Délmagyar logó

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 6°C | 9°C Még több cikk.

Budapest underground: megérkezett a fúrópajzs a Bocskai útra

Péntek reggel megérkezett a 4-es metró déli alagútját fúró pajzs a Bocskai úton épülő megállóhoz. A Tétényi utat a Bocskai úttal összekötő csaknem 1400 méter hosszú alagút az épülő metró leghosszabb szakasza, amelynek fúrása tavaly októberben kezdődött.
A Boros nevű fúrópajzs centiméteres pontossággal érkezett meg. A szerkezetet átvizsgálják, és 3 hét múlva folytatja útját a Móricz Zsigmond körtér felé. Az északi alagútban haladó fúrópajzs néhány hét múlva érkezik meg az állomásra.

A déli fúrópajzs eddig több mint 2 kilométernyi alagutat vájt ki, miközben csaknem 40 ezer köbméter földet is kitermelt. A Bochkor elnevezésű, északi alagutat fúró szerkezet csak azt követően - várhatóan három hét múlva - érkezik meg a Bocskai úti állomásra, hogy a másik szerkezet továbbhaladt. A következő állomás kevesebb mint 300 méterre van. A Móricz Zsigmond körteret várhatóan május végén éri el a déli alagút.

A Bocskai úti állomás teljesen csak 2009 közepére készül el. A 125 méter hosszú megálló csaknem 16 méterrel a föld alatt épül. Az átadáskor 4 lift és 4 mozgólépcső segíti majd a közlekedést. Később innen lehet majd szárnyvonalat építeni Budafok felé, ezért az építők egy újabb kijáratot és újabb 3 mozgólépcsőt is előkészítenek.

A 4-es metró Etele tér és Keleti pályaudvar közötti szakasza várhatóan 2010 végére készül el, amelyet 2011 második felétől használhatnak a fővárosiak. A beruházás összköltsége - a legutolsó információk szerint - elérheti az 511 milliárd forintot, ebből az Etele tér és Keleti Pályaudvar közötti első szakasz várható költsége 348 milliárd.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kigyulladt a battonyai határátkelő telefonközpontja

Kigyulladt a battonyai határátkelő szerverszobája és telefonközpontja csütörtökön este -… Tovább olvasom