Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Budán befejezték a 4-es metró alagútjának fúrását

A 4-es metró alagútjának fúrópajzsos munkái a budai oldalon gyakorlatilag befejeződtek - mondta szerdán a beruházás projektmenedzsere.
Klados Gusztáv szerint két hónapon belül elérheti a pajzs a Fővám téri állomást. Az új metró 2011 második felére készülhet el, ám a tesztelések elhúzódhatnak.

A Műegyetem "CH" jelű épületének védelme érdekében áll jelenleg a fúrópajzs, közvetlenül a Szent Gellért téri állomás előtt - mondta szerdán az új metró építésével foglalkozó szakmai konferencián Klados Gusztáv. A 4-es metró vezető projektmenedzsere szerint az alagút év végére, de legkésőbb 2010 elejére eléri a Baross téri ideiglenes végállomást. Az állomások és a teljes alagúthálózat 2011 őszére készülnek el, ám az új metró átadására ezután még hónapokat kell várni.

Ennek az az oka, hogy a 4-es metró teljesen automatikus lesz, vagyis nem lesz vezetője a szerelvényeknek. A biztonságos üzemeltetéshez azonban valamennyi rendszernek tökéletes összhangban kell működnie. Klados Gusztáv szerint ez a tesztelés legjobb esetben is két hónapig tart. A szakember azonban felhívta a figyelmet, hogy a szingapúri metró átadása 8 hónapot, míg a nürnbergié 2 évet csúszott a számítógépek problémái miatt.

A konferencián felszólaló Tarlós István Magyarország legnagyobb és legvitatottabb beruházásnak nevezte a 4-es metró építését. A fővárosi Fidesz-KDNP frakcióvezetője szerint gond van a finanszírozással, ráadásul a megtérülés is bizonytalan. A politikus szorgalmazta ugyanakkor, hogy mihamarabb hosszabbítsák meg a vonalat a budaörsi virágpiacig. Tarlós István emellett elismerően beszélt a munkálatok szakmai színvonaláról.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elégedetlenek a civilek Sólyom László megszólalásával

Elégtelennek találják Sólyom László megszólalását a romákat ért támadásokkal kapcsolatban civil… Tovább olvasom