Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Bokros: nincs helye kompromisszumoknak

Ha az ország érdekeiről van szó, szakmai, elvi kérdésekben továbbra sem köt kompromisszumot - mondta Bokros Lajos az RTL Híradó reggeli kiadásában.
Az MDF EP listavezetője szerint egyszerűbb adórendszerre van szükség, amely bővíti az adófizetők körét, a kedvezmények és mentességeket pedig csökkenti; ilyen lenne például a minimálbér megadóztatása. A közteherviselés kiszélesítése mellett a szociális kiadásokat is csökkenteni kellene Bokros Lajos szerint, mégpedig a rászorultsági elv alapján. A szociális támogatásokat célzottan kell elkölteni, jelenleg ugyanis azok is kapnak juttatást, akiknek ez teljesen felesleges - mondta.

Az MDF által kezdeményezett konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal kapcsolatban Bokros azt mondta: egyelőre meg kell várni, mit szól hozzá a többi parlamenti párt, egy esetleges kormányfői pozíciót csak akkor lehet megfontolni. Egy biztos: az országnak komoly válságkezelésre van szüksége, ezért a pozíciót csak akkor vállalná, ha saját programját viheti véghez; ez megment attól, hogy az ember bármilyen kampány áldozatává váljon - tette hozzá.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Laserdance 2009. március 13. 17:19
    „:D
    Hát, így is fel lehet fogni:) Tipikus magyar hozzáállás:)
    Amúgy szerinted aki befizet évi 42 millió adót annak adjunk családi pótlékot? Szerintem adjunk, hiszen az évi 100 milliós jövedelme alapján biztosan szüksége van rá :D”
  • 22. Power 2009. március 13. 08:18
    „"A közteherviselés kiszélesítése mellett a szociális kiadásokat is csökkenteni kellene Bokros Lajos szerint, mégpedig a rászorultsági elv alapján. A szociális támogatásokat célzottan kell elkölteni, jelenleg ugyanis azok is kapnak juttatást, akiknek ez teljesen felesleges - mondta."

    Bokrosnak köszönhetően a több adót befizetők nem kaptak gyermekeik után családi pótlékot. Bokros állam volt az államban és azokat támogatta, akik nem dolgoztak, természetesen a munkát végzők terhére.
    Ez volt a Bokros-féle igazságosság: Bokros helyettünk is eldöntötte, mi nem voltunk erre rászorulva...
    Bokros most is megmondaná, hogy ki nincs erre rászorulva...
    Bokros pénz- és hataloméhségére vall, hogy ezek után még van bőr a képén kiállni az emberek elé.
    Nem különb ő sem Gyurcsánynál!”
  • 21. Laserdance 2009. március 12. 19:54
    „16: és gondolod ha az APEH csinál meg egy bonyolult adóbevallást az ingyen van? Hát őket is mi tartjuk el, csak max. nem konkrétan TE fizeted, hanem MI... Amúgy könyvelőirodában dolgozom, és egy jobban menő embernek bizony százezreket jelenthet hogy hozzáértő -e a könyvelője vagy nem:) Ezt felkészült könyvelők mondják hogy az adórendszerünk iszonyú bonyolult, sőt, átláthatatlan... Én hiszek nekik, hiszen ebből élnek. Persze nem egy olyan ember adóbevallása, aki egy helyen dolgozta le az évet, mondjuk a Tescoban:) De pl. ha van pár autód különböző országokba bejelentve, bérbe adsz ingatlanokat, van pár országból értékpapírod, esetleg több helyről jövedelmed, és emellé még örökölsz is valamit, akkor mondd hogy ez milyen egyszerű:)
    Amúgy meg totálisan egyetértek vele hogy mindenki egyformán adózzon. Egyszerűbb és igazságosabb is. Hiszen ha mondjuk 18% lenne a kulcs, akkor is sokkal többet adózik aki tízszer annyit keres, ha jól számolom éppen tízszer:) A minimálbért meg alapból adóztatni kéne, mert így csak egy dologra jó, hogy mindenki arra legyen bejelentve, adó alóli kibújás célzatával:) Amúgy nem is tudom min mosolygok, mikor ez inkább szánalmas... Persze majd rájön aki sose fizetett adót meg járulékot hogy mit tett, mikor beteg lesz vagy esetleg nyugdíjas. Mert ők már a gyermekeik szegénységét is aláírták, az tuti:(”
  • 20. bambinaXX 2009. március 12. 14:55
    „19: na, ez meg a másik ami sokba kerül- a korrupció... :(”
  • 19. maci52 2009. március 12. 14:00
    „17-nek igaza van,csak aki 1 milla felett keres annak annyi korrupt haverja van hogy mindent elintéznek neki.”
