Mi a fenéért költött a magyar állam milliárdokat, ha most több száz melós melóhelye megszűnik?
    Budai miért nem ezt vizsgálja!
    És ne vedd zokon, de én veled ellentétben hideg fejjel nézem a dolgokat nem "jobbos", "libsi" vagy "balos" szemmel!
    Tudod én éltem, dolgoztam kint és bizony számomra ez a földhözragadt végletekig ostoba, egymás anyázására épülő vita kultúra (ez kultúra?) elborzaszt!
    Én sokakkal ellentétben nem logikus elme vagyok hanem lexikális.
    Ez egy adottság!
    Nem hiszem, hogy valaha is szándékosan bárkit is emiatt (tudatlansága) bántottam volna.
    De a szándékos gonoszságot, a butaságra épülő rosszindulatod azt nem kedvelem!
    Nem kérek elnézést.”
  • 14. lukrecia 2012. március 14. 19:32
    „Megint a szokásos rokinyugdíjasok keltik a hangulatot?? :)) Sokan még repülőt sem láttak, nem hogy a repülőtéren megfordultak volna. Éppen ideje , hogy bezárják az 1 s repteret, mivel az utasforgalmat a 2-A-B tökéletesen át tudja venni. Egyszerűen nincs értelme működtetni az 1 st.
    Klj , nek és logaritmusnak persze ez is jó alkalom a kormányt szidni. nekik teljesen mindegy mi az indok csak a napi kielégülésük ezáltal meglegyen.”
  • 13. klj-54 2012. március 14. 16:00
    „@11. PálfiPéter
    Miért is?
    Tényszerűen bizonyított dolog, hogy ez a kormány van kettő éve hatalmon!
    Miért vetíted ki rám, vagy bárki másra a gyűlöleted?
    *
    Sokadszor írom le:
    Én nem félek elmenni a zárt osztályra egy teljes körű elme kivizsgálásra senkivel sem, persze egy feltétellel:
    A gyengébben teljesítő ott marad!
    Vállalod?
    *”
  • 12. fili-busz 2012. március 14. 13:34
    „10. dmonlájn 2012.03.14. 12:50

    Te miben különbözöl a "mer a zemút nyócév"ezőktől?”
  • 11. PálfiPéter 2012. március 14. 12:50
    „1. Logaritmus 2012.03.14. 09:44
    9. klj-54 2012.03.14. 12:16

    Komolyan azt gondoljátok, hogy mindenről a mostani kormány tehet?
    Az előző mszp-szdsz kormányoknak semmi felelőssége?
    Benneteket is be kellene már zárni bizonytalan időre....

    Egyszerűen felháborító milyen sötét alakok vagytok!”
  • 10. dmonlájn 2012. március 14. 12:50
    „2. igazságkereső 2012.03.14. 09:53 annyi gőzöd sincs a témához, hogy egy értelmes okfejtés kezdeményt leírj.
    Ha tényleg pártatlanul olvastad volna az előzményeket, akkor tudhatnád, hogy kész tervek voltak a MALÉV bedöntésére és egy új nemzeti légitársaság beindítására. A fityesz is tudott erről sőt annó támogatta a MALÉV visszavásárlását - ami pénzbe nem került a magyar államnak. Majd a választások után sokkal fontosabb volt a sógor-koma-jóbarát és persze a saját hatalmuk megszilárdítása, minthogy a MALÉV-vel törődtek volna. Az, hogy a MALÉV megszünt kizárólag a fityesz hibája, hisz ők <moderálva> az egészre. Ha nem is lehetett volna megmenteni, de meglehetett volna előzni a mostani helyzetet. Eddig a fityesznek egy választási ígérete sem teljesült, sőt haladunk az 1 millió új munkanélküli felé.... Ennyit a fityeszről és a vak pártszolgákról és elvakult hívőkről!”
  • 9. klj-54 2012. március 14. 12:16
    „Ez van amikor mindenhez értő szakértő kormány kerül hatalomba:(”
  • 8. Beroesz 2012. március 14. 10:58
    „Ferihegy 1-es terminálja feltehetően még évekig zárva lesz a gazdasági válság és a repülőforgalom hanyatlása miatt. Ha ugyan nem örökre... Az ideiglenes üzemszünetnek nagy hagyományai vannak hazánkban. (lásd vasútvonalak, virág cukrászdák, Szőke Tisza gőzös, belvárosi épületek) Legközelebb akkor nyitna ki az épület, amikor már berendezései elavultak vagy takarékossági okokból leszerelték, amikor az időjárás és az idő már kikezdte a falakat. Lesz majd benne diszkó, mint szerencsétlen Skála Metróban.”
  • 7. macs 2012. március 14. 10:49
    „Azért érdekes, a Malév már hosszú ideje válságban volt és ezt mindenki nagyon jól tudta. Az egészben az a szomorú, hogy könnyebb másra mutogatni, semmint tenni valamit.”
  • 6. Emberségetavilágnak 2012. március 14. 10:37
    „Nem marad az parlagon! Le van az már tesztelve! A forgatókönyvet nem tegnap írták!”
  • 5. kisistvan.hu 2012. március 14. 10:07
    „1. Logaritmus
    :)”
  • 4. csizmadialaszlo 2012. március 14. 10:06
    „2. igazságkereső

    Hozzátenném: ez a kormány magát az igazság bajnokának színben tünteti föl. Akkor a felelősség most hogyan is oszlik meg?
    A rendszerváltás óta az összes kormány hibája, hogy ide jutott a MALÉV(, és az ország). Sajnos a sok bába között elvöszött a gyerök.

    Álmom: Ha majd egyszer tényleg lesz rendszerváltás, akkor lehet, hogy ezt az ügyet is tisztába rakják.”
  • 3. Franziee 2012. március 14. 10:00
    „ez a "pénzmosás" már olyan szállóige lett a magyarban, mint régen az adj´isten. kinek és honnan vannak erre bizonyítékai? talán ott volt és csinálta? van lezárt rendőrségi vizsgálat és bírósági ítélet, tettes? ha nem, akkor meg...”
  • 2. igazságkereső 2012. március 14. 09:53
    „#1. Logaritmus! Csak szerényen jegyzem meg, hogy a MALÉV tönkretételének előkészületében jelentős szerepet vállalt a Gyurcsány-Kóka tandem, hiszen ha olvastad az évekkel ezelőtti történéseket - Malév eladás, Malév visszavásárlás, s ebből pártkasszákba történő pénzátmentések folyamatát! - akkor a hsz-edben most nem ezt írtad volna , amit leírtál!Kizárólagos véleményem - és csak is vélemény!! - szerint sikeres pénzmosások történtek a MALÉV égisze alatt, melybe mára bele is roppant a cég! Erről szól itt a történet, s nem többről és nem kevesebbről!!”
  • 1. Logaritmus 2012. március 14. 09:44
    „Gratulálok a Fidesz-KDNP kormánypárt minden politikusának, hogy a Malév legalább két éve előre látható csődjét nem előzték meg, a kormánydöntés ellenére nem gondoskodtak a Malév átmentéséről egy másik cégbe. Ezekért felelni fognak a tettesek.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A MÚOSZ átadta az Aranytoll-díjakat

Tizenhatan vehettek át elismerést szerdán a Magyar Újságírók Országos Szövetségének (MÚOSZ)… Tovább olvasom