Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 3°C Még több cikk.

Buszbaleset az M70-esen - a sofőr elaludhatott, már hat halott van

Csörnyeföld - Nem sokkal délután fél öt előtt ismét megindulhatott a forgalom az M70-es autóútnak azon a szakaszán, ahol 12 órával korábban autóbusz ütközött össze frontálisan egy kamionnal.

Tiborcz János, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: az útpályát felszabadították, a roncsokat további szakértői vizsgálatokra elszállították a helyszínről. A rendőrség halálos közúti tömegszerencsétlenség gondatlan okozásának gyanúja miatt büntetőeljárást indított az ügyben.

Már hat halott van

Újabb buszbaleset történt, ezúttal az M70-es autóúton. Román busz ütközött szlovén kamionnal. Öten meghaltak. A sofőr az utasok elmondása szerint elaludhatott.

A kórházban meghalt az M70-es autóúton történt kedd hajnali buszbaleset egyik sérültje, így hatra emelkedett a halálos áldozatok száma.

Korábban írtuk:
Nagy valószínűséggel áttért az autóbusz a szembejövő kamion sávjába, így történt a halálos tragédiát okozó ütközés az M70-es autóúton kedden kora reggel - közölte Zala megye rendőrfőkapitánya a tragédia helyszínén.

Tiborcz János azt mondta: a tahográfok tanúsága szerint a baleset hajnali fél öt körül történhetett. A nyomok alapján valószínűsíthető, hogy az autóbusz áttért a szembejövő kamion sávjába, és akkor történt az ütközés.

A főkapitány az MTI korábbi információit pontosítva elmondta: a buszon a három váltósofőrrel együtt negyvenen utaztak. A szlovén kamionos, továbbá a busz két sofőrje és két utasa halt meg a helyszínen.
Összesen huszonhárman sérültek meg, egy ember életveszélyesen, hárman súlyosan, tizenkilencen pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek, mindannyiukat a nagykanizsai kórházba vitték.

Halálos buszbaleset az M70-es autópályán Csörnyeföldnél. Fotó: MTI/Varga György (galéria)
Akik kisebb karcolásokkal vagy sebesülés nélkül élték túl a balesetet, azokat busszal a csörnyeföldei faluházba szállították. Ott a polgármesteri hivatal segítségével gondoskodnak az ellátásukról, és a román nagykövetséggel is felvették már a kapcsolatot.

Wéber Antal, a Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója az MTI érdeklődésére szintén pontosította a kamion szállítmányáról szóló információkat. A szlovén jármű nem cementport, hanem őrölt mészport szállított, amely részben az útra szóródott, de nem számít veszélyes anyagnak.

Halálos buszbaleset az M70-es autópályán Csörnyeföldnél. Fotó: MTI/Varga György (galéria)

Az utasok elmondása szerint valószínűleg elaludt az autóbusz vezetője, akit pihenés nélkül fordítottak vissza Romániából Spanyolországba.

Ioan Tent azt mondta, hogy Aradon szállt fel a spanyolországi Valenciába tartó járműre, amelyet három sofőr váltva vezetett. Ő maga is aludt, amikor a szlovén határtól mindössze öt kilométerre bekövetkezett a baleset, később segített a tolmácsolásban, így társaitól tudta meg a részleteket.

Halálos buszbaleset az M70-es autópályán Csörnyeföldnél. Fotó: MTI/Varga György (galéria)