  • 18. hazaipalya 2009. március 12. 11:56
    „ez a bokross kirekesztö”
  • 17. bambinaXX 2009. március 12. 11:53
    „én azt gondolom, h ha vki pl. brutto 100e.t keres, azt ne nyúzzák még, hanem nyúzzák azt, aki brutto 1M.t keres.. a sávok, kulcsok a progresszív adózásban ugye azt jelentik, h CSAK a SÁV feletti rész adózik a magasabb adókulccsal - tehát 100e.ft ig mindkettő ugyanannyi adót fizet.
    Aki sokat keres, az feltehetően magasabb végzettségű (adócsalóókat most hagyjuk), tehát jó pár évig tanult állami pénzen(eddig), azaz csak kivett a "közösből", nem termelt. De! nem lehet mindenki diplomás, és minek is.. vkinek TERMELNIE is kell - szval jólképzett emberünktől társadalmilag elvárható, h a képzését "megtérítse", mindamellett jól meg is tud élni.. példám elég primitív és nem keres egy diplomás 1M.t-csak az elvet próbáltam érzékeltetni.
    1kulcsos adónál akkor többet kapna pl. családi támogatást a rászoruló? de fel tudják mérni, h VALÓBAN rászorul e?
    Várom, h vki cáfoljon!”
  • 16. bambinaXX 2009. március 12. 11:41
    „Laser: nyugi, nekünk már nem lesz "állami" nydíj..
    Amúgy: APEH megcsinálja az adóbevallásodat, ha kéred. ezt egy szgépes program támogatja, nem sokat kell vele tökölni, és átlátni sem kell az egyszeri embernek. (a könyvelőnek meg ez a dolga, értsen hozzá.)
    Achillész! Nem győztél meg. környező országokban más dolgok is máshogy működnek(amiket mi innen nem ismerünk), nem biztos, h csak az 1kulcsos adó miatt jobb/v "vált be". (Mely országok?)
    De miért kapna kevesebbet u.azon munkáért a magasabb jövedelmű?? nem végzi u.azt a munkát egy minimálbér fölötti és egy magasabb bérezésű!! ez hülyeség!!”
  • 15. achilleus 2009. március 12. 11:28
    „12. hozzászólás bambinaXX 2009.03.12. 11:08
    Csak egy példát mondok: van egy konkrét munka, amit el kell végezni.
    Egy kulcsos adó esetén ugyanazon munka elvégzéséért ugyanakkora pénzt kap az is aki keveset keres, és az is aki többet. Ellenben sávos adózás esetében ugyanazon munkáért a magasabb jövedelmű kevesebbet kap, mint az alacsonyabb jövedelmű. Mondom: ugyanazon munkáért. Van egy határ, amikor már nem éri meg, magyarán az erős progresszivitású adórendszer jobb esetben teljesítmény visszafogásra, rosszabb esetben adóelkerülésre sarkall. /Amúgy az egykulcsos rendszer több környező országban bevált./”
  • 14. Laserdance 2009. március 12. 11:27
    „12: egy hatalmas és elvitathatatlan előnye biztosan van. Egyszerűbb, tehát mindenképpen a bürokráciát csökkenti... Mert sokan egyszerűen azért nem adóznak megfelelően, mert nem látják át...”
  • 13. Laserdance 2009. március 12. 11:22
    „11: nem, a példa azt mutatja, hogy így SE könnyű... Amúgy ezek az oldalak vajon miért nincsenek már fenn az ÁPV Zrt. honlapján?
    Én szerencsére nem tőlük várom a megváltást, hanem igyekszem tenni is érte... Ez jelenleg csak annyit jelent, hogy dolgozom, és spórolok amennyit lehetséges. Öngondoskodás nélkül már elképzelhetetlen az élet, nyugdíjat pl. nem tudom miből fizet majd nekünk az állam...”
  • 12. bambinaXX 2009. március 12. 11:08
    „Vki hozzáértő magyarázza már el nekem miért is jó az egykulcsos adórsz.? tényleg nemértem.
    (eddig abban a tudatban léteztem,h aki többet keres, annak "könyebb" lemondania vmiről, azaz miért viseljenek a "kisemberek" és a "gazdagok "ugyanakkora mértékű terhet?!)
    Választvárok! kösz”
  • 11. achilleus 2009. március 12. 11:05
    „http://mkdsz.hu/content/view/10808/204/ (rendszerváltástól 2006-ig)
    Hát igen, így könnyű! Az a baj, hogy csak egyszer lehet mindent eladni.”
