Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Birodalmi visszavágás

Késik a Csillagok háborúja című film győri epizódjának premierje, ugyanis a film félbeszakadt.

Korábban már hírül adtuk, hogy győri filmesek egy csoportja
a Csillagok háborúja forgatási helyszínéül szolgáló tunéziai falvakat felkeresve dokumentumfilmet készít. Buzás Mihály vezetésével május 13-án, pénteken(!) a csapat el is indult, ám Tunéziába nem léphettek be. A birodalom határvadászai visszavágták őket.

A hajón: A filmesek – Buzás Mihály, Dömötör Péter operatőr és Majdik Péter– szinte teljesen magányosan ücsörögtek a fedélzeten. Máltán nem léphettek szárazföldre.
„Azt hittük, hogy filmünket  május végén már vágni fogjuk, de visszavágtak minket a tunéziai határról. Teljesen érthetetlen dolgok miatt. Három napig szinte rabok voltunk egy óriási tengeri hajón, amely Málta érintésével hozott vissza bennünket Olaszországba" – meséli Buzás Mihály,  a győri filmes csapat vezetője megtörten a számára nagyon fontos Csillagok háborújához kapcsolódó dokumentumfilm történetét. Gyorsan kiderül, hogy a három barát közül egyik sem babonás, de az előjelek elég vészesek voltak. „Dömötör Péter  a Tenkes expresszel indult el a találkozási helyünkre, hogy a Pap Rent autójával – mivel ez egy road movie – nekivágjunk a sivatag felé vezető útnak.

A pénztárban kiadták neki a huszonhármas kupéba szóló 13-as helyjegyet. Csakhogy a vonaton ilyen hely nem volt! Kihagyták, az amerikai szokásoknak megfelelően. Ez akkor nem tűnt fel neki, mint ahogy nekünk sem az, hogy pont május 13-át, pénteket választottuk az indulás napjának."

Tapasztalt operatőrök, rendezők, nyelveket beszélő magyar filmesek csoportja Buzás Misiéké. Az olasz Salerno kikötőjében mégis „zátonyra futottak" még indulás előtt. Senki nem tudta, mikor startol a kompjuk és mikor érkeznek meg, vagy mikor kaphatják meg a visszaútra szóló jegyet.

„Azt gondoltuk, Tunéziába simán bemehetünk, hiszen vízum sem kell, és  majd megszállunk valahol a népszerű film forgatási helyszíneinek környékén. Hajójegyünket nem tudtuk Salernóban megvenni, hát azt is Afrikában szerettünk volna  váltani. Végzetes hiba volt."
A hajóra feljártak autójukkal, majd lefeküdtek abban a hiszemben, hogy indulnak. Ám késtek vagy fél napot, így éjjel érkeztek meg  Tunéziába. Szépen kihajtottak a kompról, és máris ott állt előttük a komplett határőrség, vámőrség. Kikérdezték őket: mit csinálnak ott a kamerákkal, hol szállnak meg és miért nincs hajójegyük visszafelé.

„Komolyan azt gondolták, hogy az EU polgáraiként disszidálni akarunk Tunéziába?" – tárja szét a csalódott filmes kezeit. „Mondtuk, lefoglalunk  szállodaszobát.  Az nem volt jó, tegnap kellett volna. Mondtuk: megvesszük a hajójegyet visszafelé is. Azt válaszolták,  csak egy embernél tehetjük meg ezt. Jött is és horroráron kínálta a jegyet: a valódi ár háromszorosáért. Mondtuk: na ne... Szó szót követett, lassan hajnalodott. Próbáltuk a magyar konzulátus segítségét kérni, de ott egy hölgy vette fel a telefont, akivel az arab ország vámosai, határőrei egyszerűen nem álltak szóba" – meséli a viszontagságokat Buzás Mihály.
A filmeseket, miután nem jutottak velük dűlőre, szabályosan fellöködték egy hajóra, amely Máltára indult.

A kapitánytól vehettek jegyet és a teljesen üres tengerjárón elindultak dolguk végezetlenül hazafelé.
„Mérgesek voltunk és fáradtak. A hajót nem hagyhattuk el, amikor kikötött a szigeten. Foglyok voltunk. Ezt csak a magunkkal ajándékba hozott alkoholos italok enyhítették, melyeket a hajó román szakácsaival és pincéreivel fogyasztottunk el, erősítve népeink barátságát" – teszi hozzá a  rendező.

A film félbemaradt. Kész ugyan az utazás része, a  lényeg azonban még hiányzik. A filmesek most abban reménykednek, hátha nem ilyen Tunézia valódi arca. Hátha felfedezi valaki, milyen jó lenne, ha dokumentum készülne a titkos turistacsalogató forgatási helyszínekről. Majd meglátjuk. Ha az erő velük lesz. De az is lehet, újravágják és Obi van címen vetítik majd le az ősszel...

Kapcsolódó anyagok >>

Újabb Star Wars filmelőzetes (2002-02-28) >>
Az amerikaiakkal egy napon láthatjuk az új Star Wars-t (2004-04-06) >>
Ewan McGregor kritikusan szemléli a Star Wars filmeket (2005-02-24) >>
Mi lesz az új Star Wars epizód címe? (2004-06-16) >>
Miről fog szólni a Star Wars-trilógia következő része? (2004-03-23) >>
Negyven hiba a Star Wars II-ben (2002-05-22) >>
Star Wars III. - A Sith-ek bosszúja (2005-05-19) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Internetes okmányügyintézés

A megye mind a nyolc okmányirodájában lehetőség van már a világhálón keresztül időpontot kérni. Tovább olvasom