Hozzátette: a sofőr állítólag már idegesen és fáradtan ült fel a buszra, mert előző nap érkezett vissza Spanyolországból és pihenés nélkül vissza is fordították a főnökei. A buszvezető nagy valószínűséggel elaludt a volánnál, ezért tért át a szembejövők sávjába, ahol a Szlovénia felől érkező kamionos többször is rájuk villogott, de már elkerülhetetlen volt az ütközés.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. klj_54 2011. június 22. 09:43
    „Még egy dolog, ami azért az ATLASSIB cégre nézve szánalmas az a tény, hogy minden járművük satelit összeköttetésben van a központtal!
    Tehát tudják éppen ki ül a volánnál, mennyivel megy, milyen a motorolaj hőfoka egyszóval képben vannak!
    De sokkal több a haszna akkor, ha a buszon alvó (lehet menet közben pihenni?) félholt pilótákra bízzák az élőállat szállítást.
    Bocs, de ezt román buszvezetőtől hallottam!
    Szóval bizony itt is a profitéhségbe halt bele hat ember!”
  • 43. pardon 2011. június 21. 22:22
    „2. a tulajdonos, mert nem engedte pihenni. Ez esetben volt két váltóember állítólag, tehát nem őrajta múlt.
    ha nem volt meg a pihenőideje nem ülhet oda!12 óra munka-ezen belül 9 óra vezetés- 12 óra pihi”
  • 42. deszkás 2011. június 21. 20:20
    „THK! Meggyőztél! Nem tudom miről, de sikerült. KLJ is ugyanezt irja vele miért nem kakaskodsz wazze? Az első hsz-em elkerülte fényességes tekinteted?”
  • 41. Zéna 2011. június 21. 18:40
    „A <moderálva> románok mindig okoznak balesetet,Ezek nem tudnak vezetni.nem ismerik a kreszt. Miért engedik be őket az országba!”
  • 40. lepkevár 2011. június 21. 17:54
    „Ugyan miért nem csodálkozom, hogy Atlassib busz az érintett?!”
  • 39. THK 2011. június 21. 17:44
    „35,
    köszi, komolyabb érvelésre nem is számítottam volna!”
  • 38. kispacni 2011. június 21. 16:34
    „Friss hír.
    A tegnapi balesetet okozó szlovák kamionsofőr mattrészeg volt (mintegy 4 ezreléknyi alkoholszintet mértek a vérében)
    (http://index.hu/bulvar/2011/06/21/erosen_reszeg_lehetett_a_szlovak_sofor/)”
  • 37. kispacni 2011. június 21. 16:32
    „31. nagypappa
    "A kocsiban van egy párnám, ha elálmosodok megállok aludni, de egy buszvezető nem tudja megtenni. "

    Ezt benézted. Az Atlassib buszokon a három sofőr a követlező felállásban dolgozik:
    1. sofőr vezet, 2. sofőr irányít, 3. sofőr pihen (konkrétan alszik). És négyoránként így váltják egymást.

    Ebben az esetben sajnos az irányítő sofőr sem volt a helyzet magaslatán, mert az sem vette észre, hogy a vezető elaludt.”
  • 36. Edina18 2011. június 21. 16:20
    „;) köszi ráérő! Most megnyugodtam! ;)”
  • 35. deszkás 2011. június 21. 16:07
    „THK! Felejtsük el, off. Nem próbálkozok példákkal élni mert "nem érted".”
  • 34. ráérő 2011. június 21. 15:40
    „Megtaláltam végre,itt van:
    1. savos 2011.06.21. 15:32

    Hát, ilyenek a kamionosok.
    Lekötötte egy másik cikkhez irt "szakvéleménye"”
  • 33. ráérő 2011. június 21. 15:36
    „30. Edina18 2011.06.21. 14:00
    Stim persze!
    Az elsőnek sosem kell magyarázkodni, tudod a sportszlogent:" a győzelmet nem kell megmagyarázni"
    Az savos hsz azért már bosszantó hogy most sem érkezett meg.”
  • 32. ros-mary-53@hotmail.com 2011. június 21. 15:17
    „29. Nórikám 2011.06.21. 13:57
    Nekem is ez a kérdésem, vagy a többi is épp ilyen helyzetben volt?
    Lehet hogy vicces, de ha én itthon felszállok a buszra/ villamosra, mindig köszönök, és a szemébe nézek a sofőrnek. Sok mindent elárul a tekintet. Volt már hogy leszálltam...ja, fontosnak tartom hogy köszönő viszonyba legyek azzal, akire épp rábíztam az életem.”
  • 31. nagypappa 2011. június 21. 14:01
    „27. Edina18

    Igaza van, ATLASSIB busz közelében nem maradok egy percig sem, hajtanak mint az állatok, senki, semmit nem néznek. Talán a Török sofőrök vezetnék még ebben a stílusban.