  • 10. bambinaXX 2009. március 12. 11:01
    „Na, ebben mélyen 1etértünk Laser! ui. sztem itt van a dög elásva.. uniós pénzek eloszt(oga)ása(-marhaságokra), körbetartozások lehetősége, felduzzasztott bürokrácia, sokkaltöbb! képviselő, mint kellene és persze a lobbistának nevezett csúszómászók jelenléte is mind mérgezi a gazdaságot..”
  • 9. achilleus 2009. március 12. 11:01
    „Csontos János: "Szeretném leszögezni: Bokrosra Magyarországnak sem itthon, sem külhonban nincs szüksége. Csomagjának sikere puszta mítosz: az Alkotmánybíróság a javát megsemmisítette, nem állta ki a törvényesség próbáját. Maradt belőle a csúszó leértékelés meg a valóban sikeres vámpótlék - ám azóta belül vagyunk a schengeni határokon. S a nemzetközi tekintély is hibádzik: volt, ahonnan olyan sebesen tették ki a szűrét, hogy összecsomagolni se nagyon volt ideje." (Magyar Nemzet)”
  • 8. Laserdance 2009. március 12. 10:49
    „5: szerintem ő csak egy dolog miatt bukott meg, mégpedig azért, mert Magyarországra született. Itt az emberek egyszerűen mindent zsigerből elutasítanak, ami nem hoz azonnali és látványos életszínvonal-növekedést. Nekem ő egyszer már bebizonyította hogy tudja mit csinál, tehát semmi okom azt gondolni, hogy nem tenné meg még egyszer... Unom már a sok populista hülye dumát, hogy mi majd jövünk, és adót csökkentünk, de mindenki sokkal több jóléti ellátást fog kapni, nem emeljük a nyugdíjkorhatárt, az oktatás pedig ingyenes lesz, miközben persze mindenki sokkal többet fog keresni. A LÓFASZT, ezt lehetetlen véghezvinni. Én inkább abban hiszek, hogy meg kell húzni a gatyaszíjat, ahogy Bokros mondja - persze hogy ennek legyen értelme, ahhoz az is kell, hogy a befolyó pénz tényleg oda menjen, ahová kell!”
  • 7. bambinaXX 2009. március 12. 10:48
    „"a Bokros csomag kiéheztető politikája ellenére gallyra ment volna az ország"
    EZT miből gondolod???? sok ostoba "átlagember" és sok pitiáner politikus érdekeit sértette - ezért nem hagyták, h végigvigye a programját. VEDD már le a szemellenződ!! azt nem láthatod, mi lett volna, "HA", de azt látod, h mi lett azóta: féktelen költekezés hitelekből,csak , h a választókat megnyerjék.. Mégis jössz a hülyeségekkel. Közgazda vagy? ha értesz hozzá ne fikázz, irígykedj, hanem írd le, h te MIT TENNÉL!!? Na?”
  • 6. aranka2 2009. március 12. 10:35
    „Comet, ha egy szemernyi igazság is lenne abban, amit írsz, akkor te tanítanál vagy nyolc-tíz ország egyetemén, meg téged hívnának országról országra, hogy kihúzd őket a bajból, ahogy Bokros kihúzott bennünket 1995-ben”
  • 5. petermeister 2009. március 12. 10:32
    „Nincs helye bokrosnak!!! Még ha ő is arról beszél is, amit előbb-utóbb valakinek meg kell tennie, ERKÖLCSILEG elfogadhatatlan hogy megint ő jöjjön. Nem vagyunk kísérleti labor, ahol kisegerekként bánnak velünk. Volt lehetősége egyszer, elbukott. NINCS helye még egyszer.”
  • 4. Laserdance 2009. március 12. 10:20
    „Hát, egy biztos, akármit lehet mondani róla, de Bokros egy pénzügyi zseni. Talán nem véletlen hogy a világ összes neves egyetemén tanít és tanítják a munkáit, a Világbank főigazgatói közt is fel lehetett lelni a nevét, satöbbi. Ő volt az az ember, aki nem félt megtenni, amit muszáj volt, ennek az eredménye hogy a mai napig ő a legnépszerűtlenebb politikus Magyarországon... Sajnos tudomásul kell venni, hogy ez a rendszer nem működik. Lehet hogy az se lenne teljesen hibátlan amit ő ajánl, de nem tenni semmit - vagy túl keveset tenni - talán a legnagyobb hiba ebben a helyzetben...”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Azonnal felbontanák a Malév-szerződést

Elfogadhatatlannak tartja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), hogy a Malév tulajdonosai… Tovább olvasom