Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Borhamisítók képviselik hazánkat egy nemzetközi kiállításon

Nemzetközi botránytól tartanak hazai borászati szakértők amiatt, hogy egy borhamisításért megbüntetett társaság is részt vehet az agrártárca tulajdonában lévő Agrármarketing Centrum (AMC) Kht. közösségi standján a vasárnap kezdődő, Prowein elnevezésű düsseldorfi szakkiállításon.

Az Országos Borminősítő Intézet (OBI) kedden hozta nyilvánosságra, hogy a szigetcsépi Szigetvin Kft.-t 9,8 millió forintos minőségvédelmi bírsággal sújtotta, mert hamisított bort állított elő, és azt forgalomba hozatali szándékkal birtokolta. A cég szerepel a német rendezvényre utazó vállalkozások listáján. Szakértők szerint a hamisítás ellen küzdő borgazdaság számára hátrányos lehet, ha a vétkesnek minősített társaság is képviseltetheti magát a magyar borászatokat népszerűsítő düsseldorfi standon.

Jogi eszközökkel már nem tudjuk elérni, hogy a Szigetvint kizárjuk a kiállításra utazó cégek közül – mondta Pál József, az AMC ügyvezető igazgatója. A társaság a hónapokkal ezelőtt meghirdetett részvételi kritériumoknak megfelelt, és jelentkezési lapját a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa is láttamozta. Az eset miatt azonban az AMC máris a kiállítási feltételek szigorítására készül. Pál József közölte: két évig nem vehetnének részt közösségi marketingprogramokban azok, akiket borhamisításért bírsággal sújtottak. Az AMC szorosabb kapcsolatot alakít ki az OBI-val is, mivel most csak egy újsághirdetésből ismerhette meg a megbüntetett vállalkozások listáját.

Az AMC a düsseldorfi kiállításra 20 millió forintot fordít, amellyel húsz borászati cég megjelenését finanszírozza. A centrum saját forrásaiból az idén 80-90 milliót költ bormarketingre, így e célra 720 milliós éves keretének 12-13 százalékát szánja. További összegek egyelőre nem bővítik a forrásokat, mert a borászok nem hajlandók leróni a bormarketingre is felhasználható, 8 forintos literenkénti forgalomba hozatali járulékot az FVM-mel folyó elosztási és fizetéstechnikai viták miatt.

AZ FVM Agrármarketing Centrum Kht. KÖZLEMÉNYE:

A Földművelésügyi Minisztérium Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum (AMC) Kht. az Országos Borminősítő Intézet március 17-i, a Magyar Közlönyben közétett - borhamisítás címén kirótt - büntetésére hivatkozva nem engedélyezi, hogy a borhamisítás gyanújába keveredett magyar borászati vállalat megjelenjen a Kht. által a német ProWein kiállításon szervezett magyar nemzeti standon. A március 26-án nyitó nemzetközi borseregszemlén történő nemzeti bemutatkozás célja, hogy a magyar bor népszerűségét emelje, hazánk borimázsát pozitívan befolyásolja. Az FVM AMC Kht. a magyar bor iránti elkötelezettségéből és a fenti célok elérése érdekében nem teszi lehetővé, hogy a standon olyan borok is bemutatásra kerülhessenek, amelyek megkérdőjelezhetik a magyar borok minőségi színvonalát.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mint a borsó meg a héja

Ugyanannak a pulóvernek a női és a férfi változatát vették egymásnak, egymástól függetlenül, meglepetésképp. Ugyanúgy esznek, azaz csak addig tartják a kést a jobb, a villát a bal kezükben, míg összevágják a húst, aztán megcserélik azokat. Feldmann Genovéva és Flohe Róbert több hasonlóságukat jelző dolgot is fel tudna sorolni. Úgy összeillenek, mint a borsó meg a héja. Tovább olvasom