    28. ráérő

    A kocsiban van egy párnám, ha elálmosodok megállok aludni, de egy buszvezető nem tudja megtenni.
    Igazad van mikor azt mondod a fáradt vezető hasonlít az ittas vezetőhöz.

    részvétem”
  • 30. Edina18 2011. június 21. 14:00
    „Bocsi ráérő, de nem igazán jön le a mondandód! Néhány évet (23) már eltöltöttem az utakon nemzetköziben, nagyjából tudom, hogy mit írok. Én savós barátomat ébresztettem volna, aki mindig egy beírást közöl, miszerint "megint egy kamion". Stim?”
  • 29. Nórikám 2011. június 21. 13:57
    „Biztos bennem van a hiba, de nem értem: ha volt váltótárs, nem is egy, miért az indult újbó el, aki addig vezetett?”
  • 28. ráérő 2011. június 21. 13:51
    „A buszvezetőjével ellentétben itt mindenki kipihente magát.
    Első hsz :8:33 !
    Gratulálok a most ébredő okostojásoknak!
    Volt a buszon még két gkv. és ők is együtt zötykölődtek a többi utassal,"pihenés" cimszó alatt.?
    Az aki rendszeresen vezet éjjel még akkor is elalhat ha pihenőidőket betartja.
    Elég ránézni napkeltekor egy szembe jővö autobuszvezetőjére,a falnál is fehérebb a feje,szinte alig él.
    Holland közlekedési szakik jelentős azonosságokat találtak az éjszakai és az ittasvezetők között.
    Hozzá teszem nem is sokat tévedtek!”
  • 27. Edina18 2011. június 21. 13:08
    „21 Bertife! Olvasd el és értelmezd a hozzászólásokat! A magyar-román határ azért van előtérben, mert az ATLASSIB buszok Romániából indulnak, általában a battonyai határállomást használva. Ott pedig igenis van kontroll! A busz Szlovénia IRÁNYÁBA tartott. Nem tudom, hogy hányszor találkoztál már ennek a cégnek a járműveivel, ám aki naponta látja őket, azok tudják már mennyire kell velük vigyázni! Hihetetlen ahogy közlekednek! Vannak országok ahol azonnal kontrollálják őket amint észre veszi a hatóság. Ez nem véletlen van velük szemben!”
  • 26. messzegedi 2011. június 21. 12:51
    „Még annyit, hogy gondolom elég közlekedési tapasztalat áll rendelkezésre ahhoz, hogy egy adott út megtételéhez mennyi időre van szükség átlagosan. Irreálisan rövid menetidő esetén szintén lehetne bírságolni: pl. a tulajdonost! Busz vámudvarba beparkol, és nem megy tovább, amíg a tulaj nem perkálja le a büntit.”
  • 25. messzegedi 2011. június 21. 12:46
    „11.

    3 felelős van:
    1. sofőr mert nem állt meg pihenni. Ha pihent lett volna nem aludt volna el ...
    2. a tulajdonos, mert nem engedte pihenni. Ez esetben volt két váltóember állítólag, tehát nem őrajta múlt.
    3. a hatóság, mert nem ellenőrizte. Ezzel kapcsolatban, lényeges körülmény, hogy ha a magyar hatóságok komolyan vennék a munkájukat és rendszeresen ellenőriznék a külföldi sofőröket, a pihenőidő elmulasztását pedig megfelelő szigorral büntetnék, akkor nem mernének vagánykodni a pilóták. Csak összeg kérdése! Ha kell 1000, ha ez nem elég akkor 2, 5, vagy 10 ezer eurós bírságot kell kiszabni és behajtani. 3 nap alatt minden érintett meg fogja tanulni a játékszabályokat és nem fogja kockáztatni a dolgot.”
44 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mentelmi bizottság: javasolják Zagyva mentelmi jogának felfüggesztését

Az Országgyűlés mentelmi bizottsága úgy döntött, hogy Zagyva György Gyula jobbikos képviselő mentelmi jogának felfüggesztését javasolja. Tovább olvasom